דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אסון מכינת בני ציון

אסון המכינה / הצעת פשרה תקל באישומים בתיק אסון מכינת בני ציון; ההורים: "עסקאות מחפירות"

על פי ההצעה, יואשמו מנהל המכינה לשעבר ומנהל התכנית החינוכית במכינה בגרימת מוות ברשלנות, שהעונש המירבי עליה הוא 3 שנות מאסר | אוריאל בר שלום, אביה של אילן ז"ל: "דורש מהפרקליטות לא להקל"

עצרת זכרון בכיכר ציון לנספים באסון מכינת בני ציון (צילום: דוד טברסקי).
עצרת זכרון בכיכר ציון לנספים באסון מכינת בני ציון (צילום: דוד טברסקי).
דוד טברסקי

השופטת רויטל כץ, נשיאת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, ביקשה היום (רביעי) את התייחסות הצדדים להצעת הפשרה בתיק אסון מכינת בני ציון, לקראת הדיון הבא בהליך ב-27 ליולי. על פי ההצעה, שגובשה בתום הליך גישור עם הפרקליטות, יופחת האישום נגד מנהל המכינה לשעבר לשעבר יובל כאהן, ומנהל התכנית החינוכית במכינה אביב ברדיצ'ב, לגרימת מוות ברשלנות, שהעונש המירבי עליה הוא שלוש שנות מאסר. בכתב האישום המקורי הואשמו השניים בהמתה בקלות דעת, שהעונש המירבי עליה הוא 12 שנות מאסר.

"שנתיים וחודשיים מאז האסון, והמשפט עדיין לא החל בפועל. במקום זה נרקמות עסקאות טיעון מחפירות. אני דורש מהפרקליטות לא להקל", אומר ל'דבר' אוריאל בר שלום, אביה של אילן ז"ל, שהגיע עם הורים נוספים לבית המשפט במטרה למחות על הליך הגישור. ההורים לא הורשו להיכנס לאולם, לטענת המאבטחים בעקבות מגפת הקורונה.

ההרוגות וההרוג באסון השיטפון בנחל צפית
ההרוגות וההרוג באסון השיטפון בנחל צפית

 

הורי עשרת הנערות והנער שנספו באסון מכינת בני ציון הביעו זעם על האפשרות שההליך יסתיים בפשרה. עו"ד אפרת רייטן המייצגת את המשפחות: "הצעת הגישור שהועלתה היום לחלוטין לא משקפת את כתב האישום החמור והמעשים החמורים של הנאשמים. הנאשמים חטאו בחטא היוהרה ומשפחות האסון מצפות מבית המשפט והפרקליטות למלא את תפקידם ללא מורא – לערוך משפט צדק ולברר את האמת".

כתב האישום החמור נגד כאהן וברדיצ'ב מגולל שרשרת של החלטות המבטאות התעלמות מאזהרות והפקרת חיי אדם בשבועות, בימים ובשעות לפני האסון. ההליך הפלילי כנגד הנאשמים נפתח בדצמבר האחרון. בתחילת פברואר השנה, הגישו משפחותיהם של ההרוגים תביעת פיצויים בגובה עשרות מיליוני שקלים כנגד המכינה, מנהליה והמדינה. בנוסף דורשים ההורים הקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת האסון.

הפגנת הורי מכינת בני ציון (צילום: דוד טברסקי)
הפגנת הורי מכינת בני ציון (צילום: דוד טברסקי)

 

המשפט בעניינם אמור היה להתחיל ב-18 במרץ, לאחר שעורכי הדין של הנאשמים, עו"ד אורי קורב וציון אמיר סירבו להשיב לכתב האישום בטענות לחוסר שיתוף פעולה מצד צוות התביעה. השופט אליהו ביטן, המנהל את המשפט,  ביטל את הטענות ודרש מהצדדים להגיע להסכמות על הטענות עד תחיל מרץ, אך במקביל לכך החל תהליך גישור בין הצדדים.

"זה כבר הדיון השלישי בעניין" אומר בר שלום באכזבה. "בפרקליטות טענו שהסכימו לגישור מטעמים טקטיים בלבד, אך מסתבר שהמצב שונה. הצדדים אמורים לשקול תהליך גישור לקראת סוף החודש ולאחר מכן בתי המשפט ייכנסו לתקופת פגרה והמשפט יחל אולי לאחר החגים".

אסון מכינת בני ציון אירע בנחל צפית במדבר יהודה ב-26 באפריל 2018, במהלך טיול גיבוש של המכינה. למרות שראשי המכינה ומנהלי הטיול היו מודעים להתראת השיטפונות באזור, נכנסו המטיילים לאפיק הצר. בזרם ששטף את הנחל שעות ספורות לאחר מכן נספו תשע נערות ונער אחד. שני בני נוער נוספים ספגו חבלות קשות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!