דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נשים בספורט / הילה קניסטר בר-דוד: "ליגת העל לנשים בכדורסל מבוטלת השנה בגלל היעדר תקציב"

יו"ר המנהלת פנתה למנכ"ל משרד התרבות והספורט בדרישה להסדיר את התקציב הדרוש לפתיחת העונה | קניסטר בר-דוד: "תקציב אשר מתחלק באופן שרובו מיועד לספורט הגברים, משקף מדיניות שמקורה בתפיסות היסטוריות מיושנות"

הילה קניסטר בר-דוד, יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
הילה קניסטר בר-דוד, יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, הילה קניסטר בר דוד, שלחה מכתב למנכ”ל משרד התרבות והספורט, רז פרויליך, בו היא מודיעה על ביטול פתיחת עונת המשחקים 2020/2021 בליגת העל לנשים בכדורסל. "למרבה הצער, ועל אף השיחות שהתקיימו בנושא, טרם נמצא מענה שיאפשר את פתיחת עונת המשחקים בליגה המקצוענית לנשים בכדורסל" כותבת קניסטר בר-דוד.

כזכור, קניסטר בר-דוד דרשה ממשרד התרבות והספורט תקציב בסך 12 מיליון שקלים על מנת לפתוח את הליגה ב-26 באוקטובר. "אבקשך לפעול לקדם את הנושא במהירות המירבית, על מנת להבטיח גם את פעילות ענף ספורט הנשים המקצועי היחיד המשודר בשידורים ישירים בטלוויזיה, בתקופת הקורונה ובכך להבטיח שגם לאוהדי ספורט הנשים תהיה נחמה מסוימת בתקופת הסגר הקרב ולאחר מכן".

עדן רוטנברג מאליצור רמלה עם הכדור , מחזור 8 (צילומים: קובי אליהו, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
עדן רוטנברג מאליצור רמלה עם הכדור , מחזור 8 (צילומים: קובי אליהו, באדיבות מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

קניסטר בר-דוד הוסיפה במכתבה: "לגישתי, אותה בכוונתי לקדם גם במסגרת תפקידי כיו"ר מנהלת העל בענפי הכדור לנשים, תקציב אינו רק קובץ של נתונים כספיים, אלא התקציב הוא זה שמשקף את מדיניות המשרד. תקציב אשר בסופו של יום מתחלק באופן שרובו מיועד לספורט הגברים המקצועי, משקף מדיניות שמקורה בתפיסות היסטוריות מיושנות ומטרתה לשמר את הספורט בישראל כנחלתם של גברים בעיקר". כתבה והוסיפה כי, "אין מנוס מלבחון 'מלמעלה' את עוגת התקציב שמחלק משרד הספורט, בראייה מגדרית, וזאת כאינדיקציה לקיומה של החובה לחלק את התקציב בשוויון מגדרי".

קניסטר בר-דוד חזרה במכתבה על טענתה כלפי ממשרד התרבות והספורט, לפיה בעוד ספורט הנשים סובל מחוסר תקצוב, "בוחר המשרד להקצות סכומים גבוהים המיועדים לליגות הבכירות לגברים בין היתר 110,000,000 מיליון שקלים 'כרשת ביטחון' לליגות הגברים המקצועיות בלבד, כ-35 מיליון שקלים להחזר הוצאות שיטור וסדרנות במשחקי הגברים, כ-14 מיליון שקלים לעידוד מעמד השחקן הישראלי, וכ-50 מיליון שקלים במסגרת הסכם שיווק מהמועצה להסדר ההימורים בספורט".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!