דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הבחירות לנשיאות ארה"ב

הבחירות לנשיאות בארה"ב / הלילה: העימות הראשון בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ במירוץ לנשיאות

שני המועמדים לנשיאות ייפגשו לפנות בוקר (שעון ישראל) לעימות טלוויזיוני | טראמפ ינסה להוציא את ביידן משלוותו וביידן ינסה להעצים את קמפיין "רק לא טראמפ" | אם לא יהיה נוק-אאוט מוחץ, סביר להניח שהעימות לא ישפיע על הסקרים

הנשיא טראמפ וג'ו ביידן. (צילמים: Oscar Ivan Lopez / Shutterstock.com ו-AP Photo/Susan Walsh)
הנשיא טראמפ וג'ו ביידן. (צילמים: Oscar Ivan Lopez / Shutterstock.com ו-AP Photo/Susan Walsh)
אוריאל לוי

העימות הראשון בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ ייערך הלילה ב-4:00 לפנות בוקר (בין שלישי לרביעי) שעון בישראל בקליבלנד, אוהיו. מדובר בנקודת ציון מרכזית במירוץ לנשיאות, אף על פי שהשפעתה על הקולות עשויה להיות מזערית. אם לא יהיה נוק-אאוט מוחץ, כזה שמותיר את אחד המתמודדים בשתיקה, סביר להניח שהעימות הזה לא ישפיע.

באופן חריג למערכות בחירות בארה"ב, תוצאות הסקרים כמעט ולא זזו בחצי השנה האחרונה. הם לא זזו כשהאלימות ברחובות גאתה. הם לא זזו כשפסלים הופלו. הם לא זזו כשמיליונים פוטרו מעבודתם. הם לא זזו כשמגפת הקורונה שיתקה חלקים נרחבים מהמשק האמריקאי וגרמה למותם של 210,000 בני אדם. אז קשה להאמין שעימות טלוויזיוני ישנה את המצב.

ג'ו ביידן, מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, נואם במהלך הועידה הארצית של המפלגה הדמוקרטית (צילום: AP/Andrew Harnik)
ג'ו ביידן, מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, נואם במהלך הועידה הארצית של המפלגה הדמוקרטית (צילום: AP/Andrew Harnik)

טראמפ ינסה להוציא את ביידן משלוותו. הוא לא מפספס הזדמנות להעליב אותו. המושג "סליפי ג'ו" כל כך שגור בפיו שאפילו במסיבת העיתונאים שהעניק רגע לפני חתימת הסכמי השלום, היו אלה המילים עליהם חזר הכי הרבה פעמים.

ביידן מצידו, ינסה להעצים את קמפיין "רק לא טראמפ" שלו באמצעות הפרסום החדש של הניו-יורק טיימס על הפסדי הענק והעלמות המס של טראמפ. ביידן צפוי לדבר גם על הזלזול של טראמפ במגפת הקורונה, על הסיוע הנדיב לו הוא זוכה מפוטין, ועל כך שכינה חיילים אמריקאים שנפלו בשדה הקרב "לוזרים".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מכסה את הפה עם היד במסיבת עיתונאים בנושא מגפת הקורונה. (AP Photo/Alex Brandon)
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מכסה את הפה עם היד במסיבת עיתונאים בנושא מגפת הקורונה. (AP Photo/Alex Brandon)

להגנתו, ינסה טראמפ לחזור ולטעון כי הכלכלה לא משקרת. למרות מצב האבטלה הגבוהה, וול-סטריט שוברת שיאים של כל הזמנים. טראמפ נתפס על ידי בוחריו כמי שאחראי לגאות הכלכלית של ארה"ב בשנים האחרונות. ביידן ינסה אולי להשיב לטענות האלה באמצעות נתונים על העוני הרב, והפערים הכלכליים הבלתי נתפסים בחברה האמריקאית. ואולי יטען שהגאות קדמה לטראמפ, והחלה בממשל הקודם בו ביידן שימש כסגן הנשיא.

אם מישהו מהם יצליח להביס את יריבו, אם יהיה נוק-אאוט, זה כנראה יהיה טראמפ. אחרי הכל, את ניסיונו מול המצלמה הוא רכש בתכנית ריאליטי ולא בנאומים מוקלטים כמו ביידן. אולם סביר להניח שביידן מתכונן היטב שלא ליפול, ועצם ההתמודדות מול טראמפ מבלי להיות מובס תספיק מבחינתו. אחרי הכל, צריך לזכור שהציפיות משניהם די נמוכות, ככה ששום דבר שהם יאמרו לא ידהים את הבוחרים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!