דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקשורת

תקשורת סלולרית / סלקום מצטרפת לשאר חברות הסלולר ומשיקה שירותי דור 5 אך לא כל הלקוחות יהנו ממנו

בשל מגבלות הפריסה וכדי למקסם את רווחי החברה מהיכולת החדשה, רק לקוחות שיעברו לאחד משני מסלולי התמחור החדשים יוכלו להשתמש בשירות | פריסת אנטנות הדור ה-5 בארץ תארך זמן, זאת שעה שבעולם כבר החלו הדיונים לאפיון הטכנולוגי של דור 6

מימין: לירן אבישר בן חורין, מנכ"לית משרד התקשורת; יועז הנדל, שר התקשורת ואבי גבאי, מנכ"ל סלקום (צילום: דוברות משרד התקשורת)
מימין: לירן אבישר בן חורין, מנכ"לית משרד התקשורת; יועז הנדל, שר התקשורת ואבי גבאי, מנכ"ל סלקום (צילום: דוברות משרד התקשורת)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

חברת סלקום הודיעה היום (שלישי) על השקת שירותי דור 5 ברשת הסלולר שלה, לאחר ששאר הרשתות כבר החלו בשיווק השירות. פירושו של דבר שגם החברות אקספון וגולן טלקום יוכלו בקרוב גם הן להציע את השירות, אך יש לציין כי פריסה ראשונית של הרשת תאפשר רמת שירות מוגבלת מאוד.

האם איכות הגלישה תשתפר?

מנכ"ל סלקום, אבי גבאי, צוטט בהודעה לתקשורת אומר כי "הדור ה-5 הוא עוד שלב בהתחדשות החברה וההתמקדות בצרכי הלקוחות שלנו. הרשת מתוכננת כך שהיא תשפר את איכות הגלישה של כל הלקוחות שלנו". אולם בפועל, פריסת רשת דור 5 נמצאת רק בשלב הראשוני, כך שמעטים הלקוחות שיחוו שיפור באיכות הגלישה בשלב הזה. בנוסף, סלקום לא תאפשר לכל הלקוחות ליהנות מהשירות אלא רק למי שיצטרפו למסלולים היעודיים.

חבילת גלישה בנפח של 500 ג'יגה (5,000 דקות שיחה והודעות, 500 דקות שיחה מישראל למגוון יעדים בחו"ל) תעלה 49.9 שקלים לחודש. חבילה משופרת, הכוללת בנוסף גם את שירות סלקום טיוי במובייל, עם ספריית התכנים של סלקום TV, תעלה 59.9 שקלים לחודש.

בין הישובים בהם יהיו אזורי כיסוי של רשת דור 5 בימים הקרובים, ניתן למנות את: אור יהודה, אזור, אשדוד, באר טוביה, באר שבע, בני ברק, בני שמעון, בת ים, גבעתיים, מ.א. גזר, גן רוה, דרום השרון, הרצליה, מ.א זבולון, חבל יבנה, חבל מודיעין, חדרה, חולון, חוף השרון, חיפה, טירת הכרמל, מ.א. יואב, יקנעם עילית, ירושלים, כפר סבא, לב השרון, לוד, לכיש, משגב, נשר, נתניה, עומר, עמק חפר, עמק לוד, עפולה, פתח תקוה, ראש העין, ראשון לציון, רחובות, רמלה, רמת גן, רמת השרון, רעננה, שער הנגב, שפיר, שפרעם, תל אביב-יפו. ככל שיחלוף זמן והפריסה תימשך, יתרחבו אזורי הכיסוי, יתווספו יישובים נוספים והקליטה בישובים הקיימים תשתפר.

בנוסף, איכות גלישה משופרת תתאפשר אך ורק ללקוחות בעלי מכשיר התומך בגלישה בדור 5 וכאמור, רק ללקוחות הקרובים יחסית לאנטנות. מלוא הפוטנציאל של רשתות דור 5 יתאפשר רק לאחר פריסת רשת מלאה, הכוללת אלפי אנטנות, ובייחוד אנטנות בתדרים גבוהים יותר, שבינתיים לא אושרו לשימוש בישראל.

סכנה כלכלית לחברות הסלולר

התקנת משדרים של רשתות דור 5 מעמיסה משמעותית על הוצאות חברות הסלולר. חברות סלולריות בסין, שהתקדמו לפריסה כמעט מלאה של הרשת, החליטו להפעיל את רשת דור 5 רק בין 9 בבוקר ל-9 בערב, עקב עלויות החשמל הגבוהות והגישו בקשות לסבסוד ממשלתי של הוצאה זו.

בישראל הפריסה עדיין נמוכה, אך החברות כבר ספגו "קנס" של מיליוני שקלים בדמות אגרות תדרים, ללא מקורות הכנסה נוספים משמעותיים כדי לעמוד בהן. מדובר בהפרת הבטחה של משרד התקשורת, שהתחייב על הפחתת אגרות, אך לא הצליח להשלים את תיקון התקנות הרלוונטיות בכנסת. גם אם החברות יקבלו הנחות אלו בעתיד, מדובר במכה תזרימית ברבעון הנוכחי.

רשתות הסלולר בישראל נמצאות במצב ירוד כבר היום. ישראל מצטרפת לדור 5 בפיגור לעומת רוב מדינות העולם: ללא פריסה מלאה ברשת דור 4, וחלק מהתדרים שהוענקו במכרז הדור ה-5 ישמשו בכלל להשלמת הפריסה בדור 4, ולא לדור 5, זאת שעה שבעולם כבר החלו הדיונים לאפיון הטכנולוגי של דור 6.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!