דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחאה

מחאה / "אם לטייקונים מותר, גם אנחנו רוצים להתפרנס" | מחאת העצמאים חזרה לכיכר רבין

מאות עצמאים הפגינו תחת הסיסמה "לוקחים את גורלנו בידינו", בדרישה ליישם את מתווה הרמזור ולאשר פתיחת עסקים בערים ירוקות | במקביל הפגינו הדגלים השחורים ברחבי הארץ: "סוף שבוע קריטי לדמוקרטיה"

(צילום: טל קירשנבאום)
(צילום: טל קירשנבאום)
הדס יום טוב

ארגוני העצמאים חזרו לכיכר רבין בתל אביב. מאות בעלי עסקים ועצמאים הפגינו אמש (חמישי) תחת הסיסמה "העצמאיים פושטים על הכיכר, לוקחים את גורלנו בידינו".

הפגנת העצמאים בכיכר רבין, 22 באוקטובר 2020 (צילום: הדס יום טוב)
הפגנת העצמאים בכיכר רבין, 22 באוקטובר 2020 (צילום: הדס יום טוב)

פרופ' ירון זליכה נאם בהפגנה ואמר: "אנו זקוקים לריסטרט מלא בכלכלה שלנו. אנחנו נדרשים בשינוי יסודי בתמהיל המיסוי, ובעיקר אנחנו זקוקים להקלות בנטל המס לעסקים הקטנים". לאחר שהאשים זליכה בדבריו את ראש הממשלה נתניהו בתמיכה ב"חבריו הטייקונים", עזבו חלק מהמפגינים את המקום.

אבבית ועזרא וייצמן . "לא יכולים יותר לשבת בבית" (צילום: הדס יום טוב)
אבבית ועזרא וייצמן . "לא יכולים יותר לשבת בבית" (צילום: הדס יום טוב)

"באנו בגלל הסגר. נמאס לנו לשתוק", אמרו אביבית ויצמן מבני ברק, בעלת חנויות בגדי נשים למגזר החרדי, ובעלה עזרא, בעל חנות לנעלי גברים. "אנחנו שומרים על כל הכללים, אנחנו לא יכולים יותר לשבת בבית. אנחנו רוצים לפתוח את בעסקים לפי הכללים, אם לכל הטייקונים מותר גם אנחנו רוצים להתפרנס".

"לא נותנים לנו לפתוח, לעבוד. חונקים אותנו" אמר ניסו כהן, בעלי מסעדת סזאר ברחובות. "באתי כדי למחות. "יש לנו 58 עובדים שיותר מחצי מהם בבית. העובדה שצריך לסגור ולפתוח ולסגור ולפתוח פשוט מחרבת את העסק".

ניסו כהן. "העובדה שצריך לסגור ולפתוח ולסגור ולפתוח פשוט מחרבת את העסק" (צילום: הדס יום טוב)
ניסו כהן. "העובדה שצריך לסגור ולפתוח ולסגור ולפתוח פשוט מחרבת את העסק" (צילום: הדס יום טוב)

 

העצמאים, שחזרו להפגין לאחר כחודשיים, דורשים מהממשלה לאמץ את מתווה הרמזור ולאשר את פתיחת המשק תחת הגבלות בערים המוגדרות ירוקות; למנות פרוייקטור כלכלי שיתכלל את מהלכי הממשלה לשיקום השוק במהלך וביציאה מהמשבר; ותמיכה, בדמות פטור מארנונה ותשלום ימי בידוד של עובדים על ידי המדינה.

את ההפגנה הובילו להב (לשכת העצמאיים והעסקים בישראל) ומטה המאבק של ארגוני העצמאיים והעסקים בישראל, בהשתתפות ארגון "מסעדנים חזקים ביחד", שח"ם (ארגון השחקנית והשחקניות), ועוד עשרות ארגוני מעסיקים ועצמאיים בתחומי המסעדנות, התרבות והאירועים, התיירות, כושר ואימון, פנאי, קוסמטיקה ועיצוב השיער, ביגוד והנעלה, רפואה משלימה, אמנויות הבמה ועוד.

(צילום: זאק פיקרסקי)
(צילום: זאק פיקרסקי)

עו"ד רועי כהן, נשיא להב: "אנשים רואים את החופים מלאים, את הסופרים והמקסטוק פתוחים, כשהעסק שלהם סגור על סף התמוטטות. זהו חורבן בית שלישי בחסות הממשלה, העצמאים והעסקים הקטנים הם הראשונים שמוקרבים על המזבח הפוליטי".

ד"ר אבי מזרחי, מנהל מחלקת הקורונה בבית החולים אסף הרופא, השתתף גם הוא בהפגנה: "לא נגיע לקריסה, סגר לא משנה את התמונה. מישהו חושב לשים גוף שלם בגבס בשביל רגל שבורה? יש להגן על אוכלוסיות בסיכון ולהפסיק עם הסגר עכשיו".

בגשרים, בשכונות ובצעדות מחאה

ההפגנה בכיכר הבימה בתל אביב (צילום: גדי רימר)
ההפגנה בכיכר הבימה בתל אביב (צילום: גדי רימר)

במקביל קיימו הדגלים השחורים וארגונים נוספים שורה של אירועי מחאה ברחבי הארץ, בעקבות מה שהם מגדירים כ"אירוע חיסול הכנסת" שהתקיים אתמול, במהלכו ביטל יושב ראש הכנסת את ההצבעה על הקמת ועדת חקירה לפרשת בצוללות, וקיים הצבעה חוזרת, שמית, בה נפלה ההצעה.

סדי בן שטרית בהפגנה במדע-טק בחולון (צילום: הדגלים השחורים)
סדי בן שטרית בהפגנה במדע-טק בחולון (צילום: הדגלים השחורים)

סדי בן שטרית, שהותקף בשבוע שעבר בהפגנה לעיני בנו, חזר להפגין ב'מדע-טק' בחולון: "לא ירתיעו אותנו. אנו נחושים להציל את המדינה, אמשיך להפגין עד שביבי ילך".

לצד ההפגנות בגשרים ובכיכרות הערים, המתקיימות מזה שבוע בחודשים האחרונים, התקיימו הערב צעדת מחאה בחיפה, ו"הפגנת צעירים" בכיכר הבימה בתל אביב. כמה מאות מהמפגינים בתל אביב צעדו לכיוון כיכר רבין, לאות הזדהות עם מחאת העצמאים.

צעיר נעצר בתל אביב, לאחר שעל פי החשד התכוון לפגוע במפגינים. בכליו נמצאו מברג וגז מדמיע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!