דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקשורת

תקשורת / מרחיבה את הפריסה: פרטנר תציע למשקיעים אחזקה של 20% במיזם הסיבים

החברה הודיעה לבורסה על כוונה לתאגד לחוד את רשת הסיבים שלה כדי לאפשר השקעת הון מגורמים נוספים | שותפות הסיבים החדשה תמכור את זכות השימוש בתשתית הסיבים ללקוחות פרטנר ולחברות נוספות

לוגו חברת פרטנר בישראל (צילום ארכיון: ColorMaker / Shutterstock.com)
לוגו חברת פרטנר בישראל (צילום ארכיון: ColorMaker / Shutterstock.com)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

חברת פרטנר הודיעה אתמול (רביעי) לבורסה על כוונה לתאגד לחוד את רשת הסיבים שלה כדי לאפשר השקעת הון מגורמים נוספים בתחום זה. המודל מזכיר את סלקום ibc, בו סלקום רכשה נתח מ-ibc, מכרה ל-ibc את רשת הסיבים שפרסה, אך שמרה לעצמה זכויות שימוש ברשת.

פרטנר מתכוונת להציע למשקיעים אחזקה של 20% במיזם הסיבים כדי לאפשר הרחבת של פריסת הרשת. עוד נמסר כי שותפות הסיבים החדשה תמכור את זכות השימוש בתשתית הסיבים לפרטנר ולקוחותיה, וכן לחברות נוספות במסגרת שוק סיטונאי.

החנת סיבים אופטיים תת קרקעיים (צילום: Shutterstock)
החנת סיבים אופטיים תת קרקעיים (צילום: Shutterstock)

החברה לא מפרסמת את מספר הלקוחות שלה, אך לפי ההודעה לבורסה הרשת נמצאת בסמיכות ל-657 אלף בתי אב בישראל, המספר הכי גדול ברשת סיבים פעילה. לפי מקורות בשוק, מספר הלקוחות מוערך בעשרות אלפים, קרוב ל100,000.

תחרות בלתי יעילה שתתקשה להשיא רווחים

מודל הרגולציה על פריסת סיבים בישראל הוא מסורבל ולא יעיל. לכאורה מדובר בתחרות פתוחה, בו כל חברה יכולה להגיע לכל מקום. בפועל, על כל חברה יש חובות פריסה אחרות, למעט פרטנר, שאין לה כל חובה והיא חפשיה לפרוס רק היכן שלדעתה הפעילות רווחית מספיק.

חברת הוט לא מתכוונת לפרוס סיבים בעצמה וביקשה לאחרונה להשקיע בחברת IBC, בה שולטת סלקום. בזק עדיין 'מתחממת על הקווים' ולמרות שפרסה רשת סיבים בנגישות ל-1.6 מיליון בתי אב. החברה ממתינה להקלות ממשרד התקשורת כדי להדליק אותה.

בינתיים, במקום חלוקת שוק מסודרת נוצר 'מרוץ לדירה', בו החברה הראשונה שמגיעה בסיבים לכתובת מסויימת זוכה למעין מונופול באותה כתובת. במיעוט של כתובת מגיעות מספר חברות עם תשתית סיבים, בהם התושבים זוכים לתחרות מוגברת. ברוב הכתובות המדינה, תתקבל חלוקת שוק בפועל, ללא היעילות שתתאפשר מחלוקה מתוכננת.

אם בעבר, המתינו בפרטנר לכניסת בזק לתחום, מתוך מחשבה שכח השיווקי של בזק יסייע בעקיפין גם לפרטנר, הרי שמגיפת הקורונה להביא להגברת הביקושים לחיבור בסיבים. אף על פי כן, כשהפריסה של פרטנר נערכת לעיתים בסמיכות למתחרים ולפעמים במקביל אליהם, חיבור של פחות מלקוח אחד מתוך 6 לקוחות פוטנציאליים, מעיד על אתגר לא פשוט להפוך את ההשקעה למשתלמת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!