דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלת הקורונה

כלכלת הקורונה / התאחדות התעשיינים ונשיאות המעסיקים עתרו לבג"ץ נגד החוק על תשלום על ימי הבידוד

ארגוני המעסיקים דורשים לעגן בחקיקה את ההסכם המקורי עליו חתמו עם משרד האוצר וההסתדרות או לפצות אותם בכ-150 מיליון שקלים על ההפרש בינו לבין החוק הקיים

עובדת בחנות נערכת לפתיחת קניון הדר בירושלים. 6 במאי (צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש90)
עובדת בחנות נערכת לפתיחת קניון הדר בירושלים. 6 במאי (צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

התאחדות התעשיינים ונשיאות המעסיקים עתרו היום (שלישי) לבג"ץ, בטענה שהמדינה לא כיבדה את ההסכם איתם להסדרת התשלום על ימי הבידוד לעובדים. לטענתם, החוק שאושר בנושא, ששונה בלחץ ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, פגע במעסיקים. רון תומר, יו"ר התאחדות התעשיינים ונשיאות המעסיקים: "אם האוצר נחלש ולא מסוגל להעביר בכנסת את הסיכום, הוא צריך לקחת את כל האחריות על השינויים שהמחוקק עושה בהסדר ולא להעמיסם על המעסיקים בניגוד להסכם".

העותרים מוחים על צמצום מספר ימי הבידוד שירדו ממכסת ימי המחלה של העובד לארבעה, לכל היותר, לכל תקופת בידוד. המעסיקים דורשים לעגן את ההסכמות המקוריות עימם בחוק, לפיהן ימי הבידוד ישולמו במלואם על חשבון ימי המחלה של העובדים. לחילופין, הם דורשים שהמדינה תפצה אותם על הפער בין ההסכמות המקוריות לחוק שאישרה הכנסת, המוערך בכ-150 מיליון שקלים.

"המעסיקים הגיעו למתווה פשרה עם האוצר וההסתדרות שבו כל צד תורם את חלקו בכדי לפתור את בעיית תשלום בגין ימי הבידוד", אמר תומר, שטען שהחוק בנושא מטיל על בעלי העסקים עול נוסף, "אנו מצפים מבג"ץ שיורה למשרד האוצר לעמוד בהסכם שלנו עימם בנוגע למימון ימי הבידוד, כך שהוא יתחלק בין המעסיקים למדינה בצורה הוגנת ואחראית".

ההסדרה של התשלום על ימי הבידוד בחוק התעכבה, אחרי שח"כ חיים כץ (הליכוד),  יו"ר ועדת העבודה והרווחה,  סירב להעבירה במתכונת שסוכמה בין האוצר, המעסיקים וההסתדרות. בנוסף לצמצום מספר ימי המחלה שינוכו לעובדים, דרש כץ גם מתן מענה מקיף יותר לעסקים קטנים.

על פי החוק שאושר בסופו של דבר, עלות ימי הבידוד תתחלק, שווה בשווה, בין המדינה והמעסיקים בדומה להסכמות המקוריות. עם זאת, בעסקים עם מתחת ל-20 עובדים, תישא המדינה ב-75% מעלות ימי הבידוד של העובדים. כאמור, מספר ימי המחלה שיופחתו לעובדים יוגבל לארבעה לכל היותר, בניגוד להסכמות הראשוניות. במסגרת החוק, העובדים לא יקבלו פיצוי בגין יום אחד בלבד ולא בגין שני ימים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!