דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים במאבק

עובדים במאבק / ראשי הוועדים במשק דנו בסיוע למאבק הכבאים

בפגישה מיוחדת שהתקיימה בלשכת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, בהתאם להוראות התו הסגול, שמעו ראשי הוועדים על מצב יחסי העבודה ברשות כבאות והצלה

הפגנת הכבאים מול קריית הממשלה בירושלים יוני 2020. (צילום: קובי וולף)
הפגנת הכבאים מול קריית הממשלה בירושלים יוני 2020. (צילום: קובי וולף)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ראשי ועדים בכירים במשק נפגשו הבוקר (שני) בלשכת יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד עם יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי. ראשי הוועדים הביעו נכונות מלאה לסייע לכבאים במאבקם מול פעולותיה החד צדדיות של הנהלת רשות כבאות והצלה.

לפני כשבועיים, פתחו הכבאים בצעדים ארגוניים על רקע החלטתו החד צדדית של נציב הכבאות דדי שימחי להחיל מבחני כשירות חדשים לעובדים, בלי להסדיר את תנאי פרישתם של אלו שנפצעו תוך כדי פעילות מבצעית. הצעדים הארגוניים כוללים עצירת אימונים, אך בוועד העובדים הבהירו כי לא יפגעו בפעילות המבצעית של המערך.

נציבות הכבאות הודיעה לעובדים כי בכוונתה לקצץ 25% משכרם של המשתתפים בעיצומים. יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל כתב לשר לביטחון פנים כי במידה ושכרם אכן יקוצץ תראה זאת ההסתדרות כבקשה לקיום הפגנה מול משרדו, בהשתתפות כל כבאי שייפגע בשכרו, מה שעשוי ליצור חוסר בכוח אדם בתחנות.

"נציב כבאות והצלה אחראי ישירות על הכאוס שיצר", כתב בר-טל, "ואי הנעימות בעקבות הצעדים הארגוניים והמשפטיים".

ההודעה על כוונת הנציבות להפחית משכר העובדים התקבלה, לדברי בר-טל, במקביל לניסיון הצדדים להידבר ולנסות לעצור את המשך התדרדרות הסכסוך, ונועדה "לחמם את האווירה". זאת בהמשך לניסיונות התנכלות לנציגי עובדים ופעולות חד צדדיות נוספות כגון  ביטול חד-צדדי גורף של כל היתרי העבודה בשעות נוספות של כלל הכבאים, איום ומניעת קידום מכבאים שסירבו להתחסן כנגד נגיף הקורונה, ורדיפת עובדים המבקשים לגדל זקן מסיבות רפואיות, דתיות או אחרות.

מאז כניסתו לתפקיד ב-2017, הרבה שימחי להתעמת עם ועד העובדים. יחסי העבודה במערך הכבאות חוו מספר עימותים חוזרים ונשנים.

הפגישה הבוקר התקיימה בהתאם לכללי התו הסגול. מלבד בר-דוד ובר -טל השתתפו בה גם יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה פנחס עידן, יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית יאיר כץ, יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל גילה אדרעי, יו"ר ארגון עובדי קק"ל ישראל גולדשטיין, יו"ר ועד עובדי המינהל בנמל אשדוד מיכל לוגסי ויו"ר ועד עובדי עיריית אשדוד איריס נפתלי. מלבדם השתתף בפגישה גם מ"מ יו"ר ההסתדרות, רועי יעקב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!