דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות 2021

הוויכוח בליכוד נמשך. ועדי עובדים תומכים ברגב: ״מי שאוהב עובדים, נצביע לו״

פעילים מרכזיים בליכוד, בהמשך למתיחות בין ראש הממשלה לשרת התחבורה: ״העובדה ששר בממשלה תומך בעבודה מאורגנת זה מקור לגאווה״, ״חלק גדול מהכוח האלקטורלי של הליכוד מגיע מציבור העובדים המאורגנים״

שורה עליונה (ימין לשמאל): יאיר כץ, ישראל גולדשטיין. שורה שנייה: אבי אנקורי, מזל בובליל, עדי חיון (צילומים: ראובן קפוצ׳ינסקי, אלבום פרטי, קובי וולף, אלבום פרטי)
שורה עליונה (ימין לשמאל): יאיר כץ, ישראל גולדשטיין. שורה שנייה: אבי אנקורי, מזל בובליל, עדי חיון (צילומים: ראובן קפוצ׳ינסקי, אלבום פרטי, קובי וולף, אלבום פרטי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הוויכוח בליכוד סביב תמיכה בעבודה המאורגנת נמשך. ראשי ועדים שמזוהים עם הליכוד, מביעים היום (ב׳) תמיכה בשרה מירי רגב שאמרה בפגישה עם יו״ר ההסתדרות בר-דוד: ״אני רואה בפועלים ובעובדים את הכוח שמניע את המשק. מי הם הפועלים האלה? זה אנשים שאנחנו מייצגים״.

מוקדם יותר היום פורסם שבלשכת נתניהו לא היו שבעי רצון מהביקור של רגב בהסתדרות בזמן הקמפיין, שם מנסים כנראה לפזול לכיוון השולמנים ומצביעי הימין הכלכלי.

״העובדה ששר בממשלה תומך בעבודה המאורגנת צריכה להיות מקור לגאווה עבור הליכוד״, אומר יאיר כץ, יו״ר ארגון עובדי התעשייה האווירית ל׳דבר׳. ״אני שמח שיש חברי כנסת ושרים בליכוד ששומרים על הביטחון התעסוקתי של העובדים. רוב סיעת הליכוד בכנסת תומכת בערכים האלה״.

חברי כנסת של הליכוד שמזוהים עם תמיכה בעבודה המאורגנת הם יו״ר הקואליציה מיקי זוהר, יו״ר הקואליציה לשעבר דוד ביטן, שר העבודה והרווחה לשעבר חיים כץ, השר אלי כהן, והשר דודי אמסלם שהיה בעצמו חבר ועד. לעומתם, חברי הכנסת יואב קיש ושרן השכל מייצגים את הערכים של הימין הכלכלי העמוק. השכל עזבה לאחרונה את הליכוד לטובת מפלגתו החדשה של סער, ״תקווה חדשה״. השולמנים מצאו בית אצל בנט.

״אני מצדיע למירי רגב, שרה במפלגת השלטון שמתחברת לעשייה של ההסתדרות ולהגנה על זכויות עובדים״, אומר יו״ר ארגון עובדי קק״ל ישראל גולדשטיין. לדבריו, הליכוד היא מפלגה דמוקרטית ומגוונת, יש בה נציגות גם לעמדות קפיטליסטיות מאוד, אבל ראש הממשלה צריך לזכור שחלק גדול מהכוח האלקטורלי של הליכוד, מגיע מקרב ציבור העובדים המאורגנים בהסתדרות.

״אנחנו אוהבים את הליכוד״, אומר גולדשטיין, ״אבל פקדנו אנשים למפלגה ולא לאדם מסוים. בסוף, בפריימריז, מי שאוהב עובדים אנחנו אוהבים אותו ונצביע לו״. גולדשטיין אומר שארנון בר-דוד מצליח לחבר את ההסתדרות בראשותו גם לשרי הליכוד: ״אם ההסתדרות כחולה או אדומה זה לא משנה לי. ההסתדרות צריכה להיות מעל המפלגות ובעד העובדים״.

אמירתו של גולדשטיין מתייחסת למה שאמרה רגב בבית ההסתדרות: ״שלום לפנקס האדום, ברוך הבא לפנקס הכחול״.

בהקלטות של ראש הממשלה עם נציגים מקבוצת השולמנים נשמע ראש הממשלה כמו מתנצל ואומר: ״אין לי 61 אצבעות בשביל לעשות את הרפורמות שיעקרו את הכוח של ועדי העובדים״. כבר אז הביעו חברי ועדים שפקודים למרכז הליכוד ביקורת על הדברים שנאמרו.

״ביבי יריב עם כולם?״ שואל אבי אנקורי, יו״ר ארגון עובדי הכבאות, ״בנושא של העבודה המאורגנת, גם הוא יודע שבתוך הבית הזה יש תמיכה לוועדי עובדים. רגב תותחית, היא לא מתרגשת גם כשהיא חוטפת אש. זה בגלל שהיא באמת מאמינה במה שהיא אומרת, והיא לא לבד״.

למרות שהליכוד נחשבה בעבר למפלגה יריבה להסתדרות, אנקורי מתאר מציאות שונה: ״יש בליכוד הרבה חברי כנסת שמאמינים בעבודה המאורגנת, כי הם יודעים שהוועדים מקדמים חברה צודקת יותר ושומרים בסופו של דבר על העובדים הקטנים״.

מזל בובליל, יו״ר ועד עובדי בנק אוצר החייל, מזכירה ש״העובדים המאוגדים בהסתדרות זה העם. האוכלוסייה הרחבה שנושאת בחלק לא מבוטל של העול הציבורי.

״אני שמחה״, היא אומרת, ״ששרת התחבורה תומכת בנו. בלי ההסתדרות, הפערים במשק היו גדלים משמעותית, וזכויות העובדים היו נרמסות״.

עדי חיון, יו״ר ועד עובדי מפעל תרו בחיפה רואה שינוי בהתמקמות של ההסתדרות, ומצפה מהמפלגה בה הוא חבר שנים ללכת גם היא בכיוון הזה. ״לפני שלושה שבועות יו״ר ההסתדרות ביטל את חברותו במפלגת העבודה, ואני חושב שהקו שהוא מוביל נכון. הליכוד שאני תומך בו, וראש הממשלה שאני תומך בו, ראוי שיישרו עם זה קו״.

עמית שרף, יו״ר ועד ציוד מכני בנמל אשדוד אומר שתמיכה של הליכוד בעובדים המאוגדים היא לא עניין של קמפיין במערכת בחירות. ״ועדי עובדים רבים שמאוגדים בהסתדרות הם תומכי ליכוד, ולא מהיום. העובדים יכולים להיות גאים שהשרה רגב מייצגת אותם. ועדי העובדים תמיד יחזקו בתמורה את מי שמחזק אותם ושומר על זכויותיהם״.

עמית שרף יו"ר ועד ציוד מכני בנמל אשדוד (צילום: אלבום פרטי)
עמית שרף יו"ר ועד ציוד מכני בנמל אשדוד (צילום: אלבום פרטי)
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!