דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

מדינת ניו יורק סגרה זירת מסחר דיגיטלי בקריפטו לאחר שהתברר שהונו לקוחות

מנפיקת המטבע Tether וזירת המסחר Bitfinex הציגו ללקוחות מצג שווא כאילו יש להם גיבוי בדולרים לכל המטבעות הווירטואליים שהונפקו | להחלטה יכולה להיות השלכה על מטבעות קריפטו נוספים

מטבע הקריפטו Tether (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
מטבע הקריפטו Tether (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

התביעה הכללית במדינת ניו יורק הגיעה להסכם עם מנפיקי המטבע Tether וזירת המסחר Bitfinex, במסגרתו ישלמו שתי החברות 18.5 מיליון דולר ותיאסר פעילותם במדינה. ההסכם הושג בסיום חקירה בה נמצא שהחברות רימו לקוחות והפסידו מאות מיליוני דולרים תוך שהם מציגים כאילו הכסף נמצא בידיהם. במסגרת ההסכם יוטל על החברות גם פיקוח פיננסי נרחב.

Tether היה אמור להיות מטבע קריפטו "יציב", שערכו צמוד לדולר, ולכן הוא לא תנודתי כמו הביטקוין ומטבעות קריפטו אחרים. כיום נמצאים במחזור כ-34 מיליארד מטבעות Tether.

חקירת התובעת הכללית בניו יורק, לטיסיה ג'יימס, מצאה כי החברות הציגו ללקוחותיהם מצג שווא לפיו יש להן יש גיבוי מלא בדולרים לכל המטבעות הדיגיטליים שהונפקו, גיבוי שכלל לא היה.

על פי ההודעה הרשמית גיבוי כזה לא התקיים לכל המאוחר מאמצע 2017, אז למנפיקי Tether לא הייתה גישה לשום בנק ולכן גם לא היו רזרבות דולרים. מכתב שקיפות מטעם Tether מאותה שנה התייחס להפקדות שנעשו יום אחד קודם בלבד.

יום אחרי שפרסמה החברה מכתב שקיפות דומה ב-2018, הדולרים החלו להימשך מהחשבון והועברו לחשבונות של זירת המסחר Bitfinex. לזירת המסחר נוצרו הפסדים משמעותיים ביחסיה עם חברה פנמית בשם 'קריפטו קפיטל קורפ', דרכה בוצעו תשלומים מהזירה. לפי התובעת, באפריל 2019 הוציאה החברה הודעה שקרית, לפיה הוחזרו 850 מיליוני דולרים מהחברה הפנמית.

ספקות לגבי מטבעות קריפטו נוספים

להסכם הזה עשויה להיות השפעה גם על מטבעות קריפטו אחרים, בשל הסיכוי הגובר להטלת פיקוח עליהם מטעם רגולטורים.

יו"ר הבנק המרכזי של ארה"ב לשעבר, ושרת האוצר כיום, ג׳נט ילן, אמרה שלשום בכנס דיגיטלי של הניו יורק טיימס כי "אני לא חושבת שיעשה שימוש נרחב בביטקוין לצורך עסקאות".

לדבריה, "במידה ומשתמשים בו כעת, אני חוששת שלרוב זה לצורך מימון של פעילות לא חוקית. זו לא דרך יעילה לבצע עסקאות, הזמן וכמות האנרגיה הנצרכת בעיבוד עסקאות מסוג זה היא מדהימה".

אילון מאסק, בעלי טסלה, המושקעת גם היא בביטקוין, צייץ אתמול כי "המחיר של ביטקוין ותאת'ר נראה גבוה מדי". בהמשך לכך, ירד ערכה של מניית טסלה ב-8.6%. גם הביטקוין ירד היום בכ-20% משיאו האחרון, כ-55 אלף דולר.

בסך הכל, למרות האפקט הסביבתי ההרסני של צריכת החשמל בכריית ביטקוין, ערך המטבע נמצא במגמת עלייה דרמטית בשנתיים האחרונות. הסיבה העיקרית לעלייה היא תהליך גובר של לגיטימציה למסחר במטבע על ידי גופים פיננסיים שלא עשו זאת עד כה, דוגמת ויזה, מאסטרקארד ו-PayPal.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!