דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הכחולים מפתח תקווה ניצחו את טורניר הכדורגל של עובדי ״תן ביס״

ועד הפעולה של התאגדות העובדים יזם טורניר לעובדי החברה. 50 שחקנים, 7 קבוצות, ואלופה אחת

הקבוצה הכחולה מפתח תקוה, המנצחת בטורניר 
(צילום: דוברות ההסתדרות).
הקבוצה הכחולה מפתח תקוה, המנצחת בטורניר (צילום: דוברות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי חברת תן ביס נפגשו ביום שני האחרון לטורניר קט רגל במתחם גולדטיים בדרום תל אביב. האירוע אורגן על ידי ועד הפעולה של עובדי החברה שהתאגדו בהסתדרות לפני כחצי שנה. במסגרת האירוע שיחקו כ-50 שחקנים עובדי החברה מרחבי הארץ. את הגביע לקחה הקבוצה מפתח תקווה.

"בהתחלה באנו דרוכים ואת המשחק הראשון לקחנו 5-0, אבל אחרי זה התחילו לתת תחרות. זה הגיע לפנדלים, מעט הפתיעו אותנו. אבל היינו נחושים ואמרנו שאנחנו חייבים לקחת את זה". אומר רוטם בניטה (20) שזכה להניף את הגביע בסוף הטורניר. לדבריו, חברי הקבוצה הם כולם חברים מפתח תקווה שמכירים עוד משנות הלימודים בבית הספר היסודי ומשחקים קבוע כדורגל בשכונה.

בשנים האחרונות הם התחילו לעבוד בתן ביס, וכששמעו על הטורניר החליטו להירשם אליו ביחד כקבוצה. "זה היה ערב ממש אחלה, וכל הכבוד למארגנים", הוסיף בניטה. "הערב הזה גם גיבש אותנו כקבוצה, וגם פתאום מכירים קצת אנשים אחרים מהחברה. זה גם כיף להשתחרר מעט אחרי תקופה כל כך קשה".

כדורגל ברמה גבוהה ודיבורים על ביטוח וסכויות סוציאליות

"אין דבר יותר מאחד מכדורגל, בטח בחברה שרוב העובדים שלה צעירים כמו תן ביס" אומר לדבר יו"ר ועד הפעולה, אדם שטיינר. "פרסמנו על הטורניר ומיד הייתה היענות מאוד גבוהה. יושבת ראש איגוד שחקני הכדורגל, קפטנית נבחרת ישראל בכדורגל קארין סנדל ושחקן הפועל באר שבע ונבחרת ישראל לשעבר גיא חיימוב, שלחו לעובדים מסר של תמיכה בהתאגדות והזמנה להשתתף בטורניר.

"עובדים יכלו להירשם כקבוצה שמגיעה ביחד מראש או כפרטים שהתחברו לקבוצה חדשה במגרש. המשחקים היו ברמה גבוהה והחבר'ה שיחקו טוב. החלום שלנו בעתיד זה להקים גם קבוצה של החברה שתתמודד בליגה למקומות עבודה. וזו הייתה הזדמנות גם לזהות את הכישרונות מקרב העובדים".

העובדים התחלקו ל-7 קבוצות, שכל אחת מהן קיבלה חולצות ממותגות. המנצחת של הטורניר זכתה בארוחה קבוצתית במסעדה. "זה היה ערב מרגש ומגבש, בטח אחרי תקופת הקורונה שהייתה מאוד מאתגרת. היה כיף לראות את החברים מכל הארץ באים ומבלים" הוסיף שטיינר.

"מבחינתנו הזמן בין המשחקים היה גם הזדמנות לשוחח עם עובדים על נושאים אחרים שמטרידים אותם כמו סוגיית הביטוח, תשלומי זכויות סוציאליות, קביעת מינימום של משמרות שהחברה מחויבת לעובדים וכו'. עדכנו אותם במאבק המשפטי שלנו והעבודה שלנו לקידום הסכם קיבוצי בחברה שיכיל את הנושאים הללו. הבהרנו גם שכמו בכדורגל שמנצחים רק במשחק קבוצתי, כך נצליח גם אנחנו רק בפעולה נחושה ומשותפת".

כ-1,400 שליחי "תן ביס" התאגדו בהסתדרות לפני כחצי שנה, במטרה להסדיר את זכויותיהם ואת תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי ראשון. המהלך שנחשב לפורץ דרך בענף, זכה לתמיכה ולהבעת סולידריות מצידם של ועדים רבים ברחבי הארץ ואף לתמיכה מפתיעה בזירה העולמית. פלטפורמת העובדים הבינלאומית לייבורסטארט, השיקה לאחרונה קמפיין המונים כדי לתמוך במאמצי ההכרה בהתאגדות של עובדי תן ביס. בשנה האחרונה, עם התפרצות משבר הקורונה, עלה נפח הפעילות של החברה, ונקלטו אליה עוד מאות עובדים חדשים. בוועד העובדים ממשיכים לצרף עובדים להתארגנות, לחזק את כוחם הארגוני ולדרוש מהנהלת החברה לשבת עימם למשא ומתן.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!