דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הליך בדיקה של משרד הספורט הצרפתי מצא יותר מ-400 חשודים באלימות מינית

60 מאמנים ומורים לספורט הועמדו למשפט פלילי, 100 פוטרו או הושעו מתפקידם | מרבית הקורבנות היו בנות פחות מ-15 | הליך הבדיקה החל לפני כשנה בעקבות עדויות של ספורטאיות בכירות

רוקסנה מראצ'ניאנו, שרת הספורט של צרפת. (צילום: AP Photo/Thibault Camus)
רוקסנה מראצ'ניאנו, שרת הספורט של צרפת. (צילום: AP Photo/Thibault Camus)

הליך בדיקה שנערך בשנה האחרונה כחלק מהמאבק באלימות מינית בספורט הצרפתי מצא יותר מ-400 מאמנים, מורים ובעלי תפקידים נוספים שחשודים בניצול מיני או טיוח של פרשיות כאלה. על פי נתונים שפרסם ביום שישי משרד הספורט במדינה, מקרי הניצול התגלו בכל רחבי צרפת, ובקשת רחבה של ענפים המקיפה 48 התאחדויות ספורטיביות. ממצאי ההליך הבדיקה נגעו לתקיפה מינית, הטרדה מינית וסוגים אחרים של אלימות.

על פי הודעת המשרד, נפתח הליך פלילי נגד 60 מהחשודים, ו-100 חשודים הושעו או פוטרו מתפקידם. המשרד הוסיף כי עדיין מתנהלות חקירות מקומיות במקרים נוספים. 96% מהחשודים היו גברים. מבין הקורבנות, 83% היו נשים או נערות, 63% מהן מתחת לגיל 15.

הליך הבדיקה החל בפברואר 2020, אחרי שמחליקת הקרח שרה אביטבול, שהייתה אלופת צרפת עשר פעמים, האשימה את מאמנה לשעבר ז'יל בייר באונס ופגיעה מינית בין 1990 ל-1992, כשהייתה בת 15. כתב אישום ראשוני בגין תקיפה מינית הוגש כבר נגד בייר, שהודה בקיום יחסי מין עם אביטבול אך דחה את ההאשמות,  והחקירה בעניינו עדיין נמשכת.

בעקבות ההאשמות של אביטבול, מחליקות נוספות יצאו בקריאות נגד אלימות מינית מצד מאמנים בענף. משרד הספורט הקים פלטורפרמה ייעודית לעדויות של ספורטאיות וספורטאים בנושא, וערך שימועים נגד חשודים בשנה האחרונה.

בהודעה שפרסם בסוף השבוע, כינה משרד הספורט את עדותה של אביטבטל "רגע היסטורי עבור הספורט הצרפתי" שהעלה את המודעות לנושא ודחף את הרשויות לפעול כנגד תופעות של ניצול.

ביום שישי נכנס לתוקף גם חוק חדש, המחמיר את הליך הסינון של מועמדים לתפקידי חינוך בספורט, כולל מאמנים מתנדבים. ממשלת צרפת והתאחדויות הספורט במדינה התחייבו להגיב לדיווחים על ניצוך באופן מהיר ויעיל יותר.

שרת הספורט רוקסנה מראצ'ניאנו שיחקה תפקיד מרכזי בהעלאת המודעות לנושא. בראיון שהעניקה לאחרונה לסוכנות הידיעות איי.פי תיארה מראצ'ניאנו, אלופה אולימפית בשחייה בעברה, את הסקסיזם בו נתקלה במהלך הקריירה שלה. השרה אמרה גם שהגיע הזמן לשנות את אופן המחשבה הצרפתי בכל הנוגע לזכויות נשים בעולם הספורט, שנשלט בידיד גברים.

במפגש ממשלתי שנערך ביום שישי על מנת להעריך את המאמץ הלאומי נגד אלימות מינית, אמרה אביטבטל שהיא שמחה לראות קורבנות נוספים מדברים על כך בפומבי. טניסאית העבר איזבל דמונגוט תיארה לנוכחים את מה שכינתה "המאבק" אליו נקלעה עם עמיתים ועם הציבור אחרי שהאשימה מאמנה רג'יס דה קמרט באונס. מטילת הפטיש לשעבר קתרין מויון דה באק, שדיברה בגלוי על ניצול מיני בספורט כבר ב-1991, בירכה על הפעולה הממשלתית בשנה האחרונה שהתקיימה "ברמות הגבוהות ביותר של המדינה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!