דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
23.6°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 24.2°אשדוד
  • 21.9°באר שבע
  • 28.6°אילת
  • 23.3°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 23.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

התנגדות באל סלבדור למעבר לביטקויין, מומחה לטכנולוגיה נעצר על ידי הצבא

סקר שנערך באוניברסיטת פרנסיסקו גאווידיה מראה כי פחות מ-20% מהנשאלים חשבו כי חוק הביטקוין הינו צעד חיובי | הצבא עצר את מריו גומז, מומחה טכנולוגיה שיצא נגד מהלכי הנשיא נאיב בוקלה

נשיא אל סלבדור נאיב בוקלה. פיטר שופטים וניסה להסיר את הגבלת הכהונה (צילום:AP Photo/Salvador Melendez, File)
נשיא אל סלבדור נאיב בוקלה. פיטר שופטים וניסה להסיר את הגבלת הכהונה (צילום:AP Photo/Salvador Melendez, File)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

אזרחים באל-סלבדור מחו כנגד ההחלטה הלא פופולרית לחייב את העסקים במדינה לכבד עסקאות בביטקוין, ששערו בלתי יציב. השבוע אמורה החקיקה להיכנס לתוקף.  

צבא אל-סלבדור ביצע ביום ראשון שעבר מעצר כנגד מריו גומז, מומחה טכנולוגיה המתנגד למהלכי הנשיא נאיב בוקלה להפיכת הביטקוין למטבע רשמי במדינה, חוק שאמור להיכנס לתוקף השבוע.  

הפגנות קטנות כנגד חוק הביטקוין במדינה התרחשו בעיר סן סלבדור בשבוע שעבר

אף כי ההתנגדות הציבורית למהלך זעומה, תושבי המדינה אינם סבורים ברובם שמדובר במהלך רצוי. לפי אתר tittlepress, סקר שנערך באוניברסיטת פרנסיסקו גאווידיה מראה כי פחות מ-20% מהמשתתפים סבורים שמדובר במהלך חיובי.  

חוק הביטקוין באל-סלבדור הוא חוק אירוני במיוחד, משום שתומכי הביטקוין מתארים אותו כ"חופש כלכלי". בפועל, אל סלבדור היא מדינה סמכותנית שמכוונת לכפות על האזרחים לכבד את המטבע, למרות השימושיות הנמוכה שלו.  

שער הביטקוין מול הדולר נקבע בזירות מסחר אינטרנטיות בעלות פיקוח פיננסי מינימלי עד בלתי קיים. מאז ומתמיד שער זה הינו תנודתי במיוחד ומאפשר שינויים של עשרות אחוזים ביממות ספורות.  

הממשלה באל סלבדור נדרשת להקים קרן של 150 מליון דולר, כדי לספק נזילות לפתרונות הטכנולוגיים של המרות בין ביטקוין לדולרים אמריקאיים, שמהווים את המטבע הרשמי הנוכחי במדינה. עוד כ-83 מליון דולר נדרשים כדי להקים רשת של כספומטים שיתמכו בארנק הדיגיטלי החדש בשם CHIVO, שאותו מקדמת הממשלה.  

ממשלת אל-סלבדור לא מנפיקה מטבע ריבוני ויש החוששים שמדובר בתחבולה של הנשיא נאיב בוקלה, על מנת להשתלט על זרם הדולרים שמגיע למדינה מאזרחים העובדים בחו"ל – כ-20% מכלל הכלכלה במדינה העניה, בעוד האזרחים יקבלו רק יתרות זכות בארנק CHIVO, ולא דולרים של ממש.  

במילים אחרות, המבקרים טוענים שהנשיא בוקלה מנסה להעתיק את המודל של מטבעות כמו TETHER, החשודים כתרמית פיננסית ענקית, ברמת מדינה ריבונית. החלטת אל-סלבדור הובילה להתנערות מצד הבנק העולמי וקרן המטבע, מחשש שהמהלך יהפוך את המדינה לגן עדן למלביני כספים. מנגד, תומכי הביטקוין ברחבי העולם מקווים שלאור האימוץ של הביטקוין כ"הילך חוקי" באל-סלבדור, מדינות אחרות יכירו בו כ"מטבע חוץ". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!