דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.4°באר שבע
  • 24.3°אילת
  • 25.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שכר חודשי מינימלי של 6,552 ש״ח: ההסתדרות חתמה על הסכם קיבוצי כולל בענף הניקיון

ההסכם שכולל עדכוני שכר, שי לחג וסבסוד ארוחות נחתם בין איגוד האבטחה, מטפלות הסיעוד והניקיון בהסתדרות לבין חברות הניקיון בישראל | יו״ר ההסתדרות: ״חשוב לקדם את העובדים המוחלשים במשק, ברמות השכר הנמוכות״

עובד ניקיון בגשר יהודית (צילום ארכיון: מרים אלטשר/פלאש90)
עובד ניקיון בגשר יהודית (צילום ארכיון: מרים אלטשר/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי כללי נחתם (רביעי) בין איגוד האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי בהסתדרות לבין ארגון חברות הניקיון בישראל. ההסכם שנחתם בבית ההסתדרות בתל אביב כולל בין היתר עדכוני שכר, שי מוגדל לחג וסבסוד ארוחות לעובדים.ההסכם, שמותנה בכך ששרת הכלכלה אורנה ברביבאי תחתום על צו הרחבה, צפוי לחול על כל המעסיקים בענף הניקיון בישראל. על פי ההסכם, עובד במשרה מלאה בענף יהיה זכאי לשכר חודשי מינימלי של 6,552 שקלים (36 שקלים לשעה לעובד שעתי) או 22% מעל שכר המינימום כפי שיתעדכן מעת לעת, לפי הגבוה מבין השניים. בנוסף, נקבעה לעובדים תוספת ותק בשיעור של 2% בשנה, במקום התוספת הקיימת שנקבעה, בשיעור מקסימלי של 46 אגורות לשעת עבודה.

החתימה על הסכם עובדי הניקיון (צילום: ההסתדרות)
החתימה על הסכם עובדי הניקיון (צילום: ההסתדרות)

עובדים מקצועיים (כמו מפעיל רכב לניקוי וטיאוט רחובות או מנקה חלונות מקצועי) במשרה מלאה יהיו זכאים לשכר חודשי מינימלי של 7,098 שקל (39 שקלים לשעה) או 32% מעל שכר המינימום במשק ככל שיתעדכן. מפקחי הניקיון (הממונים על עובדי ניקיון אחרים) יהיו זכאים לשכר מינימלי חודשי של 7,644 שקלים (42 שקלים לשעה) או 42% מעל לשכר המינימום ככל שיתעדכן.עוד הוסכם שגובה השי לחג בענף יעודכן ויעמוד על 250 שקל לעובד (לכל חג). במקומות עבודה שבהם עובדי מזמין השירות זכאים לסבסוד ארוחות, עובדי ניקיון שמבצעים את עבודתם בפועל באותו מקום עבודה יהיו זכאים להסדר סבסוד ארוחות באותו האופן ובאותם סכומים ותנאים שמקבלים עובדי מזמין השירות, לרבות כרטיסים שניתנים לרכישת מזון. הובהר גם שצבירת ימי המחלה של העובד תהיה לפי הוותק במקום העבודה או אצל מזמין השירות או אצל המעסיק, לפי הגבוה מביניהם.

״קורא למעסיקים לפעול לצמצום האבטלה״. ארנון בר-דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)
״קורא למעסיקים לפעול לצמצום האבטלה״. ארנון בר-דוד (צילום: דוברות ההסתדרות)

"ההסכם שנחתם היום הוא מהלך נכון וחשוב שנועד לחזק את העובדים המוחלשים במשק, שנמצאים ברמות השכר הנמוכות", אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. "אני קורא לכלל המעסיקים לפעול יחד איתנו לצמצום האבטלה בישראל ולשפר את תנאי העובדים המוחלשים, במיוחד על רקע המחסור החמור בכוח אדם שבא לידי ביטוי ביתר שאת במשבר הקורונה. אני רוצה לברך את יוסי ברבי, את ארגון חברות הניקיון ואת כל העוסקים במלאכה על ההשקעה והמסירות בדרך להשגת ההסכם החשוב הזה. ההסתדרות תמשיך לפעול למען האוכלוסיות המוחלשות בישראל".
יו״ר ארגון חברות הניקיון בישראל אבי מזרחי: "חתמנו היום על הסכם מכונן שמעגן את מעמדם של עובדות ועובדי הניקיון ומייצר מחויבות של המדינה, גם כמעסיקה הגדולה במשק, לתת שכר הוגן לעוסקים בתחום. ענף הניקיון, שמהווה את הבסיס לאיכות חיים טובה ובריאה, היה עד עכשיו ילד חורג שלמרות חשיבותו הוזנח ויובש תקציבית. אני מקווה ומאמין שהיום אנחנו מייצרים את תחילתו של השינוי ביחס, בתגמול ובמעמד של ענף הניקיון במשק הישראלי. תודה רבה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ולאנשיו על ההירתמות למהלך החשוב הזה, לענף הניקיון ולמשק כולו".
יו"ר איגוד האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי, יוסי ברבי: "לאחר משא ומתן מורכב הגענו להישג חסר תקדים והיסטורי. זו בשורה חשובה לעשרות אלפי עובדי ניקיון שמשתכרים שכר נמוך, ובאמצעות ההסכם הקיבוצי אנחנו משפרים את תנאי העסקתם ותנאי שכרם בצורה משמעותית. אני מאמין ששיפור תנאי העסקתם ושכרם של עובדי הניקיון יביא לגיוס של מאות עובדי ניקיון לענף, בשל המחסור של עובדים בו.

"תודה רבה לארנון בר-דוד על הצבת ענפי האיגוד וענף הניקיון בפרט בסדר העדיפויות הראשון של ההסתדרות, וההסכם שאנחנו חותמים עליו היום הוא ההוכחה שההסתדרות דואגת לכולם".

יו"ר איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי יוסי ברבי. "בשורה לעשרות אלפי עובדים" (צילום: אלבום פרטי)
יו"ר איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי יוסי ברבי. "בשורה לעשרות אלפי עובדים" (צילום: אלבום פרטי)

מנכ״לית ארגון חברות הניקיון בישראל ורוניקה רוזנברג: "ההסכם היום לא רק מהווה שינוי חשוב ביחס לעובדי הניקיון ולתחום כולו, אלא גם מייצר תקווה בכל הקשור למתן מענה למחסור הגדול בעובדים בתחום הניקיון. עם זאת, השינוי לא ייעשה כל עוד המדינה לא תירתם לייצר אותו ותקבל על עצמה את שינוי תנאי הסף במכרזי המדינה בתחום, שמתמחרים את עובדות ועובדי הניקיון בשכר הנמוך ביותר האפשרי.

"הקורונה הוכיחה שוב עד כמה חשוב ענף הניקיון למשק הישראלי ועד כמה הוא הוערך עד כה בחסר. אני שמחה מאוד על ההסכם הזה, על המשמעות שלו לעובדים ועל התקווה שהוא נותן לענף כולו".
בניהול המשא ומתן וגיבוש ההסכם היו מעורבים מטעם ההסתדרות גם מ"מ יו"ר איגוד עובדי האבטחה, הניקיון והטיפול הסיעודי ומנהל חטיבה ארצי עו"ד חגי הראל, סמנכ"ל כלכלה בהסתדרות אדם בלומנברג, ראש הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי עו"ד חנה שניצר, עו"ד הילה גבר ועו"ד אורן שרם מהלשכה המשפטית. מטעם ארגון חברות הניקיון ליוו את המשא ומתן עו"ד שי תקן ועו"ד עמית בכלר ממשרד עו"ד פישר בכר חן ושות'.
בפני שרת הכלכלה ברביבאי יש כיום מספר הסכמים ענפיים נוספים שנחתמו השנה על ידי ההסתדרות עם ארגוני המעסיקים, שממתינים לחתימתה על צווי הרחבה שיהפכו אותם למחייבים, בהם ההסכם בענף האבטחה, ההסכם בענף הטיפול הסיעודי וההסכם בענף חברות המוקד והסיור.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!