דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

הנדל וליברמן הכריזו: "הדואר בדרך להפרטה מלאה"

החברה תופרט באמצעות הנפקה בבורסה ומכירה למשקיע פרטי | האחראי לשעבר על הדואר במשרד התקשורת: "חשש לצמצום השירות תמורת רווחים"

משאית דואר (צילום: משה שי/פלאש90)
משאית דואר (צילום: משה שי/פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

שר התקשורת יועז הנדל הודיע היום (חמישי) על כוונתו לקדם הפרטה של 100% מאחזקות המדינה בחברת דואר ישראל. לפי הודעת משרד התקשורת, ההחלטה התקבלה יחד עם שר האוצר אביגדור ליברמן, לאחר שורת דיונים בהשתתפות הדרגים המקצועיים במשרד באוצר ובשיתוף רשות החברות.

על פי הודעת המשרד "לדעת הדרגים המקצועיים, הפרטה מלאה של חברת הדואר מהווה פתרון ארוך טווח לבעיות המבניות של חברת הדואר ולשירותי הדואר לציבור". עם זאת, לא הציג השר הסבר לאופן בו ההפרטה עשויה לסייע למצב הדואר. להודעה היום קדמו הכרזות בעל פה של השר.

שר התקשורת יועז הנדל: ״מאז שנכנסתי לתפקיד הזהירו אותי לא לגעת בדואר. שרי תקשורת אחד אחרי השני נמנעו מלגעת בתפוח האדמה הלוהט הזה. אנחנו יוצאים היום לדרך חדשה בשוק הדואר בישראל. פותחים לתחרות, מורידים רגולציה, ומביאים רפורמה היסטורית בדואר. שוק המכתבים הולך ודועך ושוק החבילות הולך וגדל, ובתוך המציאות הזאת אנחנו עושים היום שינוי גדול שיביא לאזרחי ישראל עידן חדש של שירותי דואר איכותיים, יעילים ומתקדמים.

"כפי שעשיתי בתשתיות התקשורת כאשר החזרנו את ישראל למסלול של השקעה אדירה בתשתיות, הגיע הזמן ששירותי הדואר יעברו שינוי. נפעל בשום שכל ובשיתוף פעולה עם העובדים המסורים. מודה לשר האוצר ליברמן על העבודה המשותפת בהוצאת הרפורמה הזו לפועל״ הוסיף הנדל.

הפרטה בשני שלבים

מתווה ההפרטה עליו הסכמו שר התקשורת יועז הנדל ושר האוצר אביגדור לברמן  מבקש לקדם הנפקה לבורסה של עד 40% ממניות חברת הדואר בבורסה לניירות ערך בתל אביב. במקביל להנפקה של 40% ממניות חברת הדואר, שר התקשורת ושר האוצר יקדמו את ההליכים שיביאו להפרטה מלאה דרך מכירת שאר מניות המדינה בחברת הדואר באמצעות מכירה פרטית, או הנפקה או כל שילוב ביניהן, או באמצעות הפרטת 100% ממניות הדואר ככל שההנפקה בבורסה לא תבשיל.

התכנית הנוכחית שבתוקף מדברת על הפרטת 40% בלבד מהדואר, באמצעות מכירת 20% למשקיע פרטי ועוד 20% באופן אחר. לפי הדועת המשרד "מודל זה לא משיג את המטרה" ומסביריםא את הבעיה לשיטתם – "כל עוד המדינה נשארת בעלת השליטה בחברת הדואר היא נדרשת כל כמה שנים להזרים מאות מיליוני שקלים להסדרת פעילות החברה".

במקביל למימוש מתווה ההפרטה יפעלו משרד התקשורת ומשרד האוצר לעדכון הרגולציה על שוק הדואר ועל חברת הדואר, במסגרת תיקון חוק הדואר שנידון בימים אלו בוועדת הכלכלה. הרפורמה המוצעת כוללת הרחבת התחרות בתחום שליחת מכתבים, תמרוץ המעבר לדיגיטציה, שינוי שיטת הפיקוח על המחירים, הפחתת הרגולציה וקנסות גבוהים יותר על הפרות הוראות הרישיון.

עד כה לא הציג משרד התקשורת לציבור תכנית לשיפור השירות הדואר, אף שהטיל על הדואר להגיש כזו, כמו גם ניתוח כלכלי שמציג איך ניתן לקיים שירותי דואר בתנאי שוק דואר דועך.

עו"ד יגאל לוי, לשעבר סמנכ"ל בכיר דואר במשרד התקשורת: "העובדה שההכרזה על הפרטת חברת הדואר, מגיעה טרם הושלמו הדיונים בנוגע לאסדרת ענף הדואר ואף טרם הושלם מיפוי נכסי הנדל"ן של חברת הדואר, מעוררת חשש ממשי מפני פגיעה בתחרות וצמצום השירותים לציבור, במטרה להשביח את ערך החברה לקראת מכירתה ע"י המדינה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!