דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
22.2°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 22.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 22.7°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 18.0°צפת
  • 22.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

ועדת המינויים אישרה את מינויו של מאיר שפיגלר למנכ"ל חברת החשמל 

המינוי של מנכ"ל הביטוח הלאומי לתפקיד חדש דורש את אישורם של שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת האנרגיה קארין אלהרר

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר (צילום: דוברות הביטוח הלאומי)
מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר. הגה את מודל החל"ת (צילום: דוברות הביטוח הלאומי)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

המינוי של מאיר שפיגלר למנכ"ל חברת החשמל אושר בוועדת המינויים בראשות השופטת בדימוס בילהה גילאור היום (שני). שפיגלר, שמכהן כיום כמנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, השתתף הבוקר במסיבת עיתונאים שבה הכריז על שיפור השירות בוועדות הרפואיות של המוסד, ולא ידע מתי תסתיים כהונתו במוסד. מינויו כפוף כעת לאישורם של שרי האוצר והאנרגיה. 

הדיון בעניינו של שפיגלר כלל גם בודק מיוחד, רו"ח קובי גינזבורג, בשל טענות יו"ר חברת החשמל הפורש, דב בהרב, על פגמים שנפלו במינוי והתערבות למטרות פוליטיות. גינזבורג בדק את המינוי ומצא שהוא תקין, ודווקא בהתנהגותו של בהרב נמצאו ליקויים.   

מיכל רוזנבוים, מנהלת רשות החברות הממשלתיות: "שפיגלר הוביל רפורמות חשובות ביותר בביטוח הלאומי, ואין ספק שיביא רוח זו גם לחברת החשמל. פנינו כעת קדימה למינוי דחוף של יו"ר לחברת החשמל. אני מקווה שכבר בימים הקרובים יודיעו שרי האנרגיה והאוצר על המועמד שראוי לתפקיד. רשות החברות תעשה כל שנדרש כדי לקדם מינוי זה בהקדם האפשרי".  

המינוי שעורר סערה 

הליך המינוי באפריל 2022 היה אחד השיקולים שגרמו ליו"ר חברת החשמל דב בהרב להתפטר מתפקידו, אף שבתחילת הדרך תמך במינוי. בהרב כתב במכתב ההתפטרות שלו: "בעת שהתנהל הליך לבחירת מנכ"ל לחברה והליך איתור להחלפת מזכיר דירקטוריון החברה, נחשפתי למעורבות אגרסיבית של שיקולים פוליטיים בקרב חברי דירקטוריון וגורמים בהנהלת החברה, כמוה לא ראיתי באף אחד מהתפקידים הבכירים שמילאתי בחברות מובילות במשק. למיטב שיפוטי, התנהלות זו עלולה לפגוע בחברה ובניהול התקין שלה. לכן החלטתי לעזוב באופן מיידי את החברה והדירקטוריון". 

בדו"ח של הבודק גינזבורג נמצא שהליך המינוי של שפיגלר היה תקין, ודווקא האופן שבו בהרב הקפיא את המינוי של שפיגלר, יחד עם מינוי נוסף של המועמדת מור חלוץ למשרת מזכירת החברה, היוותה חריגה מכללי מנהל תקין.  

לא נבהל מעימותים על הגשמת תפיסת עולמו 

במהלך כהונתו כמנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, שפיגלר לא נמנע מעימותים חזיתיים עם אגף התקציבים במשרד האוצר בסדרה של סוגיות מהותיות, בהן עצמאותו הכלכלית של המוסד לביטוח לאומי. בימי הסגר הראשונים, כשהממשלה לא החליטה על כיוון היערכות ברור לגבי מצב המשק והגנת העובדים, יזם שפיגלר את תשלומי החל"ת, שלאחר מכן הפכו למדיניות הממשלתית הרשמית.

בזמן כהונתו לא נמנע שפיגלר מביקורת על מדיניות הממשלה בנושא הבטחת הזכויות החברתיות, ופעל בגלוי לשנות את המוסד לביטוח לאומי, ממקום שבו ברירת המחדל היא לשמור על הקופה, למקום שבו ברירת המחדל היא לאפשר למבוטח למצות זכויות.

בחברת החשמל ייתקל לא רק באתגר ניהולי של החברה הממשלתית הגדולה ביותר, אלא גם באתגרים חברתיים, כמו בעיית העוני האנרגטי, שצפויה להחריף בתנאי התייקרות צפויה נוספת בתעריף החשמל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!