דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

השרה ברביבאי חתמה על צו הרחבה לפיצוי עובדים עקב אירועי שומר חומות

שרת הכלכלה הודיעה על כוונתה לחתום על צווים נוספים, אבל העלאת השכר לעובדי הניקיון, המאבטחים ועובדי הסיעוד לא ביניהם | יו"ר ההסתדרות: "נמשיך לדחוף עד לחתימה על כל ההסכמים"

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי חותמת על צווי הרחבה (צילום: משרד הכלכלה)
שרת הכלכלה אורנה ברביבאי חותמת על צווי הרחבה (צילום: משרד הכלכלה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי, חתמה היום (חמישי) על צו הרחבה המסדיר את התשלום לעובדים בגין ימי היעדרות במהלך מבצע שומר החומות. בנוסף פרסמה כי בכוונתה לחתום על שני צווי הרחבה נוספים: הגדלת ערך ימי ההבראה במשק, והרחבת הרפורמה בשכר העובדים הסוציאליים גם על העובדים המועסקים בעמותות בשירותים המופרטים.

משמעות הרחבת הוראות ההסכם הקיבוצי בדבר עובדים שנעדרו מהעבודה במהלך מבצע "שומר החומות" היא כי מעסיקים יוכלו לקבל מעתה פיצוי בגין השכר ששילמו לעובדים עד 80 ק"מ מרצועת עזה שנעדרו מעבודתם במהלך המבצע בשל הנחיות פיקוד העורף (בנוסף לפיצויים על נזקים עקיפים אחרים) מרשות המיסים לפי תקנות מס רכוש וקרן פיצויים שהותקנו בעבר. הצו, המרחיב הסכם שנחתם בין ההסתדרות וארגוני המעסיקים בדצמבר 2021, מהווה גם מקור משפטי המחייב מעסיקים שטרם שילמו שכר זה לשלמו לעובדים.

צו ההרחבה בנוגע לערך יום ההבראה עליו הבהירה השרה כי בכוונתה לחתום מיישם את ההסכם שנחתם לאחרונה בין ההסתדרות ונשיאות המגזר העיסקי לפיו שווי ימי ההבראה יעמוד על 400 שקלים במגזר הפרטי במקום 378 שקלים כפי שנהוג כיום. זו היא ההעלאה הראשונה של שווי דמי ההבראה מזה 7 שנים.

בנוסף הבהירה השרה כי בכוונתה לחתום גם על הצו המרחיב את הסכם הרפורמה בשכר העובדים הסוציאליים הצפויה להיכנס לתוקף ב-1 לספטמבר כך שתחול גם על עובדים המועסקים באמצעות עמותות וחברות עמן המדינה התקשרה על מנת שיספקו שירותים שהופרטו. ההסכם הכולל רפורמה כוללת במבנה שכר העובדים הסוציאליים וצפוי להעלות את שכרם בכ-20%, כששכר היסוד צפוי לעלות לכ-8,000 שקליו כשעליו יתווספו תוספות בגין וותק, ניסיון, לימודים וניהול.

פרסום ההודעה על הכוונה להרחיב הסכם קיבוצי הוא חלק מהשלבים לצורך בחינת ההחלטה בדבר הוצאת צו הרחבה. לאחריו ישקלו כלל ההערות מן הציבור וההיבטים הנדרשים לצורך קבלת ההחלטה בדבר הוצאת צווי ההרחבה.

החתימה על צו ההרחבה ופרסום הכוונה לחתום על שני צווים נוספים נעשו על רקע פגישת השרה עם יו"ר ההסתדרות הבוקר. יו"ר ההסתדרות אמר כי ימשיך לפעול ולדחוף עד לחתימת כל צווי ההרחבה הממתינים לחתימת השרה במטרה ליישם את כלל ההסכמים הקיבוציים עליהם חתמה ההסתדרות, המחזקים את העובדים המוחלשים בישראל.

בין ההסכמים הממתינים לחתימת השרה על צו הרחבה גם ההסכם הקיבוצי לענף עובדי הניקיון, לעובדי ענף הטיפול הסיעודי, לעובדי מוקדי הסיור והשמירה, לעובדי ענף ההסעדה ולעובדי ענף הבניין. במרץ 2021 חתמה השרה על צו המרחיב את ההסכם הענפי בענף האבטחה והשמירה, והצפוי להעלות את שכר העובדים בענף החל מחודש ספטמבר הקרוב כך שיעמוד על 110-160% משכר המינימום הכללי (בהתאם להכשרת העובד ולתפקידו).

שרת הכלכלה והתעשייה, אלופה במיל' אורנה ברביבאי: " נמשיך לפעול יחד עם ההסתדרות והמעסיקים לשיפור תנאי העסקתם ושכרם של העובדים. חתימה זו היא חלק ממגוון רחב של פעולות אותן מובילה הממשלה לשיפור הפריון בישראל ולהגדלת ההכנסה של אזרחיה, בדגש על בעלי השכר הנמוך. הצווים גובשו בשיתוף פעולה עם שר האוצר, יו"ר ההסתדרות  וארגוני המעסיקים. אמשיך לעסוק בבחינת משמעויות צווי הרחבה בתחומי מוקדי הסיור והשמירה, סיעוד, הסעדה וניקיון, ולכשיבשיל הסיכום הם יפורסמו בהתאמה."

הממונה הראשית על יחסי עבודה, עו״ד רבקה ורבנר: "מדובר בהסכמים קיבוצים שחשיבותם רבה לציבור, בהתאמת השכר לצרכי משק העבודה. פרסום הכוונות הוא שלב ראשוני חשוב בהליך מתן צווי הרחבה. ככל שמדובר בהבראה זהו הסכם המגלם את עלית המדד כפי שהוגדר מאז מ1998".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!