דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

העיניים נשואות לוומבלי: אנגליה וגרמניה ייפגשו בגמר היורו

המשחק צפוי לשבור את שיא הצופים בגמר יורו, נשים או גברים | הנבחרת האנגלית, שהרשימה לאורך הטורניר, רוצה לזכות בתואר הראשון שלה | אלכסנדרה פופ תנסה להצעיד את גרמניה לגביע התשיעי בהיסטוריה

גביע יורו הנשים באצטדיון וומבלי לקראת הגמר בין אנגליה לגרמניה (צילום: Alex Livesey - UEFA/UEFA via Getty Images)
גביע יורו הנשים באצטדיון וומבלי לקראת הגמר בין אנגליה לגרמניה (צילום: Alex Livesey - UEFA/UEFA via Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרות אנגליה וגרמניה ייפגשו מחר (ראשון, 19:00) בגמר יורו הנשים, שיחתום טורניר שעלה על כל הציפיות. המשחק, שייערך באצטדיון וומבלי האגדי בלונדון, צפוי לקבוע שיא חדש בכמות הצופים לגמר יורו, גברים או נשים, לאחר ש-87 אלף אוהדים ואוהדות הבטיחו את הגעתם. לשם השוואה, השיא הנוכחי עומד על 79,115 צופים ונקבע בגמר יורו 1964 שנערך במדריד.

הטורניר סימל עוד קפיצת מדרגה בכדורגל הנשים באירופה מאז היורו האחרון בהולנד. 487,683 אוהדים הגיעו עד כה למשחקים שנערכו ברחבי אנגליה, פי שתיים מכמות הצופים ביורו הקודם שעמד על 240,055, וזה עוד לפני הגמר שיקפיץ את המספר הסופי.

אוהדים ואוהדות צעירים במשחק בין אנגליה לנורבגיה ביורו הנשים (צילום: AP photo/Alessandra Tarantino)
אוהדים ואוהדות צעירים במשחק בין אנגליה לנורבגיה ביורו הנשים (צילום: AP photo/Alessandra Tarantino)

הפופולריות של כדורגל הנשים בדור הצעיר מוכיחה את עצמה, כאשר כ-100,000 ילדים וילדות הגיעו לצפות במשחקים ומספר מהפכני של בצפייה במגרשי הכדורגל – 47% מכלל הצופים היו נשים.

הראשון של אנגליה או התשיעי של גרמניה

משחק הגמר יפגיש בין שתי הנבחרות המרשימות והמושלמות של הטורניר. מבחינה היסטורית, גרמניה היא הנבחרת השולטת באירופה, הגרמניות זכו 8 פעמים בתואר האירופאי, כולל ניצחון 2:6 על אנגליה בגמר יורו 2009 שנערך בפינלנד. במפגשים הישירים בין שתי הנבחרות גרמניה ניצחה 21 פעמים, הנבחרות סיימו 4 פעמים בתיקו ואנגליה ניצחה רק פעמיים. 

אנגליה מעולם לא זכתה בטורניר, לאחר שהפסידה פעמיים במעמד הגמר ותנסה לכתוב מחדש את ההיסטוריה עם זכייה מול הקהל הביתי. הלביאות היו שם בגמר הראשון של הטורניר ב-1984 והפסידו בפנדלים לשבדיה. הפעם, אנגליה מגיעה כפייבוריטית לגמר לאחר טורניר מרשים עם ניצחונות אדירים על שתי אלופות אירופה בדימוס 0:8 על נורבגיה ו-0:4 מרהיב מול שבדיה בחצי הגמר. אנגליה כבשה עד כה 20 שערים וספגה רק שער אחד בטורניר בדרך לגמר. 

שחקניות נבחרת אנגליה חוגגות שער בניצחון על שבדיה בחצי גמר היורו (צילום: AP/Jon Super)
שחקניות נבחרת אנגליה חוגגות שער בניצחון על שבדיה בחצי גמר היורו (צילום: AP/Jon Super)

כשמסתכלים על המכונה ההתקפית של נבחרת אנגליה, כל העניים מופנות לכוכבת הטורניר בת' מיד. שחקנית הכנף פורחת תחת המאמנת סרינה ויחמן ומציגה טורניר מרהיב עם 6 שערים ו-5 בישולים. במשחק מול גרמניה היא תזכה כנראה לטיפול מיוחד עם סגירות כפולות בכל נגיעה בכדור.

השחקנית שתצטרך לחפות עליה ועל שער הכוכבות בנבחרת האנגלית, היא אחת מתגליות הטורניר ואולי שחקנית המפתח למשחק הגמר, אליסיה רוסו הצעירה. שחקנית ההתקפה של מנצ'סטר יונייטד פורחת בטורניר הזה עם ארבעה שערים, כולל השער עם העקב לרשת שבדיה ובישול קריטי לשער השוויון של אלה טון מול ספרד.

המניה הבטוחה של אלכסנדרה פופ

אף אחד לא ציפה מנבחרת גרמניה להגיע לגמר, הנבחר הגרמנית נמצאת בתקופת מעבר כאשר הדור הצעיר המוכשר משתלב בנבחרת והדור הבוגר יותר איכזב בשנים האחרונות ומפנה את הבמה. אך השילוב הנדיר והמפתיע, ביחד עם הלחץ הגבוה והגנת הברזל, הביאו את גרמניה בצורה מרשימה עד הגמר. הגרמניות ששובצו לבית המוות, ניצחו את כל משחקיהן עם 13 שערי זכות מול שער חובה בודד. 

הכוכבת הגדולה של נבחרת גרמניה בטורניר היא החלוצה והקפטנית אלכסנדרה פופ בת ה-31. זה היורו הראשון בקריירה של פופ, לאחר שפספסה את שני היורו הקודמים בגלל פציעות. היא לא הייתה אמורה להיות שחקנית המטרה של הנבחרת, אך מלכת שערי הבונדסליגה, ליאה שולר, חלתה בקורונה לאחר המשחק הראשון ופופ הוסטה למרכז ההתקפה. 

אלכסנדרה פופ חוגגת את השער מול אוסטריה ברבע גמר היורו (AP Photo/Alessandra Tarantino)
אלכסנדרה פופ חוגגת את השער מול אוסטריה ברבע גמר היורו (AP Photo/Alessandra Tarantino)

כחלק גדול משחקניות הכדורגל הוותיקות יותר, פופ החלה את הקריירה שלה בתקופה שבה היו מעט מאוד קבוצות ושחקניות מקצועניות, לכן במקביל לקריירת הכדורגל פופ סיימה ב-2015 את הכשרתה כשומרת בגן חיות. על המגרש פופ היא המנהיגה של הנבחרת ומובילה את גרמניה עם שישה שערים בטורניר, שער אחד לפחות בכל משחק, כולל צמד מרהיב בחצי הגמר מול צרפת. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!