דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שכול

לאה די שנרצחה יחד עם בנותיה בפיגוע הירי בבקעה, הובאה למנוחות: "לאבד אמא זה כמו לאבד חיים"

מותה של די נקבע בבית החולים לאחר שלושה ימים בהם נלחמו הרופאים על חייה | היא נפצעה אנושות בפיגוע שהתרחש בצומת חמרה שבבקעה. שתי בנותיה, מאיה ורינה, היו איתה ברכב בזמן שמחבל פתח עליהן באש | בתה ספדה: "לפני יומיים התפללתי על הקבר של מאיה ורינה שלא נעבור את הכאב הזה שוב"

שלוש הנרצחות בפיגוע באפרת: לאה לוסי די (משמאל) ושתי בנותיה רינה (במרכז) ומאיה (צילום: אלבום פרטי)
שלוש הנרצחות בפיגוע באפרת: לאה לוסי די (משמאל) ושתי בנותיה רינה (במרכז) ומאיה (צילום: אלבום פרטי)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

לאה (לוסי) די ז"ל, הנרצחת השלישית בפיגוע שהתרחש בבקעה ביום שישי האחרון, הובאה למנוחות היום (שלישי) בצהריים. מותה נקבע אתמול בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, לאחר שלושה ימים בהם נלחמו הרופאים על חייה. בפיגוע נרצחו גם שתי בנותיה, מאיה ורינה ז"ל. שלושת בנות המשפחה שנרצחו היו תושבות אפרת.

קרן, בתה של לאה, ספדה לה בדמעות: "אתמול ליד הקבר של מאיה ורינה עצמתי עיניים והתפללתי שתתעוררי, שלא נצטרך לעבור את הכאב הזה פעמיים. מה אם אמא לא תתעורר? אני משותקת מרוב כאב. לאבד אמא זה כמו לאבד חיים – אי אפשר להתקדם מפה. היית הדבר האחרון שנשאר לנו כמשפחה, היית לנו כמו דבק. תמיד אמרת שאת מחכה לנכדים, שרצית להיות סבתא, ועכשיו הם לא יזכרו להכיר אותך. ירו בך פעמיים ונלחמת על החיים שלך".

בתה טל, ספדה גם היא: "איך מסכמים את אמא? אי אפשר לסכם בהספד. אני מנסה להבין איך נרדמים. אמא, מי תעזור לי כשאצטרך? מי יהיה חזק בשבילנו? אמא, מי תגן עליי עכשיו? תמיד הגנת עליי מדברים רעים, היית שרה לי 'המלאך הגואל' בבית, ואמרת שאשמור את זה לזמנים שאצטרך. הלוואי שהנכדים שלך יהיו דומים לך".

אב המשפחה, ליאו, יצא לכלי התקשורת כמה שעות אחרי שנקבע מותה של אישתו, וסיפר על הרגע שהבין שרעייתו ושתי בנותיו נפצעו בפיגוע. "התקשרתי אליהן אבל אף אחד לא ענתה, היינו 7 בני משפחה ונותרנו 4. אני מקווה ששלושת ילדיי ימשיכו את דרכה של אמם".

ליאו ולאה (לוסי) די ז״ל שנרצחה בפיגוע הירי בבקעה (צילום: אלבום פרטי)
ליאו ולאה (לוסי) די ז״ל שנרצחה בפיגוע הירי בבקעה (צילום: אלבום פרטי)

עוד אמר: "אנחנו יכולים לבחור בין טוב לרע. אנחנו יכולים לזהות בין טוב לרע. אני שוב קורא לכם לפרסם את דגל ישראל ברשתות החברתיות, ותשתפו אותו עם חבריכם. הדגל שלנו מוסר את המסר היום כי הטרור הוא לא לגיטימי, טרור הוא תמיד רע".

בשעות הלילה הושתלו איבריה של לאה, ב-5 מטופלים. במסגרת מבצע ההשתלות, הלב הושתל במטופלת בת 51, הכבד בגבר בן 25, שתי הכליות בגברים בני 58 ו-39. בנוסף, ריאותיה של לוסי הושתלו בגופה של מטופלת בת 58 בבית החולים שיבא.

מדוברות בית החולים הדסה עין כרם נמסר: "עם פציעתה, נלחמו הצוותים על חייה לאורך הימים האחרונים. לצערנו, למרות מאמצים עילאיים ובלתי פוסקים, עקב פגיעתה האנושה, הצוות נאלץ לקבוע היום את מותה. למרות הצער והשבר הגדול, החליטה המשפחה לתרום את איבריה של לוסי על מנת להציל חיים אחרים. המרכז הרפואי הדסה משתתף בצערה הגדול של המשפחה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!