
ענקית המשלוחים וולט החלה לגבות היום (רביעי) "דמי תפעול" על סך שני שקלים מהמזמינים באפליקציה, שיגבו על כל הזמנת משלוח מתחת ל-250 שקלים (לא כולל איסוף עצמי). במקביל לעליית המחירים, החברה השיקה לאחרונה מודל תגמולים חדש בישראל, שלדברי השליחים מוריד את התגמול עבור משלוחים בכ-20 אחוזים. המודל כבר נכנס לפעולה ב-11 ערים בארץ, ולדברי החברה היא חותרת להכילו בשאר אזורי פעילותה בקרוב.
"רצינו לעדכן שהחל מה-17 במאי יתווספו דמי תפעול על סך שני שקלים לכל הזמנה", פרסמה החברה באפליקציה שלה. "דמי התפעול נועדו לפיתוח המוצר הטכנולוגי והאופרטיבי שלנו כדי שנוכל להמשיך ולשדרג את חוויית השימוש שלך בוולט. העלויות המושקעות במאמצים אלו גדלו והתייקרו גלובלית. דמי התפעול קיימים גם בשאר המדינות בהן וולט פועלת".

וולט, שלא מקיימת יחסי עבודה עם שליחיה, והם עובדים תחתיה כ"עצמאיים" ללא שכר מינימום או זכויות סוציאליות אך גם ללא מלוא חופש הפעולה של עצמאיים (קביעת תעריף, חופש פעולה, העסקת עובדים ועוד), הודיעה לאחרונה לשליחה בתשע ערים ברחבי הארץ על כניסת מודל "התשלום הדינמי", שפועל כבר מינואר בחיפה וירושלים ומעורר את זעמם של שליחים רבים, בארץ ובעולם, כי לטענתם התשלום עבור משלוח ירד בפועל בכ-20%.
ביוני הקרוב ידון בית הדין הארצי לעבודה בערעורה של החברה בתביעה הייצוגית נגדה, הדורשת להכיר ביחסיה עם שליחיה כיחסי עבודה, ולשלם להם שכר מינימום וזכויות סוציאליות.