דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

״אנחנו נלחמים על הפרנסה. לא נוותר על יחס הוגן״: שליחי וולט מפגינים בתל אביב נגד מודל התשלומים החדש

השליחים יצאו לרכיבת מחאה וחלקם נכנסו למשרדי הנהלת החברה | העובדים טוענים שהמודל החדש מפחית באופן משמעותי משכרם | רועי, ממובילי המחאה: "אנחנו עובדים בשטח, אנחנו אלה שמפרנסים אותם. לא ניתן להם לזלזל בנו"

מחאת עובדי וולט נגד מודל התשלומים החדש בחברה (צילום: הדס יום טוב)
מחאת עובדי וולט נגד מודל התשלומים החדש בחברה (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

עשרות שליחי וולט הפגינו בשעות הצהריים (רביעי) ברחוב נוח מוזס בתל אביב, על רקע הרחבת מודל  התמחור הדינמי החדש של החברה. השליחים יצאו לרכיבת מחאה לכיוון משרדי הנהלת החברה ברחוב המלאכה בעיר, במטרה להיפגש עם ההנהלה. כחלק מהמחאה, השביתו השליחים המוחים את פעילותם עד לשעה 16:00.

"אני מרגיש שמזלזלים בנו. אנחנו עובדים עם עוסק פטור או מורשה, וכל ההוצאות עלינו", אמר ל'דבר' שליח שעובד בראשון לציון כבר כחצי שנה, "ההכנסות יורדות דרסטית, ואנחנו סופגים הכל על הגב שלנו. הייתי מצפה מוולט להיות יותר בעד השליחים, אנחנו לא פונקציה שלהם וזהו. מגיע לנו כבוד ראוי. אני חושב שהמודל המקורי היה טוב לכל הצדדים. אני לא רואה סיבה לפגוע ככה בשליחים".

מחאת עובדי וולט נגד מודל התשלומים החדש בחברה (צילום: הדס יום טוב)
מחאת עובדי וולט נגד מודל התשלומים החדש בחברה (צילום: הדס יום טוב)

״המחאה היום היא רק הראשונה מבין שורה של מחאות", אמר יהודה, שליח מאיזור המרכז. "הנהנלת וולט צריכה להבין שאנחנו נלחמים על הפרנסה שלנו ולא מוכנים לוותר עד שנקבל יחס הוגן ושקיפות״.

רועי, ממובילי המחאה: "אנחנו עובדים בשטח, אנחנו אלה שמפרנסים אותם. לא ניתן להם לזלזל בנו". משה, שליח ממובילי המחאה: "אנחנו מבקשים את מה שמגיע לנו, מבקשים שיתייחסו אלינו בכבוד. אנחנו רוצים להגיע למשא ומתן, לדבר ולהסכים עם ההנהלה על תנאים שמכבדים את השליחים. זו רק ההתחלה, אנחנו לא נפסיק עד שיסכימו לדבר איתנו וירדו מהמודל".

הפגת שליחי וולט בתל אביב (צילום: האיגוד המקצועי לנוער בנוער העובד והלומד)
הפגת שליחי וולט בתל אביב (צילום: האיגוד המקצועי לנוער בנוער העובד והלומד)

מודל התשלומים החדש נכנס כפיילוט בחיפה ובירושלים בינואר האחרון, וכבר הוציא את השליחים בערים אלה לרחובות. בתחילת מאי החברה החלה אותו על 9 ערים נוספות, והודיעה על כוונותיה להרחיב אותו לכל אזורי הפעילות.

מודל התשלום של וולט, שמוציא את שליחיה לרחובות גם ברחבי העולם, פועל בשיטה המכונה בעולם 'תמחור דינמי', כינוי לתמחור שכר או מוצר באופן לא אחיד, המחושב על ידי אלגוריתם.

השליחים המוחים דורשים ביטול של המודל החדש, שלטענתם מוריד את הכנסותיהם ב-30-20 אחוזים, מוריד את שכר הבסיס למשלוח מ-18 ל-15 שקלים ומונע מהם שיקוף באופן התשלום. בנוסף, טוענים השליחים כי המודל מבטל את משלוחי ה"באנדל"- משלוח

עוד טוענים השליחים המוחים כי החברה מגייסת שליחים ביתר, מה שפוגע בפרנסת השליחים, שמתחרים בניהם על המשלוחים. השליחים המוחים דורשים כי וולט תשתף את השליחים בקבלת ההחלטות בנוגע לשינויים הנוגעים לשכרם ותנאי עבודתם.

שליחי וולט מוחים נגד מודל התשלומים החדש בחברה (צילום: הדס יום טוב)
שליחי וולט מוחים נגד מודל התשלומים החדש בחברה (צילום: הדס יום טוב)

על שינוי המודל אמרו ב'וולט' בעבר: "במודל החדש התגמול שונה פר משלוח – אך הכנסות זהות. החידושים המרכזיים במודל, כמו תשלום לפי מרחק נסיעה במקום מרחק אווירי, הגיעו מפידבקים של השליחים עצמם. אנחנו ממשיכים ללוות את השליחים לאורך תקופת השינוי. הכנסות השליחים לא ייפגעו במודל החדש".

מהנהלת וולט נמסר: אנחנו מעריכים כל אחד ואחת מ-15,000 השליחים והשליחות הפרילנסרים שבוחרים לבצע משלוחים בוולט. אנחנו תמיד זמינים עבורם וקשובים לפידבק שלהם. הסיבה שאלפי ישראלים בוחרים לבצע משלוחים על גבי הפלטפורמה כפרילנסרים היא הגמישות המוחלטת והתגמול הגבוה שוולט מעניקה לשליחים, ונמשיך להקפיד על כך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!