דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

שרי האוצר והחינוך חתמו על המלצות ועדת המחירים להעלאת שכר המטפלות במעונות היום

בעקבות חתימת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר החינוך יואב קיש, ייעלה שכר המטפלות ב-20% במספר פעימות | בנוסף לכך יקוצר יום הפעילות במעונות בחצי שעה | החתימה היא חלק מתוכנית העל לגיל הרך שהציגו סמוטריץ וקיש עם ראש המשלה בחודש שעבר

ראש הממשלה נתניהו, שר החינוך קיש ושר האוצר סמוטריץ' במסיבת העיתונאים (צילום מסך מתוך שידור משרד רה"מ)
ראש הממשלה נתניהו, שר החינוך קיש ושר האוצר סמוטריץ' במסיבת העיתונאים (צילום מסך מתוך שידור משרד רה"מ)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר החינוך יואב קיש חתמו אתמול (רביעי) על המלצות ועדת המחירים של מעונות הסמל. חתימת השרים על ההמלצות היא צעד אחד בהעלאת שכרן של המטפלות מחנכות. צעדים נוספים כוללים מענק שימור שיינתן בסוף יוני של שנת הלימודים הבאה. מהלכים אלו יובילו לעלייה של 20% בשכר אם כי כאמור בפעימות. תוקפה של ועדת המחירים יחול בספטמבר.

צעד נוסף הנועד לשימור המחנכות מטפלות הוא קיצור יום הפעילות בחצי שעה, מ-7:00 ל-7:30 בבוקר ו-מ13:00 ל-12:00 בימי שישי. צעד זה צמצם את העלייה בתעריפים של ועדת המחירים.

ועדת המחירים ומענק השימור הם חלק מתוכנית העל לגיל הרך שסמוטריץ וקיש הציגו בחודש שעבר. התוכנית גם כוללת מהלכים שמטרתם היא התמודדות עם העלייה במחיר המעונות. צד אחד הוא העלאת הסבסוד של מעונות היום, וצד שני נוגע במיסים: תוספת נקודות זיכוי במס הכנסה, שמשפיעה בעיקר על משתכרי שכר ממוצע ומעלה, והרחבת מענק עבודה שמשפיע על המשתכרים שכר נמוך (בהתאם לתנאי המענק, פחות מכ-7,000 שקלים בחודש). לפי תזכיר החוק שפרסם משרד האוצר כ-18% מכלל המשפחות בהן יש תינוקות ופעוטות בין הגילאים לידה עד שלוש לא יזכו לאף אחת מהטבות המס.

המלצות הוועדה מתייחסות למעונות המפוקחים או 'מעונות הסמל', המופעלים על ידי ארגונים כמו ויצו ונעמת, וניתן לקבל סבסוד ממשלתי על שכר הלימוד בהם. במעונות אלו מטופלים כ-120 אלף תינוקות ופעוטות, שהם כרבע מכלל הילדים בגיל לידה עד שלוש. המלצות הוועדה הוגשו לפני חודש זו הפעם השנייה בשנת הלימודים הנוכחית לאחר שבקיץ האחרון נאבק פורום המעונות יום לכינוסה.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "כפי שהתחייבנו, חתמנו על צו המעונות שמגדיל את שכר המטפלות במעונות מחד אך גם מסבסד את העלייה הזו מאידך, מתוך מטרה ברורה שלא להכביד על ההורים ולהטיל עליהם את תוספת שכר המעונות. מעונות היום הן חלק משמעותי בהתפתחותם של ילדי ישראל, ואנו כממשלה משקיעים בכך לא מעט הן בתכנית חינוך חינם עד גיל 3 והן בפתרונות נוספים. אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר החינוך יואב קיש על שיתוף הפעולה עבור אזרחי ישראל. עובדים למענכם!"

שר החינוך יואב קיש: "חתמנו היום על צו המעונות. צו המעלה את שכר המטפלות ומסובסד על ידי המדינה על מנת להקל על הורי הפעוטות. בשורה משמעותית בראש ובראשונה עבור המטפלות, אך יחד עם זאת בשורה משמעותית עבור ההורים. האחריות שלנו היא לחזק את המטפלות ולאפשר להן את התנאים הטובים ביותר מתוך הבנה כי הדבר החשוב ביותר עבורנו מופקד בידיהן. מודה על שיתוף הפעולה עם ראש המשלה בנימין נתניהו וידידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ שהניב תוצאות מצוינות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!