דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני ה' באייר תשפ"ד 13.05.24
19.3°תל אביב
  • 13.7°ירושלים
  • 19.3°תל אביב
  • 17.8°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 16.3°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 19.0°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 18.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ניצחון היסטורי: נבחרת ישראל הדהימה 2:3 את ברזיל והעפילה לחצי גמר המונדיאליטו

לאונרדו העלה את ברזיל ליתרון (56), ענאן חלאילי השווה אחרי 3 דקות. ברזיל עלתה ל-2:1 בפתיחת ההארכה משער של נסימנטו ודקה לאחר מכן חמזה שיבלי השווה ל-2:2 ודור תורג'מן הפך את התוצאה (105+3). ישראל החמיצה שני פנדלים | הנבחרת של אופיר חיים ממשיכה את מסע הקסם בטורניר

  • לאונרדו העלה את ברזיל ליתרון (56), ענאן חלאילי השווה אחרי 3 דקות. ברזיל עלתה ל-2:1 בפתיחת ההארכה משער של נסימנטו ודקה לאחר מכן חמזה שיבלי השווה ל-2:2 ודור תורג'מן הפך את התוצאה (105+3). ישראל החמיצה שני פנדלים | הנבחרת של אופיר חיים ממשיכה את מסע הקסם בטורניר
ריקרדו סטיון
יאיר צוקר
ריקרדו סטיון
עיתונאי ספורט, מסקר ב'דבר' את משחקי גביע העולם בכדורגל
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

היסטוריה בסן חואן! נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 הדהימה הערב (מוצ"ש) את נבחרת ברזיל 2:3 (בהארכה) ועלתה לחצי גמר המונדיאליטו. ישראל תתמודד בשלב 4 הגדולות בעולם ביום חמישי (20:30) מול המנצחת בין ארה"ב לאורוגוואי.

מרקוס לאונרדו העלה את ברזיל ל-1:0 בדקה ה-56, יתרון שהחזיק 3 דקות וענאן חלאילי השווה. ברזיל עלתה ל-2:1 בפתיחת ההארכה משער של נסימנטו ודקה לאחר מכן חמזה שיבלי השווה ל-2:2. דור תורג'מן הפך את התוצאה (105+3) עם שער נהדר שקבע 2:3 בחלק הראשון של ההארכה. מדמון וסלמן החמיצו שני פנדלים, אבל הנבחרת שמרה על היתרון על לסיום.

הנבחרת של אופיר חיים מקווה להמשיך את מסע הקסם ולהפתיע את מעצמת הכדורגל. מעל 500 אוהדים, רובם מהקהילה היהודית בארגנטינה הגיעו לתמוך בנבחרת ומעודדים ללא הרף.

אופיר חיים ביצע שני שינויים לעומת ההרכב שפתח נגד אוזבקיסטן בשמינית הגמר והציב את ענאן חלאילי ואל ים קנצפולסקי במקום עומר סניור ורוי נאווי. דור תורג'מן מוביל את החלק הקדמי וצמד בלמי הפועל תל אביב, סתיו למקין ואור ישראלוב, תפסו את מקומם הקבוע במרכז ההגנה. ברזיל, אלופת דרום אמריקה, סובלת מחסרונות רבים, בעיקר בחלק האחורי, השוער מיקאל והמגן ברונו לא נכללו בהרכב, אבל מדובר כמובן בנבחרת מלאת כישרון ואיכות.

מהלך המשחק

בדקה ה-3 כדור חופשי של ברזיל עלה לרחבה, ההגנה הישראלית קפאה ולמזלה שני שחקנים בצהוב הגיעו באיחור ולא הצליחו לדחוק פנימה. ישראל נכנסה לעניינים בדקה ה-19, עבד התעופף ברחבה אחרי תיקול של אנדריי סנטוס, השופט לא אהב את הפעולה שלו, שרק לצלילה ולמזלו של הישראלי – לא שלף לעברו כרטיס צהוב.

רוי רביבו וג'ובאני נאבקים על הכדור במשחק רבע גמר המונדיאליטו בין ישראל וברזיל (צילום: AP/Ricardo Mazalan)
רוי רביבו וג'ובאני נאבקים על הכדור במשחק רבע גמר המונדיאליטו בין ישראל וברזיל (צילום: AP/Ricardo Mazalan)

בדקה ה-25 רביבו ניסה להגביה, הכדור לא פגש מצא ראש ישראל, אבל קפץ על הקרקע וחלף ליד הקורה והחוצה. החמצה גדולה של ברזיל בדקה ה-32, מרקיניוס בעט מקרוב אחרי הגבהה מימין של סאביו, אבל צרפתי הדף לקרן. 0:0 בסיום המחצית הראשונה, עם שליטה ישראלית בדקות רבות.

בדקה ה-56, מרקוס לאונרדו העלה את ברזיל ל-1:0 לאחר שכבש מתוך הרחבה. ישראל לא נשברה וענאן חלאילי השווה ל-1:1 אחרי 3 דקות. קנצפולסקי שלח כדור גובה ארוך, חלאילי נכנס בתזמון מושלם, הקדים את מרקיניוס ונגח נהדר לפינה. הזמן החוקי הסתיים ב-1:1 והמשחק בין ישראל לברזיל הולך להארכה.

ענאן חלאילי חוגג את שער השוויון לנבחרת ישראל מול ברזיל ברבע גמר המונדיאליטו (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ענאן חלאילי חוגג את שער השוויון לנבחרת ישראל מול ברזיל ברבע גמר המונדיאליטו (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל)

בדקה ה-91, עם פתיחת ההארכה, נסימנטו קיבל כדור בתוך הרחבה ובעט שטוח לפינה. 1:2 לברזיל. חלפה דקה וסניור שלח כדור ארוך מימין, השוער הברזילאי נתקע על הקו ושיבלי הגיע בתזמון מושלם ודחק מקרוב פנימה. קאמבק הירואי של ישראל, שמשווה ל-2:2. הדרמה הגיעה לשיאה בדקה ה-105+3, סניור בעט, הכדור נהדף לתורג'מן, החלוץ עבר שני שחקני הגנה בתוך הרחבה ונעץ את הכדור ברשת. גול ענק ו-2:3 לישראל.

בדקה ה-114 הכדור פגע בידו של שחקן ברזילאי בתוך הרחבה, השופט הוזעק לצפות באירוע ושרק לפנדל. מדמון החמיץ, אבל בנימין שניסה להגיע לריבאונד הוכשל על ידי השוער. עוד פנדל לישראל. הפעם סלמן בעט ושלח את הכדור החוצה. למרות דפיקות הלב, ישראל שמרה על היתרון עד שריקה שקבעה ניצחון היסטורי ועלייה לחצי הגמר.

דור תורג'מן חוגג את המהפך של ישראל מול ברזיל ברבע גמר המונדיאליטו (צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
דור תורג'מן חוגג את המהפך של ישראל מול ברזיל ברבע גמר המונדיאליטו (צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)

הרכבים

ישראל: תומר צרפתי, עילי פיינגולד, סתיו למקין, אור ישראלוב, רוי רביבו, אל ים קנצפולסקי (רוי נאווי, 85), אילי מדמון, תאי עבד (אחמד סלמן, 85), ענאן חלאילי (עומר סניור, 77), אריאל לוגסי (חמזה שיבלי, 46 / שון עדרי, 120), דור תורג'מן (רן בנימין, 106).

ברזיל: קאיקה פריירה, אנדרה (קווין, 96), ז'אן פדרוסו, דוגלאס מנדס, בירו (רונאלד, 46), אנדריי סנטוס, מרלון, מרקיניוס, מתאוס מרטינס (ג'יובאנה, 73), סאביו (ג'יובאני, 73), מרכוס לאונרדו (מתאוס נסימנטו, 77).

המאמן אופיר חיים אמר בהתרגשות: "קודם כל אני רוצה להשתתף בצערן של המשפחות אחרי הפיגוע היום. הניצחון הזה הוא בשביל כל המדינה. ביורו בשנה שעברה איחדנו את המדינה ואנחנו רוצים לאחד אותה שוב, המדינה שלנו מדהימה".

ענן חלאילי והמאמן אופיר חיים מתחבקים לאחר השער הראשון של נבחרת ישראל מול ברזיל במונדיאליטו (צילום: AP Photo/Natacha)
ענן חלאילי והמאמן אופיר חיים מתחבקים לאחר השער הראשון של נבחרת ישראל מול ברזיל במונדיאליטו (צילום: AP Photo/Natacha)

"ראו שהיינו יותר טובים מברזיל והגיע לנו לנצח. היינו יותר טובים נגד יריבה ברמה גבוהה. הכול הולך קשה, החמצנו שני פנדלים… רציתי למות כשהחמצנו אותם. אבל יש לנו נבחרת כל כך חזקה מנטלית", הוסיף המאמן. "ידעתי שגם אם ישחקו עוד 30-40 דקות אנחנו לא חוטפים שער. יש בנבחרת הזו אופי חזק, שחקנים וצוות אדירים. יש המון יכולת, איכות, כישרון ולב ענק. מה עכשיו? רוצים להגיע לגמר".

דור תורג'מן שכבש את שער הניצחון: "עברנו יום קשה מאוד במדינת ישראל. עלינו עם סרט להרוגי הפיגוע, אני רוצה להקדיש את הניצחון למשפחות שלהם, אני מקווה שעשינו לכם שמחה. כאבנו את זה מאוד". על השער המרהיב אמר: "לא יודע מה להגיד, אני מתרגש מאוד. הייתי ברחבה, עשיתי מה שאני יודע, שמח שזה נכנס".

דור תורג'מן מקדיש את שער הניצחון על ברזיל ברבע גמר המינדיאליטו, לנרצחי הפיגוע בגבול מצרים (צילום: AP/Ricardo Mazalan)
דור תורג'מן מקדיש את שער הניצחון על ברזיל ברבע גמר המינדיאליטו, לנרצחי הפיגוע בגבול מצרים (צילום: AP/Ricardo Mazalan)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התרבות והספורט מיקי זוהר שוחחו עם מאמן הנבחרת אופיר חיים וחברי הנבחרת ובירכו אותם על הניצחון: "אנחנו גאים בכם, ריגשתם מדינה שלמה, במיוחד לאחר הבשורות העצובות שקיבלנו היום".

שינו זוארץ, יו״ר ההתאחדות לכדורגל: ״ביום עצוב כל כך בו איבדנו 3 חיילים שהגנו על כולנו, עלתה נבחרת ישראל להתמודד על כרטיס לחצי הגמר מול מעצמת כדורגל כברזיל. בלי רגשי נחיתות, עם רוח לחימה אדירה, כישרון עצום, אחדות ומנהיגות בכחול-לבן, הפכנו כולנו גאים עוד יותר בנבחרת ישראל והדמעות הן על כל מה שאבד והושג ביום הזה. מדינה שלמה דחפה את הנבחרת, אימצה אותה ושאבה ממנה כמויות בלתי נדלות של תקווה לעתיד. אני מלא הערכה לצוות המקצועי, לשחקנים, לכל האוהדים שדאגו שנרגיש בבית גם במרחק אלפי קילומטרים. המסע הזה קסום והוא לוקח אותנו למחוזות שהעזנו לפנטז עליהם ולא העזנו לאמר בקול. נבחרת ישראל בחצי גמר גביע העולם! זה לא חלום, זאת מציאות״.

מספר אוהדי נבחרת ישראל, שהגיעו לאצטדיון בסן חואן, לא הורשו להכניס דגל ישראל גדול שהביאו. אבי פיינגולד: ״באנו להכניס את הדגל, ניסינו לבקש אישור דרך השגרירות מפיפ"א והתעלמו מאיתנו. אוזבקיסטן שיחקה נגדנו והכניסה דגל, למה אנחנו לא?"

 

View this post on Instagram

 

A post shared by דבר ספורט (@davar.sport)

המאמן הברזילאי, רמון מנזס, אמר לשליח 'דבר', ריקרדו סטיון, לקראת ההתמודדות: "זה המשחק הכי מסוכן של ברזיל באליפות. במשחקים הראשונים היה אפשר להפסיד ולחזור. עכשיו זה משחק מול נבחרת מאוד אמיצה שאין לה מה להפסיד, שיודעת שאם היא תנצח היא כותבת עמוד בהיסטוריה שלה. לנו הברזילאים אולי אין את ההתלהבות הזאת, לכן אני כשחקן לשעבר יודע מה הסכנה של השאננות שהשחקנים שלנו יכולים להרגיש".

ברזיל הבטיחה את עלייתה לשלב הבא אחרי שגברה 1:4 על טוניסיה משערים של מרקוס לאונרדו (11, בפנדל), אנדריי סנטוס (31 ו-99) ומתיאוש מרטינס (90). הסלסאו לא הצליחו להעפיל לשלוש מתוך ארבע אליפויות העולם עד גיל 20 האחרונות, אבל בזו הנוכחית סומנה מההתחלה כאחת המועמדות הראשיות לזכות בו. הפעם האחרונה שהברזיליאים הניפו את התואר הייתה ב-2011 בקולומביה. אם ברזיל תזכה, היא תשתווה לארגנטינה, שמוליכה כרגע בראש עם 6 זכיות במונדיאליטו.

נבחרת ברזיל עד גיל 20 (צילום: AP/Natacha Pisarenko)
נבחרת ברזיל עד גיל 20 (צילום: AP/Natacha Pisarenko)

ברזיל פתחה את הטורניר בהפסד 3:2 לאיטליה, לאחר מכן השיגה שני ניצחונות (0:6 על הרפובליקה הדומיניקנית ו-0:2 על ניגריה) שסידרו לה את המקום הראשון בבית. ברזיל משופעת הכוכבים צעירים מבטיחים, ביניהם המגן הימני ארתור, שחתם בבאייר לברקוזן, אנדריי סנטוס שנרכש על-ידי צ'לסי לפני כחודשיים והושאל מיד בחזרה לוואסקו דה גמה.

מלך השערים של הנבחרת הוא מרכוס לאונרדו מסנטוס, שכבש ארבע פעמים בטורניר. הקשר מתאוש מרטינס ששייך לאודינזה, הושאל לווטפרד וחלוץ פ.ס.וו איינדהובן סאביו. על הסגל עמוס הכישרון מפקח ראמון, מי שנחשב לאחד ממאמני העתיד של הכדורגל הברזילאי.

להמשיך את הטורניר החלומי

מי שיוביל את הנבחרת במשימה הקשה מול ברזיל הוא אופיר חיים, שתרגל מספר הרכבים שונים לקראת המשחק. הנבחרת פתחה את הטורניר ברגל שמאל, כשספגה שער בתוספת הזמן במשחק הפתיחה מול קולומביה. אבל הנבחרת שוב הוכיחה אופי והתאוששה גם מההפסד. אחריו הגיע המשחק מול סנגל בו הנבחרת איבדה יתרון וסיימה ב-1:1.

דור תורג'מן חוגג שער במדי נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 מול קולומביה במונדיאלטו (צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
דור תורג'מן חוגג שער במדי נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 מול קולומביה במונדיאלטו (צילום: אסי קיפר, באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)

המשחק המכריע של הנבחרת היה מול יפן, שעל הנייר נחשבת טובה יותר. בעשר הדקות הראשונות הם גם היו טובים יותר על הדשא והגיעו לשלושה מצבים, אבל ירדו למחצית בפיגור של שער אחד בלבד, שהובקע בתוספת הזמן. הניצחון היה רחוק כשרן בנימין ספג אדום בדקה ה-68. אבל ישראל לא נשברה ושערים של רוי נאווי (76) ועומר סניור (90+1), העלו אותה לשמינית הגמר.

בשמינית הגמר החניכים של אופיר חיים התקשו מול אוזבקיסטן, אבל שער דרמטי של ענאן חלאילי בדקה ה-97 קבע 0:1, ושם את הנבחרת בכחול לבן בין 8 הגדולות בעולם. כעת, החבורה הצעירה מגיעה כשאין לה מה להפסיד מול אחת הנבחרות החזקות בעולם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!