דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

אלפים צעדו לזכר שרית שק'ור ז"ל במצעד הגאווה בחיפה

ש'קור צעירה דרוזית ולסבית, נרצחה ביום שישי האחרון, ככל הנראה בידי בני משפחתה, בגלל הומופוביה ושנאה | צועדים מוחים נגד פורום קהלת: "בעתיד שלהם אין הגנה ללהט"בים, תקציבים לחינוך או הגנה מהפליה, ואפילו אין שכר מינימום" | ציר מוריה הנשיא נחסם לשני הכיוונים

בימת מצעד הגאווה בחיפה (צילום: יהל פרג')
בימת מצעד הגאווה בחיפה (צילום: יהל פרג')
יהל פרג'

אלפים הגיעו היום (חמישי) למצעד הגאווה בחיפה. את המצעד הוביל הגוש לזכרה של שרית שק'ור ז"ל, צעירה דרוזית ולסבית שנרצחה ביום שישי האחרון, ככל הנראה בידי בני משפחתה, בגלל הומופוביה ושנאה. כ-300 שוטרים ומאבטחים נפרסו בצירים המובילים ומזרימים את התנועה לצירים חלופיים, למען בטחון המשתתפים.

ארי (22) מחיפה: ״אנחנו פה כי היה רצח מזעזע. מאז עליית הממשלה התגברה האלימות כלפי להט"ב כלפי מיעוטים, זה רק רצח אחד מרצף של רציחות. אני באה לעשות שינוי ולהעלות מודעות, עדיף להילחם ולצאת לרחובות. לערבים מהקהילה קשה להשתתף במצעד, הוא מאוד ציוני, עם דגלי ישראל. המצעד החיפאי לא מלא באשליות וקפיטליזם כמו התל אביבי".

הרצח של שק'ור זעזע רבות ורבים בקהילה הגאה, והבהיר עד כמה חייהם של של לטה"ב מהחברה הערבית אינם בטוחים, וחשף את האיום שלא מעט מהם חווים על חייהם בשל העדפתם המינית וזהותם המגדרית.

מצעד הגאווה בחיפה (צילום: יהל פרג')
מצעד הגאווה בחיפה (צילום: יהל פרג')

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי זכתה לאהדה רבה במצעד. "המצעד השנה חשוב מהרגיל", אמרה מיכאלי, "בגלל ממשלה שכאן ועכשיו מוציאה כנסים נגד הקהילה". למיכאלי, שהייתה מאנשי הציבור הראשונים שתמכה בקהילה הגאה, היה חשוב להדגיש "זה הכי פוליטי שיש. צריך לבנות כוח פוליטי חדש, ואני מושקעת בזה מאוד. אני מאחלת לקהילה שתהיה חלק מהכוח הפוליטי שיחזיר את מדינת ישראל למסלול".

הרצח של שק'ור זעזע רבות ורבים בקהילה הגאה, והבהיר עד כמה חייהם של של לטה"ב מהחברה הערבית אינם בטוחים, וחשף את האיום שלא מעט מהם חווים על חייהם בשל העדפתם המינית וזהותם המגדרית.

צעירה דרוזית כתבה ברשת החברתית בעקבות הרצח: "לצערי הרב, אני מכירה ושומעת מקרוב סיפורים של החברים.ות הלהט״בים.ות שלי (הברחות מבתים מחשש לרצח, החלפת מגורים בתדירות גבוהה) וזה לא מפתיע אותי אך עדיין מזעזע אותי. כששמעתי על המקרה, חשבתי על החברים הלהט״בים שלי ומצאתי את עצמי עם דמעות בעיניים מתקשרת לשאול לשלומם. אני מזועזעת. ואני מפחדת עליהם, תמיד קיים הפחד ממה שיעלה בגורלם, אבל היום הוא התעצם".

מצעד הגאווה בחיפה (צילום: יהל פרג')
מצעד הגאווה בחיפה (צילום: יהל פרג')

לצד הגוש לזכר שרית ז"ל, ואלפי הצועדים והארגונים הרבים, צעדו בחיפה גם הגוש נגד פורום קהלת, שמובילה תנועת 'שוברים קירות'. "העתיד לפי פורום קהלת, הוא עתיד שבו אין מערכות רווחה וסיוע", כתבו הפעילות מ'שוברות קירות' לקראת המצעד, "אין הגנה ללהט"בים, תקציבים לחינוך או חוקים שיגנו מפני הפליה, אין איגודי עובדים, אין מערכת חינוך ורפואה ציבורית ואפילו אין שכר מינימום. וזה רק קצה הקרחון". גם מגי מור, יו"ר ועד העובדים של אסותא רמת החייל התייחסה בראיון ל'דבר' לקשר בין הפורום הימני והקהילה הגאה.

על הבמה המרכזית בגן האם, הופיעו דנה אינטרנשיונל, האחיות כרקוקלי ומספר שיא של אמני דראג ודיג׳יים חיפאיים: לליקה מונטנה, משפחת דרגופלצת, פריידה בקס, די ג'יי צ'ארמי, ויקטוריה, נוי רוזה, house of cocs, House of gaga, DJ Eran Tal.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!