דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

4 תאונות ביום אחד במקטע המסוכן בכביש 40, ראש המועצה: "התרחיש ממנו חששנו"

הגדלת הנסועה לאילת מגדילה את הסיכון לתאונות במקטע המסוכן בכביש שמתנהל ללא הפרדה בין הנתיבים וללא תאורה | בתאונות באחת התאונות נפצעו 9 אנשים בהם שניים בינוני | 25% מהתאונות בחלק שבין שדה בוקר למצפה רמון הן קטלניות | מטה נאבקים 40: ״כל יום שעובר הוא סכנת חיים לכל מי שמשתמש בכביש 40"

כביש 40 (צילום: דוד טברסקי)
כביש 40 (צילום: דוד טברסקי)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

4 תאונות דרכים התרחשו אתמול (ראשון) במקטע המסוכן של כביש 40, מצומת הנגב עד מצפה רמון. בתאונת דרכים סמוך לעין עבדת, נפצעו 2 אנשים בדרגה בינונית בהתנגשות בין שני כלי רכב ועוד 7 נפצעו פציעות קלות.

לפי מגן דוד אדום, בשעה 20:09 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב, על תאונת דרכים בין 3 כלי רכב בכביש 40 סמוך לגן הלאומי עבדת. צוותי מד"א פינו לבית החולים סורוקה, 9 פצועים, בהם: 2 בינוני, צעיר כבן 18 עם חבלת בטן, ואישה בת 23 עם חבלות בפלג גופה העליון, ו-7 פצועים במצב קל.

3 תאונות דרכים נוספות אתמול הסתיימו בפציעות קלות בלבד, בצומת משאבים ובסמוך לפנייה לעיר הבה"דים. אלה מצטרפות לתאונות קלות נוספות שהתרחשו במהלך הסופ"ש.

כביש חד מסלולי ללא הפרדה קשיחה

המקטע של כביש 40 בין צומת הנגב למצפה רמון באורך של 60 קילומטר מתקיים ללא הפרדה בין הנתיבים, ללא תאורה ועם צמתים מסוכנים לכל אורכו. לפי נתונים שעובדו על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת ומטה 'נאבקים 40', 25% מהתאונות בחלק שבין שדה בוקר למצפה רמון הן קטלניות, בעוד הממוצע הארצי עומד על 2% בלבד.

ריבוי התאונות נובע מתשתיות לקויות בכביש 40, לצד התגברות דרמטית של היקף הנסועה בכביש בחודש אוגוסט, בעיקר בדרך לאילת. לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מדידת נפח התנועה בשנת 2021 הראתה זינוק בחודש אוגוסט למעל ל-20,000 כלי רכב ביום בחלקים מהמקטע המסוכן, הכפלה של פי 2-3 ממדידות בחודשים אחרים. גם סגירת שדה דב ושדה התעופה הישן בתוך העיר אילת, תורמים לעליית הנסועה ברכבים בקטע כביש זה.

מאבק משותף של תושבי רמת נגב ומצפה רמון הביא את שרת התחבורה להכריז לפני כחודש על מספר תיקונים נקודתיים בטווח של שבועות בכביש לשם שיפור רמת הבטיחות, לצד הקצאת תקציבים לתכנון ותכנון ראשוני של שדרוג משמעותי יותר. תכנית זו מגיעה לאחר הזנחה של שנים רבות, שיש לה מחיר בחיי אדם.

ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ערן דורון, שקטע הכביש עובר בתחום המועצה, אמר: ״חודש אוגוסט החל ולצערי חששנו מעלייה חדה בתאונות הדרכים מתממש. בסופ״ש האחרון התרחשו מספר תאונות דרכים, אשר במזל הסתיימו בפצועים קל בלבד. כביש 40 הוא כביש מסוכן עם נתיב לכל כיוון ללא הפרדה, שכל טעות בו עלולה לעלות בחיי אדם. אנו פועלים מול משרד התחבורה ונת״י לשיפוץ תשתיות הכביש, אך עד אז (וגם אחרי) אני קורא לנהגים לנהוג באחריות ובזהירות ולמנוע את התאונה הבאה".

ממטה נאבקים 40 נמסר: ״כל יום שעובר הוא סכנת חיים לכל מי שמשתמש בכביש 40. זה אסון לאומי והגיע הזמן שמדינת ישראל תתייחס לזה בהתאם ותבין את גודל האירוע. היה צריך לסגור את הכביש הזה עד שמשפצים אותו, אבל חיי תושבי הפריפריה כנראה לא מספיק נחשבים. בינתיים יש רק הבטחות ואנחנו נמשיך במאבק כדי לדאוג שהן ימומשו. לתיירים אנחנו ממליצים – אל תיסעו דרך פה. אתם בסכנה.״

3 הרוגים בפחות מחודשיים

מתחילת השנה נהרגו ארבעה בני אדם במקטע המדובר, מהם 3 בפחות מחודשיים. רויטל סמאי, בת 30, נהרגה בהתנגשות חזיתית בחודש יוני. שחר כהן בראון, תושב מצפה רמון בן 37, נהרג בתאונה תחילת מאי, בהתנגשות במערבל בטון בצומת מדרשת בן גוריון שאינו מרומזר.

פרקליטות מחוז דרום הגישה לאחרונה כתב אישום כנגד נהג המשאית מיכאל ספקטור (76). לפי הודעת הפרקליטות, כאשר הגיע ספקטור לצומת מדרשת בן גוריון החל בפנייה שמאלה בנסיעה רצופה ומבלי ליתן זכות קדימה לרכב בו נהג המנוח, אשר התקרב לצומת תוך נסיעה בנתיב הנגדי. עקב כך, חסם ספקטור עם מערבל הבטון את נתיב נסיעתו של המנוח שחר כהן בראון, שפגע עם חזית רכבו במערבל הבטון. כתוצאה מהתאונה המנוח מצא את מותו המיידי. לספקטור יוחסה עבירה של גרימת מוות ברשלנות.

הפעוט מעיין דומנוביץ' נהרג בתאונה בסוף חודש אפריל בצומת הנגב, כשאביו ואחיו נפצעו קשה. גבר בן 50 נהרג בתאונה בין שני רכבים בחודש פברואר ליד צומת משאבים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!