דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
לתת

תגובות / במערכת הפוליטית ובארגונים החברתיים הגיבו לדוח העוני האלטרנטיבי

הדוח של עמותת לתת, לפיו חיים כיום בישראל 2,436,000 אנשים בעוני, עורר גל תגובות המבקרות את המדיניות הכלכלית-חברתית של הממשלה. ח"כ איציק שמולי: "לממשלה אין שום תשובה לעוני"

שימוש בסמים ואלכוהול בקרב ילדים ונוער (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
שימוש בסמים ואלכוהול בקרב ילדים ונוער (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

דוח העוני האלטרנטיבי של ארגון 'לתת' שהתפרסם הבוקר (שני), לפיו חיים כיום בישראל 2,436,000 אנשים בעוני, עורר גל תגובות מהמערכת הפוליטית ומארגונים חברתיים שונים.

"הדוח הזה לא מפתיע לאור חדלונה והפקרתה של הממשלה את השכבות החלשות בישראל" אמר חבר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), "המספרים הם מזעזעים כשאחד מכל שלושה ישראלים חי מתחת לקו העוני וישנם כמיליון ילדים עניים. הדוח מנפץ את ההנחה ששוק התעסוקה הישראלי מחלץ מעוני ומוכיח באיזו קלות ניתן להידרדר לשם אפילו מתוך מעמד הביניים. לצערי גם בתקציב הנוכחי לממשלה אין שום תשובה לעוני כשהיא ממשיכה את התהליך המסוכן של ריסוק השירותים החברתיים".

יו"ר השדולה למאבק בעוני, ח"כ אילן גילאון (מרצ), אמר כי הדוח הוא "כתב אישום חמור נגד ממשלה שבמקום להלחם בעוני נלחמת בעניים. הטרגדיה הגדולה הנשקפת מהדו"ח נעוצה מעל לכל בהיקף הילדים החיים בעוני, דבר המנציח דור חדש של אנשים עניים, ויצירת חברת קסטות בה יכולתו של אדם להתקדם ממעמד כלכלי נמוך למעמד כלכלי משופר היא קלושה. אלה נתונים שאסור להשלים איתם, אך ערב הגעת התקציב להצבעה בכנסת נראה כי העוני הוא תכנית העבודה של הממשלה הזו".

פרופ' יצחק בריק, יו"ר האגודה הישראלית לגרנטולוגיה, העלה שוב את המהלך שיוכל לשפר את מצב הקשישים בישראל. "יש לראות בחיוב את החלטת הממשלה להעלות את קצבת הזקנה אך אין ספק כי זה מעט מדי ומאוחר מדי" אמר בריק, "האגודה הישראלית לגרונטולוגיה סבורה כי כדי להבטיח קיום סביר, יש להצמיד את קצבת הזקנה והשלמת ההכנסה לשכר המינימום במשק. זה אמנם לא ייתן עדיין קיום בכבוד, אך זהו צעד שיוכל בעתיד להבטיח את מצבם של זקני ישראל. יש לראות בחומרה את הנתון לפיו שיעור הזקנים מתחת לקו העוני בישראל גבוה משמעותית מזה הקיים במדינות ה-OECD".

יו״ר איגוד העובדים הסוציאליים, צפרא דוויק, אמרה כי "הבשורה בדו"ח העוני האלטרנטיבי, כפי שכנראה יהיה גם בדו"ח העוני של הביטוח הלאומי, היא שלכבוד חג האורים ללמעלה משני מיליון אזרחים במדינת ישראל יש עדיין חושך בעיניים. העובדים הסוציאליים מתריעים מזה זמן על מצבם ההולך ונעשה גרוע מיום ליום של משפחות, בעיקר משפחות עובדות, שעדיין חיות בעוני ואין בידינו כלים לסייע להם ולחלצן ממעגל העוני. הממשלה חייבת ליישם מיידית את דו"ח הוועדה למלחמה בעוני, להעלות הקצבאות ולסייע לאותן משפחות שחיות בעוני ואינן מסוגלות לצאת ממנו".

ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני), מסר כי "דוח העוני הוא ההוכחה לכישלון מדיניות נתניהו, בה הכלכלה צומחת והרווחה צונחת. יש לנו מדינה עשירה עם ילדים עניים. יש צורך בשינוי מדיניות. על המדינה לשוב וליטול אחריות לגורל מעמד הביניים שהולך ומתדרדר, כמו גם לאוכלוסיות מוחלשות ובהם קשישים, נכים ומשפחות חד-הוריות שמתמודדות על עצם הקיום היומי. העובדה הקשה ביותר היא שחלקה הגדול של אוכלוסיית העניים בישראל הוא של אנשים עובדים שהכנסתם מותירה אותם מאחור. נדרשת ממשלה אחרת שתציג מדיניות אחרת בשירות האזרח והאדם העובד".

דינה דיין מראשי תנועת הפריפריות אמרה כי  "ביבי עוטף את דגי הסושי שלו בדוח נתוני העני. כנראה שמבית הפאר בקיסריה אי אפשר לראות איך המדיניות הכלכלית שלו היא זו שהובילה להידרדרות של מיליונים לגבול הרעב . לא מבינה איך שר האוצר כחלון מביט בכל בוקר במראה ולא רואה איך הוא בוגד בשליחותו החברתית ולא נלחם בראש הממשלה כדי להציל מיליון ילדים רעבים".

יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ מרב מיכאלי אמרה "אל תעירו את נתניהו, יש לנו כלכלה נהדרת ומדינה משגשגת. אז מה אם כמעט מיליון ילדות וילדים חיים בעוני. ילדים שחיים במלכודת העוני כמעט בלי סיכוי להיחלץ ממנו יגדלו להיות גם מבוגרות ומבוגרים שלא יצליחו לצאת ממנו. נתניהו והממשלה שלו קיצצו במשך שנים את כל השירותים החברתיים שהמדינה מעניקה לאזרחיות ולאזרחים. גם התקציב הקרוב לא מתייחס בכלל לילדים ולמבוגרים העניים האלה. הליכוד הלך לבחירות בלי מצע, הנתונים האלה והתקציב שמתעלם מהם חושפים את המצע האמתי שלו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!