דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

רוח ספורטיבית / הספורטאיות והספורטאים הישראלים הדהימו בשנת 2023 ומסתערים על 2024

  • שחקני נבחרת ישראל עד גיל 20 חוגגים את הניצחון על ברזיל ברבע גמר המונדיאליטו, בסאן חואן (צילום: REUTERS/Agostin Markarian)
    שחקני נבחרת ישראל עד גיל 20 חוגגים את הניצחון על ברזיל ברבע גמר המונדיאליטו, בסאן חואן (צילום: REUTERS/Agostin Markarian)
  • ענבר לניר עם מדליית הזהב באליפות העולם בג'ודו, קטאר 2023 (צילום: AP Photo/Hussein Sayed)
    ענבר לניר עם מדליית הזהב באליפות העולם בג'ודו, קטאר 2023 (צילום: AP Photo/Hussein Sayed)
  • ארטיום דולגופיאט עם מדליית הזהב מאליפות העולם בהתעמלות מכשירים (צילום: גיא ביטמן)
    ארטיום דולגופיאט עם מדליית הזהב מאליפות העולם בהתעמלות מכשירים (צילום: גיא ביטמן)
  • רז הרשקו זוכה במדליית הזהב בגרנד סלאם תל אביב (צילום ארכיון: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)
    רז הרשקו זוכה במדליית הזהב בגרנד סלאם תל אביב (צילום ארכיון: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)
  • נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית באליפות עולם בוולנסיה (צילום: Ulrich Fassbender reuters)
    נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית באליפות עולם בוולנסיה (צילום: Ulrich Fassbender reuters)

נבחרת כדורגל ישראלית סיימה לראשונה על הפודיום בטורניר עולמי | ענבר לניר ורז הרשקו סיימו את השנה במקום הראשון בדירוג העולמי | טריפל מוזהב לארטיום דולגופיאט | נבחרת ההתעמלות האומנותית עשתה היסטוריה עם זכייה באליפות העולם

איתן דולפן
איתן דולפן
כותב אורח
צרו קשר עם המערכת:

הספורטאיות והספורטאים הישראלים שעשו היסטוריה ב-2023 ורוצים לשנות אותה בפריז 2024.

נבחרת כדורגל ישראלית סיימה לראשונה על הפודיום בטורניר עולמי

הפעם הראשונה והאחרונה, שנבחרת ישראלית בכדורגל השתתפה בטורניר עולמי, שלא במסגרת המשחקים האולימפיים, הייתה בגביע העולם במקסיקו 1970. מאז עברו 53 שנים ורשימת ההישגים של נבחרת הכדורגל נותרה כמעט ריקה. השער של מוטל'ה שפיגלר ב-1970 לא נשכח, אבל הוא רגע היסטורי בודד בשממת הזיכרון בזירה הבינלאומית.

השנה זה השתנה, כי בטורניר גביע העולם לנוער, שהתקיים ביוני 2023 בארגנטינה, נבחרת הנוער, המגובשת והאמיצה של אופיר חיים עשתה היסטוריה וסיימה במקום השלישי בטורניר עולמי.

זה עוד מוקדם לדעת עד כמה ההישג הזה ישפיע על הכדורגל הישראלי בטווח הרחוק, אבל כבר עכשיו יש ניצנים של תקווה. אחד מהם הוא ההישג של נבחרת ישראל עד גיל 21 באליפות אירופה כמה שבועות אחרי הפודיום של נבחרת הנוער.

שחקני נבחרת ישראל עד גיל 21 חוגגים את הניצחון על גאורגיה ברבע גמר היורו (צילום: reuters)
שחקני נבחרת ישראל עד גיל 21 חוגגים את הניצחון על גאורגיה ברבע גמר היורו (צילום: reuters)

השני, ממש חם מדוחות הסטטיסטיקה (ובאדיבותו של יזהר קישון): במחזור העשירי בליגת העל בכדורגל הישראלי שיחקו 167 ישראלים, 28 מהם נולדו אחרי שנת 2003. כלומר, 17% מהשחקנים שהיו על המגרש במחזור העשירי בכדורגל היו מתחת לגיל 20. זה העתיד של הכדורגל הישראלי ונכון לעכשיו הוא נותן סיבה קלה לאופטימיות.

אם רוצים להביט קדימה ולחפש עוד סיבה לאופטימיות אז הנבחרת הצעירה תשתתף בקיץ במשחקים האולימפיים בפריז. זאת תהיה ההופעה השלישית בהיסטוריה של נבחרת ישראל בכדורגל במשחקים האולימפיים אחרי הבכורה במקסיקו 1968 והפעם השנייה במונטריאול 1976.

שתי ג'ודאיות ישראליות סיימו את השנה במקום הראשון בעולם

ישראל טובה בג'ודו. 5 מ-13 המדליות האולימפית של ישראל הן בענף הג'ודו. הענף הזה סיפק 11 מדליות מאליפות עולם ועוד 40 מדליות מאליפות אירופה ועוד לא התחלתי לחשב את כמות המדליות מגרנד סלאמים כאלה ואחרים. אפילו בשביל ענף כל כך מוצלח מה שעשתה השנה נבחרת הנשים הוא מרשים ויוצא דופן במיוחד.

דוגמא אחת לדומיננטיות של הנשים בג'ודו הוא הדירוג העולמי שלהן: נכון לסוף שנת 2023 יש לישראל חמש ג'ודאיות, שמדורגות בטופ 10 בדירוג העולמי במשקל שלהן, שתיים מהן, רז הרשקו וענבר לניר, מדורגות במקום הראשון בעולם. הישג נדיר והיסטורי. רשימת ההישגים של הג'ודאיות הישראליות השנה כוללת 29 מדליות בסבב העולמי לבוגרות ואלופת עולם אחת, ענבר לניר.

מימין: ענבר לניר, שני הרשקו ורז הרשקו עם המדליות בגרנד סלאם מונגוליה (צילום: איגוד הג׳ודו בישראל)
מימין: ענבר לניר, שני הרשקו ורז הרשקו עם המדליות בגרנד סלאם מונגוליה (צילום: איגוד הג׳ודו בישראל)

זאת הייתה שנה יוצאת דופן שמעידה על עקביות ועומק, שגורמים לפנטז כל הדרך לפריז. הציפיות מהנבחרת של שני הרשקו לקראת המשחקים האולימפיים בקיץ גבוהות במיוחד. הנבחרת הזאת תשלח שש לוחמות, שכל אחת מהן יכולה לחזור עם מדליה, לפחות עבור שתיים מהן, חזרה ללא מדלייה תהיה אפילו אכזבה.

ספורטאי ישראלי זוכה בטריפל מוזהב

ב-7 באוקטובר, ביום הקשה והטראומתי שעבר על מדינת ישראל, ארטיום דולגופיאט עלה למזרון בגמר אליפות העולם בהתעמלות, שהתקיימה בבלגיה. זה היה התרגיל האחרון והוא ביצע אותו בצורה מושלמת, קיבל 14.866 נקודות וזכה בתואר אלוף העולם. דולגופיאט עלה על הפודיום עטוף בדגל ישראל וההמנון הלאומי התנגן ברקע.

הזכייה של הכוכב הישראלי הציבה אותו בקטגוריה נפרדת מכל ספורטאי ישראלי אחר: דולגופיאט הוא הספורטאי היחיד בהיסטוריה של ישראל שזכה בתואר אלוף אולימפי, אלוף עולם ואלוף אירופי. (לא כולל ספורטאים פראלימפיים שמחזיקים בטריפל היוקרתי הזה).

ארטיום דולגופיאט זוכה במדליית הזהב באליפות העולם בהתעמלות מכשרים, תרגיל הקרקע (צילום: איגוד ההתעמלות בישראל)
ארטיום דולגופיאט זוכה במדליית הזהב באליפות העולם בהתעמלות מכשרים, תרגיל הקרקע (צילום: איגוד ההתעמלות בישראל)

לפני שבוע דולגופיאט הציע את מדליית אלוף העולם שלו למכירה על מנת לתרום את הכסף למען שיקום מפוני עוטף עזה. דולגופיאט אמר שזה לא היה קל עבורו להיפרד מהמדליה אבל הוא הרגיש שהוא גם רוצה לתרום משהו בתקופה הקשה שהמדינה נמצאת בה. ההישגים של דולגופיאט על המזרון הפכו אותו לכוכב, המחווה שלו וטוב הלב שלו הפכו אותו לאגדה.

דולגופיאט התחיל את ההכנה שלו לפריז 2024. יש לו מטרה אחת: לשחזר את ההישג שלו מטוקיו 2020 ולעשות עוד היסטוריה גדולה: להיות הספורטאי הישראלי הראשון בהיסטוריה שזוכה פעמיים בתואר אלוף אולימפי.

הישג היסטורי: נבחרת ההתעמלות האומנותית אלופות העולם

באוגוסט 2023 נבחרת ההתעמלות של ישראל זכתה במדליית זהב באליפות העולם בקרב רב. ההישג הזה לא הגיע בהפתעה. באליפות אירופה שנערכה בתל אביב ב- 2022 זכתה הנבחרת במדליית זהב בקרב רב ובכסף בתרגיל החישוקים. באליפות אירופה שהתקיימה השנה זכתה הנבחרת בכסף בקרב רב. הזרעים של הענף הזה נשתלו כבר לפני כמה שנים ואת הפירות קוטפות הספורטאיות המצוינות שהענף גידל: זה התחיל עם מדליית הזהב האולימפית של לינוי אשרם בטוקיו 2020 והגיע לעוד שיא השנה עם הזכייה הקבוצתית.

נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית בראש הפודיום באליפות העולם בוולנסיה (צילום: Ulrich Fassbenderבאדיבות איגוד ההתעמלות בישראל)
נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית בראש הפודיום באליפות העולם בוולנסיה (צילום: Ulrich Fassbender
באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל)

מכיוון שמדובר בנבחרת לפעמים הספורטאיות עצמן נשארות קצת בצל ובאנונימיות. הקרדיט והכבוד להישג ההיסטורי הזה מגיע לאופיר שחם, דיאנה סברצוב, הדר פרידמן, ליזה בנצ'וק, רומי פריצקי ושני בקנוב. וכמובן לצוות האימון שלהן איילת זוסמן, אלה סמופלוב ונטשה סטיפנובה.

גם בענף הזה, כמו בכל ההישגים הקודמים שציינתי שקרו השנה, הציפיות לקראת פריז 2024 גבוהות במיוחד. המתעמלות האלה מכוונת הכי גבוה שאפשר ובמקרה שלהן זה אומר – מדליה מזהב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!