דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.4°תל אביב
  • 14.0°ירושלים
  • 19.4°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 16.9°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 11.3°צפת
  • 18.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת החלומות: ישראל במקום השלישי במונדיאליטו אחרי ניצחון 1:3 על קוריאה הדרומית

רן בנימין העלה את ישראל ליתרון בבעיטה מרהיבה (19), לי יונג-ג'ון השווה בפנדל (24), עומר סניור (76) כבש את היתרון השני וענאן חלאילי (85) קבע את תוצאת המשחק | המאמן אופיר חיים: "זה חודש חלומי, אנחנו בטירוף, בשיכרון חושים"

  • רן בנימין העלה את ישראל ליתרון בבעיטה מרהיבה (19), לי יונג-ג'ון השווה בפנדל (24), עומר סניור (76) כבש את היתרון השני וענאן חלאילי (85) קבע את תוצאת המשחק | המאמן אופיר חיים: "זה חודש חלומי, אנחנו בטירוף, בשיכרון חושים"
יאיר צוקר
ריקרדו סטיון
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ריקרדו סטיון
עיתונאי ספורט, מסקר ב'דבר' את משחקי גביע העולם בכדורגל
צרו קשר עם המערכת:

הישג ענק לספורט הישראלי: נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 סיימה הערב (ראשון) את הופעתה החלומית במונדיאליטו בארגנטינה עם מדליית ארד. הנבחרת של אופיר חיים ניצחה 1:3 את קוראיה הדרומית באצטדיון על שם דייגו ארמנדו מראדונה בלה פלאטה. אורוגוואי ניצחה 0:1 את איטליה וזכתה בגביע.

רן בנימין העלה את ישראל ליתרון בבעיטה מרהיבה (19) אחרי בישול של חמזה שיבלי. לי יונג-ג'ון השווה בפנדל (24) אחרי שפיינגולד דחף שחקן קוריאני ברחבה. עומר סניור כבש את השני לישראל בדקה ה-76 ובדקה ה-85 ענאן חלאלי קבע 1:3.

חמזה שיבלי במדי נבחרת ישראל עד גיל 20 מול קוריאה הדרומית במשחק על המקום השלישי במונדיאליטו (צילום: אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל)
חמזה שיבלי במדי נבחרת ישראל עד גיל 20 מול קוריאה הדרומית במשחק על המקום השלישי במונדיאליטו (צילום: אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל)

הצוות המקצועי שחרר חמישה שחקני מפתח אחרי ההפסד בחצי הגמר. רוי רביבו הצטרף לנבחרת הבוגרת, בעוד תומר צרפתי, סתיו למקין, אור ישראלוב ודור תורג'מן עברו לשורות הנבחרת הצעירה, לקראת אליפות אירופה עד גיל 21.

בעקבות זאת, אופיר חיים נדרש לבצע שינויים בהרכב. אופק מליקה הוצב בין הקורות וגם הבלם הדר פוקס מקבל דקות בכורה בטורניר, כשלצדו במרכז ההגנה אל ים קנצפולסקי, בעוד ששון עדרי מגן שמאלי. גם רן בנימין וחמזה שיבלי ב-11 של אופיר חיים.

נבחרת ישראל עד גיל 20 מול קוריאה הדרומית במשחק על המקום השלישי במונדיאליטו (צילום: אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל)
נבחרת ישראל עד גיל 20 מול קוריאה הדרומית במשחק על המקום השלישי במונדיאליטו (צילום: אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל)

הרכב נבחרת ישראל: אופק מליקה, עילי פיינגולד, הדר פוקס, אל ים קנצפולסקי, שון עדרי, אילי מדמון, רוי נאווי, רן בנימין, תאי עבד, חמזה שיבלי, ענאן חלאילי.

"נתנו את הלב על המגרש, אנחנו עדיין לא מעכלים שאנחנו מקום 3 בעולם"

מאמן הנבחרת, אופיר חיים, התרגש בסיום: "זה חודש חלומי. חודש שאני לא יודע אם נצליח לחוות אותו שוב. האמנתי בזה. זה רגע מדהים. זה היה שווה את זה. אני רוצה להודות לכולם. לצוות המקצועי והניהולי. לבוני גינצבורג שנותן לי את התמיכה ולכולם".

"בשלב מסוים שמעתי את האוהדים שרים את ההמנון, הייתה לי צמרמורת ואמרתי שאנחנו חייבים לנצח פה", הוסיף חיים. "הם נתנו פה אווירה ביתית. זו תחושה שאי אפשר להסביר. אנחנו בטירוף, בשיכרון חושים. אם לא המגרש הזה היינו לוקחים את האליפות. אנחנו הנבחרת הכי טובה פה".

ענן חלאילי והמאמן אופיר חיים מתחבקים לאחר השער הראשון של נבחרת ישראל מול ברזיל במונדיאליטו (צילום: AP Photo/Natacha)
ענן חלאילי והמאמן אופיר חיים מתחבקים לאחר השער הראשון של נבחרת ישראל מול ברזיל במונדיאליטו (צילום: AP Photo/Natacha)

תאי עבד ‏ניגש שחקני נבחרת קוריאה הדרומית, שעמדה דום מול אלפי אוהדים קוריאנים באצטדיון, לחץ את הידיים וחיבק כל שחקן: "ידעתי שאני צריך לתת 110 אחוז מעצמי כי חברים שלנו חזרו לארץ כדי להשתתף באימונים של הנבחרות הבוגרות, אז היום התרכזתי רק בדבר אחד: ‏לנצח את המשחק הזה. אם לא היינו זוכים, הנסיעה שלנו לא הייתה שווה כל כך".

הקפטן איליי מדמון: ״הם שיחקו טוב, שמרו עלינו מקרוב. אבל הצלחנו לנצח עם כדורגל טוב, התקפי וחכם. זה אחד המשחקים הטובים בקריירה שלי וללא ספק המשחק החשוב בחיים שלי".

רן בנימין, כובש השער הראשון: "אף אחד לא קולט את העניין הזה. באנו עם ציפיות, אבל אף אחד לא האמין שזה יקרה. אמרתי אתמול באימון שלא ניראה פחות טוב, למרות שלקחו לנו חמישה שחקנים. כל שחקן ספסל יכול היה להיות פה שחקן הרכב בקלות. הגול? לא יודע מאיפה זה בא לי. אני יודע לעשות את המספרות האלה, זו לא פעם ראשונה".

עומר סניור שכבש את השני: "לקחו לנו חמישה שחקנים משמעותיים, אבל הסגל הזה היום הראה מה יש פה. אנחנו שמחים על זה. מה הופך אותנו לכל כך מיוחדים? אנחנו מגובשים. כולם אוהבים את כולם. זה מה שעושה את ההבדל".

מהלך המשחק

בדקה ה-7 חמזה שיבלי תעתע בשני שחקני הגנה של קוריאה ובעט חזק תחת הלחץ, אבל השוער הקוריאני הדף. בחלוף 2 דקות איליי מדמון ניסה לטווח מ-25 מטרים עם כדור לא חזק מספיק וקים ג'ון-הונג קלט, אבל ישראל כבר עם שתי בעיטות למסגרת בפחות מ-10 דקות.

רן בנימין מבקיע את השער הראשון של נבחרת ישראל נגד קוריאה הדרומית במשחק על המקום השלישי בגביע העולם עד גיל 20 (צילום: AP Photo/Gustavo Garello)
רן בנימין מבקיע את השער הראשון של נבחרת ישראל נגד קוריאה הדרומית במשחק על המקום השלישי בגביע העולם עד גיל 20 (צילום: AP Photo/Gustavo Garello)

ישראל המשיכה ליזום התקפות ובדקה ה-19, חמזה שיבלי הקפיץ כדור לרחבה, רן בנימין התרומם ובמספרת מרהיבה שלח את הכדור לרשת וקבע 0:1 לישראל.

הנבחרת לא הצליחה לשמור על היתרון לזמן רב ודקה 24 קוראיה הדרומית קיבלה פנדל. עילי פיינגולד ספק דחף ברחבה את בא ג'ון-הו, השופט היסס מעט ואז הצביע על הנקודה הלבנה. לי יונג-ג'ון בעט הכניע את אופק מליקה וקבע 1:1. בדקה ה-44 רן בנימין קיבל הזדמנות מצוינת להשלים צמד כשנותר חופשי בתוך הרחבה, אבל הוא מעד רגע לפני הבעיטה והכדור החלש שלו נעצר על ידי השוער.

ישראל פתחה את המחצית השנייה בנחישות. בדקה ה-55 חלאילי הכניס כדור עומק אדיר לשיבלי, שהמשיך בכדור רוחב לרן בנימין, שניסה לכבוש שוב מהאוויר אבל תחת הלחץ בעט החוצה. בדקה ה-69 שיבלי סובב כדור חזק מרחוק שנהדף בקושי על ידי השוער. סניור המחליף הגיע לריבאונד והבקיע, אבל השער נפסל בגלל שהוא היה בנבדל.

עומר סניור חוגג את השער השני של ישראל מול קוריאה הדרומית במשחק על המקום השלישי במונדיאליטו (צילום: AP/Natachia Pisarenko)
עומר סניור חוגג את השער השני של ישראל מול קוריאה הדרומית במשחק על המקום השלישי במונדיאליטו (צילום: AP/Natachia Pisarenko)

בדקה ה-76 ישראל עלתה ל-1:2 מוצדק עם שער מרהיב. עומר סניור קיבל הרמה מחלאילי וכשהוא לא מכוסה הפציץ מהאוויר פנימה. בדקה ה-85 רן בנימין הסיט כדור קרן לעבר ענאן חלאילי, שנותר בלתי מכוסה ודחק פנימה את שערו השלישי בטורניר וה-1:3 של ישראל.

הנשיא יצחק הרצוג: "כל הכבוד לנבחרת ישראל בכדורגל לנוער על הישג היסטורי – מקום שלישי בגביע העולם! אתם מסיימים מסע מופלא ומרגש במונדיאליטו וכולנו גאים בכם".

שינו זוארץ, יו״ר ההתאחדות לכדורגל: "לעשות היסטוריה בטורניר היסטורי זה בהחלט דבר שמעיד עד כמה גדולה ונדירה הנבחרת הזאת. המקום השלישי ומדליית הארד הם פרס ראוי וזיכרון שלא יישכח. התברכנו בנבחרת מלאה בכישרון, גאה, בעלת חוסן מנטאלי, עוצמתית, מאומנת לעילא ומאוחדת. נבחרת שבה לכל אחד יש מקום בהרכב ואף חיסרון או רעשי רקע לא יכניעו אותה. נבחרת שרבים משחקניה יפארו בעתיד הקרוב את נבחרות ישראל והכדורגל הישראלי".

"אין זה מקרה שבכל משחק הלכה וגברה האהדה לנבחרת, לשחקנים, למאמן אופיר חיים, למנהל הטכני בוני גינצבורג, לכל אחד שהרכיב את השלם בכחול-לבן והוכיח לנו כי העתיד עוד לפנינו", הוסיף זוארץ. "הצעירים המבטיחים שלנו הפכו אהובים ונערצים בכל בית בישראל והחזירו פי כמה על כר הדשא. מי שהיו אתנו כאן בארגנטינה ומי שתמכו מרחוק זיהו היטב את המחויבות האדירה והרצון לאחד ולשמח. תודה גדולה להורים ולמשפחות על התוצרים הנפלאים שהעניקו לנו, על התמיכה והאמון. כל אחד מכם, הורים יקרים, ראוי למדליית זהב״.

מסע הקסם: הנבחרת שריגשה מדינה שלמה

הנבחרת של אופיר חיים פתחה את הטורניר ברגל שמאל, כשספגה שער בתוספת הזמן במשחק הפתיחה מול קולומביה. אבל הנבחרת שוב הוכיחה אופי והתאוששה גם מההפסד. אחריו הגיע המשחק מול סנגל בו הנבחרת איבדה יתרון וסיימה ב-1:1.

המשחק המכריע של הנבחרת היה מול יפן, שעל הנייר נחשבת טובה יותר. בעשר הדקות הראשונות הם גם היו טובים יותר על הדשא והגיעו לשלושה מצבים, אבל ירדו למחצית בפיגור של שער אחד בלבד, שהובקע בתוספת הזמן. הניצחון היה רחוק כשרן בנימין ספג אדום בדקה ה-68. אבל ישראל לא נשברה ושערים של רוי נאווי (76) ועומר סניור (90+1), העלו אותה לשמינית הגמר.

בשמינית הגמר החניכים של אופיר חיים התקשו מול אוזבקיסטן, אבל שער דרמטי של ענאן חלאילי בדקה ה-97 קבע 0:1, ושם את הנבחרת בכחול לבן בין 8 הגדולות בעולם.

ענאן חלאילי חוגג עם חמזה שיבלי את שער הניצחון של נבחרת ישראל עד גיל 20 מול אוזבקיסטן בשמינית גמר המונדיאליטו (צילום: AP/Ricardo Mazlan)
ענאן חלאילי חוגג עם חמזה שיבלי את שער הניצחון של נבחרת ישראל עד גיל 20 מול אוזבקיסטן בשמינית גמר המונדיאליטו (צילום: AP/Ricardo Mazlan)

משחק השיא היה הניצחון הסנסציוני מול ברזיל 2:3 ברבע הגמר. לאונרדו העלה את ברזיל ליתרון (56), ענאן חלאילי השווה אחרי 3 דקות. ברזיל עלתה ל-2:1 בפתיחת ההארכה משער של נסימנטו ודקה לאחר מכן חמזה שיבלי השווה ל-2:2 ודור תורג'מן הפך את התוצאה (105+3) בשער נהדר. ישראל גם החמיצה שני פנדלים. בחצי בגמר הפסידה ישראל 1:0 לאורוגוואי העיקשת ונשרה למשחק על המקום השלישי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!