דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 13.5°צפת
  • 21.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

נבחרת ישראל הפסידה 1:0 לאורוגוואי בחצי גמר המונדיאליטו ותתמודד על המקום השלישי

דוארטה (61) כבש את שער הניצחון לתכולים, באצטדיון דייגו ארמנדו מראדונה | ישראל תמשיך את דרכה בטורניר ביום ראשון מול קוריאה הדרומית שהפסידה 2:1 לאיטליה | אופיר חיים: "אני מאוכזב, אבל מאושר. האמנו שאנחנו יכולים לעשות את זה"

רן בנימין ואחמד סלמן מבחרת ישראל וחואן דה לוס סנטוס האורוגוואי בחצי גמר גביע העולם עד גיל 20 (צילום: AP/Gustavo Garello)
רן בנימין ואחמד סלמן מבחרת ישראל וחואן דה לוס סנטוס האורוגוואי בחצי גמר גביע העולם עד גיל 20 (צילום: AP/Gustavo Garello)
ריקרדו סטיון
יאיר צוקר
ריקרדו סטיון
עיתונאי ספורט, מסקר ב'דבר' את משחקי גביע העולם בכדורגל
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נשארו עם המחמאות: נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 הפסידה הערב (חמישי) 1:0 לאורוגוואי, בחצי גמר המונדיאליטו. דוארטה כבש את שער הניצחון לתכולים בדקה ה-61. ישראל תמשיך את דרכה בטורניר, כשתתמודד על המקום השלישי ביום ראשון (20:30) מול קוריאה הדרומית, שהפסידה 2:1 לאיטליה. 27,860 צופים הגיעו לאצטדיון דייגו ארמנדו מראדונה, רבים מהם של נבחרת ישראל.

המאמן אופיר חיים: "אני מאוכזב מאוד הייתה אווירה מדהימה. האמנו שאנחנו יכולים לעשות את זה. המשטח לא אפשר לנו, היה לנו קשה לפתח את המשחק שלנו. אורוגוואי נבחרת אגרסיבית ואינטנסיבית, אבל אני גאה בצוות ובשחקנים. היינו צריכים לשחק יותר מהר קדימה ולהימנע מהנעת כדור מיותרת. נתנו את ה-100 אחוז שלנו. אני מאוכזב, אבל מאושר. יש לנו עכשיו מלחמה על המקום השלישי בעולם, זה מדהים. התחושות מדהימות, אני מקווה שהבאנו קצת אושר ושמחה לעם ישראל ולמדינת ישראל. הרגשנו את התמיכה והחום, אמרתי לספסל היום שהייתה לי צמרמורת".

נבחרת ישראל עד גיל 20 בחצי גמר המונדיאליטו (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת ישראל עד גיל 20 בחצי גמר המונדיאליטו (צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל)

מהלך המשחק

השופט הספרדי חוסה מריה סאנצ'ס מרטינס הוציא את המשחק לדרך. בדקה ה-9, איום ראשון במשחק. בוסלי עלה מעל כולם לכדור קרן, נגח למרכז השער וצרפתי קלט ללא בעיה. הניסיון ראשון של ישראל בדקה ה-13, עבד קיבל משיבלי ועם מספרת שלח את הכדור מעל המשקוף.

בדקה ה-24 הזדמנות נהדרת לישראל. רביבו פילס את דרכו לרחבה והשאיר לעבד, שבעט מזווית אלכסונית וראה את השוער רודריגס הודף. החמצה גדולה של אורוגוואי כעבור ארבע דקות, הסלסטה יצאו למתפרצת אחרי קרן ישראלית, דוארטה קיבל כדור עומק כשהוא מול צרפתי, אבל בעט חזק לאמצע והשוער הדף. המחצית הראשונה הסתיימה ב-0:0.

המחצית השנייה יצאה לדרך. אורוגוואי ביצעה חילוף התקפי, כשהחלוץ פרארי נכנס במקום הקשר האחורי סוסה. בדקה ה-51 דוארטה בעט מתוך הרחבה לקורה והחוצה, אבל ההילוך החוזר הראה שהכדור יצא בתחילת המהלך. אם הכדור היה נכנס, השער היה נפסל.

בדקה ה-61 הגיע השער. מאטורו ניצל איבוד ישראלי, התקדם וירה שטוח מ-20 מטר, צרפתי זינק והדף לקורה, אבל דוארטה הגיע ראשון לריבאונד ודחק אותו פנימה מקרוב. 0:1 לאורוגוואי. ישראל קצת איבדה ריכוז ואורוגוואי תקפה. הדקה ה-85 החמצה ענקית של ישראל. תורג'מן מצא את סניור שדהר לתוך הרחבה וניסה לעבור את השוער רודריגס, אבל זה זינק באומץ לרגליו וקטף מהן את הכדור.

סתיו למקין מנבחרת ישראל לפני אנדרסון דוארטה האורוגוואי, בחצי גמר גביע העולם עד גיל 20 (צילום: AP/Ricardo Mazalan)
סתיו למקין מנבחרת ישראל לפני אנדרסון דוארטה האורוגוואי, בחצי גמר גביע העולם עד גיל 20 (צילום: AP/Ricardo Mazalan)

הרכבים

ישראל: תומר צרפתי, עילי פיינגולד (נועם בן הרוש, 77), סתיו למקין, אור ישראלוב, רוי רביבו, אל ים קנצפולסקי (רוי נאווי, 77), אילי מדמון (רן בנימין, 72), תאי עבד (אחמד סלמן, 59), ענאן חלאילי (עומר סניור, 59), חמזה שיבלי, דור תורג'מן.

אורוגוואי: רנדל רודריגס, רודריגו צ'גאס, סבסטיאן בוסלי, פקונדו גונסאלס, אלאן מאטורו, פבריסיו דיאס, דמיאן גרסיה (ניקולאס סירי, 90+4), איגנסיו סוסה (אנדרס פרארי, 46), פרנקו גונסאלס, חואן קרוס דה לוס סנטוס (מתיאס דה ריטיס, 86), אנדרסון דוארטה (סנטיאגו הומנצ'נקו, 81).

נשיא המדינה, יצחק הרצוג: "שחקני הנבחרת המדהימה שכל כולה ישראל היפה – אתם משקפים את הישראליות הווינרית, המוכשרת, המגוונת והמלוכדת. לימדתם אותנו שיעור בכוח רצון, נחישות, אומץ והכי חשוב – בהגשמת חלומות. הרחבתם לנו את הלב. אנחנו גאים בכם!".

אצטדיון דייגו ארמנדו מראדונה בלה פלאטה מלא באוהדים של שתי הנבחרות. בקהילה היהודית בארגנטינה דיווחו שאתרי כרטיסים מוכרים במחיר פי 5 ומתנהל שוק שחור של מחירים מופקעים.

אוהדי נבחרת ישראל באצטדיון בלה פלאטה (צילום: ריקרדט סטיון)
אוהדי נבחרת ישראל באצטדיון בלה פלאטה (צילום: ריקרדט סטיון)

אוהדים של ישראל ואורוגוואי מדווחים שמחיר כרטיס אחד יכול להגיע ל-80 דולר. לפי האתר הרשמי של פיפ"א, נשארו מעט כרטיסים ומחיריהם נעים מ-19 דולר, בכרטיסים כלליים לא ממוספרים, בעוד שהיקרים ביותר הם בסביבות 25 דולר.

חמישה שחקנים מהנבחרת עד גיל 20: רוי רביבו, סתיו למקין, דור תורג'מן, תומר צרפתי ואור ישראלוב, ימריאו בחזרה לישראל לטובת המשימות הקרובות של נבחרות ישראל. רביבו יצטרף לסגל הנבחרת הבוגרת לקראת משחקי מוק' היורו ולאחר מכן יצטרף לסגל הצעירה בגיאורגיה. כל ארבעת השחקנים הנותרים יצטרפו לסגל הנבחרת הצעירה לקראת היציאה לאליפות אירופה בגיאורגיה.

מסע הקסם של הנבחרת הישראלית במונדיאליטו

הנבחרת של אופיר חיים מגיעה למשחק אחרי הניצחון הסנסציוני מול ברזיל 2:3 ברבע הגמר. לאונרדו העלה את ברזיל ליתרון (56), ענאן חלאילי השווה אחרי 3 דקות. ברזיל עלתה ל-2:1 בפתיחת ההארכה משער של נסימנטו ודקה לאחר מכן חמזה שיבלי השווה ל-2:2 ודור תורג'מן הפך את התוצאה (105+3) בשער נהדר. ישראל גם החמיצה שני פנדלים.

דור תורג'מן חוגג את המהפך של ישראל מול ברזיל ברבע גמר המונדיאליטו (צילום: AP/Ricardo Mazalan)
דור תורג'מן חוגג את המהפך של ישראל מול ברזיל ברבע גמר המונדיאליטו (צילום: AP/Ricardo Mazalan)

הנבחרת פתחה את הטורניר ברגל שמאל, כשספגה שער בתוספת הזמן במשחק הפתיחה מול קולומביה. אבל הנבחרת שוב הוכיחה אופי והתאוששה גם מההפסד. אחריו הגיע המשחק מול סנגל בו הנבחרת איבדה יתרון וסיימה ב-1:1.

המשחק המכריע של הנבחרת היה מול יפן, שעל הנייר נחשבת טובה יותר. בעשר הדקות הראשונות הם גם היו טובים יותר על הדשא והגיעו לשלושה מצבים, אבל ירדו למחצית בפיגור של שער אחד בלבד, שהובקע בתוספת הזמן. הניצחון היה רחוק כשרן בנימין ספג אדום בדקה ה-68. אבל ישראל לא נשברה ושערים של רוי נאווי (76) ועומר סניור (90+1), העלו אותה לשמינית הגמר. בשמינית הגמר החניכים של אופיר חיים התקשו מול אוזבקיסטן, אבל שער דרמטי של ענאן חלאילי בדקה ה-97 קבע 0:1, ושם את הנבחרת בכחול לבן בין 8 הגדולות בעולם.

אורוגוואי הגיע לרבע הגמר אחרי ניצחון 0:2 על ארה"ב ברבע הגמר. "ישראל היא הנבחרת הכי חזקה שהתמודדנו עד כה", אומר מרסלו ברולי, מאמן אורוגוואי, לשליח 'דבר' במונדיאליטו. "מעבר לכל, יש לה שתי איכויות: אין לה מה להפסיד והיא מאוד נועזת. במשחק מול ברזיל ראינו שהשחקנים לא מפחדים להניע כדור, והשער השלישי (של דור תורג'מן) מוכיח את זה, לכן עלינו להילחם על כל כדור. אין כאן פייבוריטית".

ה'לה סלסטה' מתמודדים עם מספר פציעות, מה שעלול להשפיע לרעה על ניהול המשחק שלהם מול הישראלים של אופיר חיים. שחקן הנבחרת לוסיאנו רודריגס ייעדר מהמשחק, וכך גם מתיאס אבלדו, מטיאו פונטה ואנדראס פרארי. לקבוצה יהיו 14 שחקני שדה כשירים בלבד למשחק מול ישראל. אורוגוואי ניסתה לרשום שוער מחליף אחד כשחקן הגנה, אבל פיפ“א לא אישרה להם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!