דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י' באייר תשפ"ד 18.05.24
22.9°תל אביב
  • 22.3°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 26.8°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 25.0°טבריה
  • 24.2°צפת
  • 24.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

זמן הכרעה: 4 גולשות ישראליות יתחרו באליפות העולם על הכרטיס האולימפי לפריז

אליפות העולם בדגם ה-IQ פויל יוצאת לדרך היום (ב') בספרד | שרון קנטור מובילה את הדירוג הפנימי עם 56 נקודות, אלופת העולם שחר טיבי נמצאת במקום השני עם 55 נקודות, קטי ספיצ’קוב שלישית עם 41 נקודות ותמר שטיינברג עם סיכוי תיאורטי

הגולשות הישראליות באליפות העולם בדגם IQ פויל (צילום: Sailing Energy)
הגולשות הישראליות באליפות העולם בדגם IQ פויל (צילום: Sailing Energy)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליפות העולם בגלישת רוח בדגם ה-IQ פויל יוצאת לדרך היום (שני) בלנזרוטה שבאיים הקנריים, ספרד. בנבחרת הנשים מגיעות לתחרות ארבעת השייטות הבכירות: שחר טיבי, שרון קנטור, קטי ספיצ'קוב ותמר שטיינברג, שיתחרו ביניהן על הכרטיס הישראלי למשחקים בפריז 2024.

איגוד השייט הישראלי סימן במהלך השנה האחרונה ארבע תחרויות מטרה בהן ייקבע הנציגה והנציג הישראלים שיקבלו את הכרטיס למשחקים האולימפיים בפריז: התחרות הקדם אולימפית, אליפות העולם ואליפות אירופה 2023 ואליפות העולם ב-2024, בהן ייצבר ניקוד לכל אחד מהספורטאים על פי מיקומם בתחרות. בגברים, יתחרו על הכרטיס האולימפי ארבעת השייטים הבכירים: יואב עומר, תום ראובני, יואב כהן ותומר ורדימון.

נבחרת הגלישה הישראלית באליפות העולם ב-IQ פויל (צילום: sailing energy/iq foil class)
נבחרת הגלישה הישראלית באליפות העולם ב-IQ פויל (צילום: sailing energy/iq foil class)

הכל עדיין פתוח בנבחרת הנשים, כאשר במהלך אליפות העולם ניתן להרוויח עד 50 נקודות. זכייה במדליית הזהב שווה 40 נקודות, כסף 35 נקודות וארד 30 נקודות. סיום בין המקומות הרביעי לשמיני יעניק בין 25 ל-5 נקודות. מקומות 9-16 יהיו ללא ניקוד. כאשר מי שיסיים מקומות 17-24 יקבל הורדה של 5 נקודות וכל מקום נמוך יותר יגרור הורדה של 10 נקודות. השיטות יקבלו גם ניקוד על מיקום במוקדמות. סיום במקום הראשון במוקדמות שווה 10 נקודות. מקומות שתיים ושלוש שוות 5 נקודות.

שרון קנטור מובילה כרגע את הדירוג הפנימי עם 56 נקודות. אלופת העולם שחר טיבי נמצאת במקום השני עם 55 נקודות. קטי ספיצ’קוב שלישית עם 41 נקודות ותמר שטיינברג עם סיכוי תיאורטי שיחשב להפתעה עם 22 נקודות.

גולשת הרוח שרון קנטור בגביע העולם (צילום: sailing energy)
גולשת הרוח שרון קנטור בגביע העולם (צילום: sailing energy)

נבחרת הנשים של ישראל היא הנבחרת הטובה בעולם עם גולשת אחת או יותר שעולה על הפודיום בכל תחרות, גם בתחרויות החשובות ביותר אליפויות העולם ואליפות אירופה ועם ארבע או אפילו חמש מתחרות בעשיריה הראשונה.

קנטור זכתה במהלך הסבב לפריז 2024 במקום השני באליפות אירופה 2023 ובמדליית הזהב בתחרות הקדם אולימפית. טיבי אשר הופיעה במשחקי טוקיו 2020 כחלק מצוות ה-470 ביחד עם נויה בר עם תנסה להגיע לאולימפיאדה השניה שלה, לאחר שחזרה לענף בו החלה את הקריירה. טיבי זכתה באליפות העולם האחרונה בכך היא הפכה לגולשת השלישית בלבד אחרי גל פרידמן ולי קורזיץ שזוכה בתואר העולמי.

קטי ספיצ'קוב אשר מתאמנת בנפרד מהנבחרת, זכתה במדליית הכסף באליפות העולם אחרונה. זכייתה השלישית במדליית הכסף העולמית, לאחר שעשתה זאת ב-2019 ו-2021 בדגם הקודם ניל פרייד RS:X. ספיצ'קוב ייצגה את ישראל באולימפיאדת טוקיו וסיימה במקום השישי.

שחר טיבי (משמאל) וקטי ספיצ'קוב בסיום אליפות העולם בדגם IQ פויל (צילום: sailing energy)
שחר טיבי (משמאל) וקטי ספיצ'קוב בסיום אליפות העולם בדגם IQ פויל (צילום: sailing energy)

הצלע הרביעית במירוץ היא תמר שטיינברג בת ה-17, שעוד לא זכתה במדליית בוגרות אך נחשבת לכישרון ענק וזכתה באליפויות עולם לנערות ובאליפות ישראל לבוגרות ותהיה דומיננטית יותר בקמפיין ללוס אנג'לס 2028.

בסיום התחרות יספר מחדש הניקוד הסופי. אם הניקוד יהיה צמוד המאמן הלאומי שחר צוברי יכול להמליץ לוועדה על המתחרה הטובה ביותר מבחינתו למשחקי פריז 2024. בנוסף, אם שרון קנטור תזכה במדליה באליפות העולם היא תזכה לניקוד הזהב בעקבות הזכייה במדליית הזהב בתחרות הקדם אולימפית והיא אמורה להיות אוטומטית הנציגה של ישראל בפריז.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!