דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

ממשלת גרמניה החרימה ביטקוין בשווי 2.17 מיליארד דולר

הממשלה החרימה 50,000 מטבעות ביטקוין ממפעיל אתר סרטים פיראטים שקנה אותם בשווי של 13 דולר למטבע, ששווה היום 42,000 דולר | החרמת מטבעות מגורמי פשיעה בידי ממשלות, הגדילה את נתח האחזקות שלהן ועשוי למוטט את שער המטבע במקרה של מכירות המוניות

החרמת ביטקוין (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
החרמת ביטקוין (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

משטרת גרמניה החרימה 50,000 מטבעות ביטקוין בשווי של 2.17 מיליארד דולר ממתכנת שהפעיל אתר סרטים פיראטיים בין השנים 2008-2013, כך לפי פרסום השבוע בניו יורק טיימס. המתכנת, ששמו לא פורסם, קנה ביטקוין מהרווחים שהפיק מהאתר הפיראטי movie2k.to, והספיק לאפשר כ-880,000 הורדות בלתי חוקיות, עד שהממשלה סגרה אותו בשנת 2013. השווי הרב שהוחרם נובע מכך שבראשית 2013 נסחר הביטקוין בכ-13 דולר, אך עד סוף השנה הוא נסחר בכ-200 דולר וכיום הוא נסחר בקרוב ל-42,000 דולר

לפי הניו יורק טיימס, החרמת הביטקוין התרחשה לפני כמה שבועות, כאשר המתכנת עצמו נעצר בשנת 2019 למשך כמה חודשים בעוד החקירה נמשכה. הלכידה הגרמנית בעיתוי הנוכחי מאפשרת גם לממשלה הגרמנית להציף את השוק במלאי ביטקוין למכירה, שיכול, תאורטית, גם לפצות את חברות המדיה שנפגעו מהורדות פיראטיות וגם להגדיל את הכנסות המדינה.

לפי עיתונאי הקריפטו הבריטי דיוויד ג'רארד, שווי השוק של ביטקוין הוא פיקציה שנשלטת על ידי מניפולציות וזיופי ערך כמו בטוקן הקריפטו Tether, שערכו אמור להיות צמוד לדולר, אך הגיבוי הדולרי שלו מוסתר והחברה המנפיקה לא מאפשרת פדיונות דולריים לכל מחזיק.

בשבועות האחרונים זרמו לשוק הקריפטו לפחות כמיליארד דולרים לא מזוייפים, באמצעות השקת מספר רב של קרנות סל עוקבות ביטקוין למסחר בוול סטריט. להזרמה קדמו עליות שווי משמעותיות, חלקן נשענות על הנפקות מיליארדי צמודי דולר Tether מפוקפקים, אך הן נוצלו גם על ידי מנהלי פשיטת הרגל של זירת הקריפטו FTX, לקבל דולרים אמיתיים בעבור נכסי קריפטו שהחזיקו.

ממשלת ארצות הברית היא המחזיקה הגדולה ביותר של ביטקוין בעולם, כתוצאה מהחרמות ביטקוין מנוכלים ופושעים. עד כה, היא מכרה רק חלק קטן מאחזקותיה ומחזיקה כיום ביטקוין בשווי לכאורי של כ-8 מיליארד דולר, לפי הערכת אתר בלוקוורס. כך, רוחות רפאים של פשעי גניבת קריפטו מהעבר, יכולים למוטט בקלות את שער הביטקוין בהווה, באמצעות היצע כבוש של מאות אלפי מטבעות, כולל 142,000 מטבעות ביטקוין מפריצת זירת המסחר Mt. Gox בשנת 2013, שאמורים להיות מחולקים השנה.

עד כה, המכירה הגדולה ביותר של הממשלה האמריקאי הכניסה כ-200 מיליון דולר. עם זאת, שווי אחזקות גדולות בביטקוין הוא לכאורי, משום שהשוק דל בנזילות בכסף רגיל, ומכירת כמות גדולה של מטבעות יכולה למוטט את השער בקלות. מאז השקות קרנות הסל, השער של ביטקוין התמוטט בכ-20%, אך התאושש עלה שוב בקרוב ל-10%, וזאת למרות הזרמות של דולרים אמיתיים דרך קרנות סל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!