דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

השר קיש נפגש עם נציגי תנועות הנוער, אך לא הציג פתרון למניעת הקיצוץ בתקציבן

בפגישה התחייב קיש כי ימנע את הקיצוץ, אבל לא הבהיר באיזה אופן | הקיצוץ עומד נכון לעכשיו על כ-22 מיליון שקלים, שהם 20% מתקציב התנועות

שר החינוך יואב קיש (צילום: אורן בן חקון/ פלאש90)
שר החינוך יואב קיש (צילום: אורן בן חקון/ פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

שר החינוך יואב קיש נפגש אתמול (שני) עם נציגי תנועות הנוער והתחייב כי תקציבן לא יקוצץ, אבל לא הציג פתרון לקיצוץ. נכון לעכשיו בתקציב הנוכחי צפוי קיצוץ של כ-22 מיליון שקלים.

בפוסט שכתב בעקבות המפגש כתב קיש "נפגשתי אתמול עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בנושא, שהביע את תמיכתו במציאת פתרונות תקציביים שיוודאו שלא תהיה פגיעה". הצהרה זו מגיעה בהמשך להצהרתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על ביטול הקיצוץ בוועדת החינוך שנערכה בנושא. יחד עם זאת סמוטריץ' לא פעל בנושא מאז, ומשרד האוצר לא השיב לשאלת 'דבר' ביחס לביטול הקיצוץ או צמצומו בפועל.

סמוטריץ' וקיש אף לא התייחסו ישירות לקיצוץ בתקציב שנות השירות, שמפעילים את תנועות הנוער. במקביל, ממשיך משרד הביטחון במהלך של הקדמת הגיוס למתנדבי שנת השירות, כך שלא יסיימו את השנה. על פי הנתונים, היציאה לקורסי פיקוד של בוגרי שנות השירות גבוהה פי 3.4 בקרב גברים ו-3.7 בקרב נשים.

השבוע נערכה הפגנה של חניכי תנועות הנוער נגד הקיצוץ. ההפגנה התקיימה בכיכר הבימה ונכחו בה מאות חניכים מכלל תנועות הנוער. מלבד הפגנה זו ומחאתן הרשמית של תנועות הנוער, מחאה והתנגדות לקיצוץ עלו גם מצד מספר גופים, בהם מרכז השלטון המקומי, פורום 15 הערים הגדולות ומועצת התלמידים הארצית.

על פי תקציב המדינה שנמצא כעת בדיונים, נכון לעכשיו צפוי להתבצע קיצוץ של כ-22 מיליון שקלים, שהם 20% מתקציב תנועות הנוער, זאת בשל קיצוץ רוחבי, קיצוץ בגופים הנתמכים, הפחתת העודפים שהיו אמורים להיצבר מהשנה שעברה ופגיעה בתוכניות תקציביות נוספות שקשורות בתנועות הנוער. הפגיעה בכל תנועת נוער היא זהה באופן יחסי לגודלה, בשל האופן בו מחולק התקציב בין התנועות.

לפי הערכתן, הדריכו תנועות הנוער כ-36 אלף מפונים ב-95 מוקדי פעילות הפזורים ב-60 קהילות. סה"כ פעילים כ-2,600 מדריכים צעירים ובוגרים בקרב המפונים, וכ-700 מתנדבי שנת שירות.

מלכתחילה, התמיכה בתנועות הנוער בתקציב 2024 הייתה נמוכה משמעותית מזו שהייתה בשנים הקודמות, תוך הבטחה עמומה שהוא 'יעלה בהמשך'. לקיצוצים אלו מצטרפת 'מכות' נוספת לגופי החברה האזרחית, כאשר עודפי תקציב מהשנה שעברה קוצצו ב-12%; קיצוץ יתבצע בתמיכה בעמותות; קיצוץ רוחבי יתבצע בתקציב משרדי הממשלה, וכן קיצוץ של 15% בשורת החלטות ממשלה רוחביות, בהן התוכנית לחברה הערבית, מתגלגל אל תנועות הנוער שמפעילות תוכניות בחברה הערבית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!