דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20.05.24
33.3°תל אביב
  • 32.1°ירושלים
  • 33.3°תל אביב
  • 29.6°חיפה
  • 32.0°אשדוד
  • 36.6°באר שבע
  • 42.0°אילת
  • 38.1°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 34.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

5 ימים להיעדרותה של היימנוט קסאו: "הרחבנו את רדיוס החיפושים"

לאחר שנשללה אפשרות הימצאותה במרכז הקליטה על דירותיו, המשטרה תמשיך את החיפושים גם בסוף השבוע אם יידרש, ותעשה שימוש באמצעים מודיעיניים | בבניינים הצמודים למרכז הקליטה נעשה חיפוש רק בשטחים הציבוריים, ותשאול של דיירים

מודעה לאיתור הנעדרת היימנוט קסאו (צילום: יהל פרג')
מודעה לאיתור הנעדרת היימנוט קסאו (צילום: יהל פרג')
יהל פרג'

החיפושים אחרי היימנוט קסאו בת ה-9 נכנסים ליומם החמישי. קסאו נראתה לאחרונה ביום ראשון בערב במרכז הקליטה צה"ל 9 בו מתגוררת בשלוש השנים האחרונות משפחתה, ולמשטרה המופקדת על החיפושים אין שום כיוון חקירה.

הימצאותה של קסאו בתוך מרכז הקליטה נשללה באופן מוחלט לאחר שיחידת יג"ל של המשטרה ביצעה חיפושים בכל רחבי המרכז ובתוך הבתים. בבניינים הצמודים למרכז הקליטה התקיימו חיפושים רק בשטחים הציבוריים ותשאולים של השכנים, אך לא נעשתה כניסה שיטתית לכל הבתים. לצד זאת החיפושים ממשיכים בכל הגזרות, גם במישור המודיעיני.

"הרחבנו את החיפושים לאזור השטח המיוער", אומר מייק, מתנדב יחידת הכלבנים לישראל (יכ"ל), "בין אם היא הגיעה לפה מרצונה או שלא מרצונה, אף אחד לא יכול היה לראות את זה בשטח המיוער, בכבישים או בשבילים היו רואים אותה אבל פה כנראה שלא. הרחבנו את רדיוס החיפושים, ואם מישהו לקח אותה לפה זה כמובן מקום שקט ומרוחק, ולכן אנחנו חייבים לזכות אותו"

"לא חשבנו שנגיע ליום הזה", עונה מייק לשאלת 'דבר', "בדרך כלל זה כמו עם כל הילדים, היו אצל חבר או נרדמו בבית הספר, אבל פה זה חריג באופן קיצוני. לא חשבנו שנצטרך להיות פה שבת, אז עכשיו אנחנו בשאלת רב, ואם יהיה לנו היתר אנחנו נישאר פה".

כוחות רבים הכוללים עשרות שוטרים וחיילי מג"ב ומאות מתנדבים הגיעו בימים האחרונים לאזור מרכז הקליטה. כוחות החיפוש צפויים להמשיך ולהגיע לשכונה החרדית ברובה גם במהלך השבת, כשבמשטרה מדגישים כי החיפושים ייעשו ״תוך התחשבות בסביבה״.

המשפחה מסוגרת בעצמה בימים האחרונים, וממעטת בראיונות לתקשורת. אב המשפחה, יצא לפני מספר שבועות לאתיופיה, ככל הנראה לביקור משפחתי, ועדיין לא שב לישראל.

חבריה של היימנוט מבית הספר "שבט סופר" שבחצור הגלילית דואגים לה, וביום רביעי התאספו לתפילה לשלומה ולהחזרתה. נטעלי, חברתה לכיתה, הגיעה ביום שלישי יחד עם אמה, חגית, כדי לסייע בחיפושים. גם חבריה לעבודה של באנצ'י, אמה של היימנוט, העובדת בבית החולים זיו, הגיעו לסייע בחיפושים בימים האחרונים.

כל היודע דבר על מקום הימצאה של היימנוט קסאו מתבקש לפנות למוקד 100 של משטרת ישראל או למשטרת צפת, בטלפון 04-6978444

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!