דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

"הורו למורים לפגוע אלו באלו": ארגון המורים ישבית תיכון שפעל נגד מאבק עובדיו

ארגון המורים הכריז על שביתה ליום אחד בבי"ס אורט 'גרוס' בקריית גת | הטענה: בית הספר הורה למוריו החברים בהסתדרות המורים לצאת לפעילויות חוץ במקום חברי ארגון המורים, שמקיימים עיצומים בדרישה להסכם שכר חדש

כיתה בבית ספר (צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל / פלאש 90)
כיתה בבית ספר (צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל / פלאש 90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

ארגון המורים העל יסודיים הכריז היום (שישי) על שביתה בת יום אחד בראשון הקרוב בתיכון אורט 'גרוס' קריית גת, בשל ניסיון בית הספר לפגוע בעיצומים של ארגון המורים. לפי מכתב שהוציא הארגון, בית הספר הורה למוריו החברים בהסתדרות המורים לצאת לפעילויות חוץ בית ספריות, במקום מורים החברים בארגון המורים, שנמנעים מהשתתפות בפעילות חוץ בית ספרית כחלק ממאבק להשגת הסכם שכר חדש.

"מדובר במעשה שיש בו כדי להסית מורים אלה נגד אלה, ולהורות להם לפגוע אלה באלה", אמר יו"ר ארגון המורים, רן ארז, "הוא פוגע בזכותם של המורים להתאגד ולהגן על זכויותיהם". לדבריו, העיצומים מיועדים "להחזיר את משרדי האוצר והחינוך לשולחן המו"מ, על מנת לקדם הגעה להסכמות וחתימה על הסכם קיבוצי, לטובת מורי ומנהלי החינוך העל יסודי".

המשתתפים בעיצומים מסיימים את יום עבודתם ב-15:30, ולכן לא משתתפים בפעילויות חוץ בית ספריות, ולא מוסרים ציונים לתלמידים. מאבק המורים למען הסכם שכר חדש נמשך כבר שנתיים, כאשר בפברואר האחרון מלאו שנתיים לפקיעת הסכם השכר האחרון.

נגד מאבק המורים: מועצת התלמידים, הנהגת ההורים והאוצר

סגן הממונה על השכר באוצר, אוהד אלקבץ, אמר אתמול בוועדת החינוך שנשקלות סנקציות נגד מורים שימשיכו להיאבק להסכם שכר חדש: "יש אפשרות לצו מניעה ולניכוי שכר בגין העיצומים. מגוון כלים נבחנים בימים אלה, ונממש אותם". הישיבה התקיימה בזמן שמועצת התלמידים הארצית שבתה במחאה על עיצומי המורים.

הממונה על השכר אפי מלכין כבר הורה לנכות משכר המורים את המקדמה שנוספה להם כחלק מההסכמות בין משרד האוצר לארגון המורים. לדברי אלקבץ, "ארגון המורים חזר בו מכל ההסכמות שהגענו אליהן". בין היתר, אגף התקציבים מעוניין לקדם הגדלה של חוזים אישיים למורים ולמנהלים. רן ארז אמר ל'דבר' ש"האוצר סוחט אותנו עם דרישות הקשורות לחוזים אישיים", והוסיף כי חוזים כאלו "יפרקו בסופו של דבר את ההתאגדות של העובדים".

הנהגת ההורים שלחה אתמול לשר החינוך יואב קיש ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ' מכתב התראה לפני עתירה לבג"ץ, בדרישה לפעול לסיום עיצומי המורים בתיכונים. לצד דרישה להגיע להסכם שכר, הנהגת ההורים דרשה הקלות לתלמידים שנפגעו מהעיצומים, למשל ביטול בחינות הבגרות במקצועות בהם התלמידים לא קיבלו את ציוניהם.

בפועל, למשרדי הממשלה אין סמכות להחליט על סיום עיצומי המורים – הדבר יקרה רק בהסכמת ארגון המורים, או בצו מניעה של בית הדין לעבודה, שאליו הממשלה כלל לא פנתה מאז שהתחילו העיצומים הנוכחיים.

מנהלת בית הספר ורד סבו: "אף שהגשתי בקשה להחרגה, ארגון המורים עד רגע זה לא השיב לבקשתי. טיול שכבת י"ב תוכנן מזמן ליום א' הקרוב ושולם במלואו, ולא היה ניתן לקבל החזרים או לבטלו. 80% ממורי השכבה הם חברי הסתדרות המורים והם תוגברו במורה אחת בלבד. אני מכבדת את כל הנחיות הארגונים ופעלתי על פיהן. לראיה, טיול שכבת י' שתוכנן ל-9 באפריל בוטל מייד עם ההודעה על עיצומים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!