לאחר שנה ללא מנכ"ל, גילי (גלעד) כהן מונה היום (שלישי) למנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד). כהן, שנחשב לבשר מבשרו של משרד התחבורה, היה סמנכ"ל חטיבת השירות במשרד התחבורה, ומילא בו מגוון תפקידים ב-23 השנים האחרונות. הוא בוגר תואר ראשון משלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל ותואר שני בהצטיינות במנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן.
כהן נכנס לרלב"ד בתקופה קשה ומורכבת, בה היא מתמודדת עם שאלת שיוכה למשרד התחבורה, שגורמים ברשות אומרים ל'דבר' כי היו מעדיפים להיפרד ממנו; שיא הרוגים בתאונות הדרכים; קיצוץ משמעותי בתקציבה, שפוגע קשות בחלק מפרויקטי הליבה שלה, כמו שיעורי תעבורה בתיכונים, ועל רקע משבר באכיפה וההרתעה של משטרת התנועה.
מינויו של כהן מסמן את החלפתה של צמרת הרלב"ד הקודמת – היו"ר הקודם אבי נאור, והמנכ"ל הקודם ארז קיטה, שמונו על ידי השרה הקודמת מרב מיכאלי ונתפסו בעיני מקורבים לשרה מירי רגב כמזוהים איתה. השניים הביעו מורת רוח מהעבודה עם השרה רגב, ולבסוף התפטרו לפני כשנה במחאה על אוזלת ידה של המדינה בהתמודדות עם העלייה המטאורית במספרי ההרוגים בדרכים, ובקיצוץ תקציבי הרלב"ד וקשירת ידיה במאבק בהן. בנובמבר שעבר מונה ניצב בדימוס יורם הלוי ליו"ר הרשות.
בהמשך אותה שנה התפטר גם ח"כ בועז טופורובסקי, יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, במחאה על אותו הנושא בדיוק. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן, התייחס גם כן למשבר בפתח ועדת הכלכלה בשבוע שעבר- "הבאתם יו"ר, קצין בכיר במשטרה, היה יכול להיות המפכ"ל", אמר ביטן לניציגי משרד התחבורה, "תמשיכו ככה וגם הוא יעזוב".
המצב ברלב"ד מזכיר במידה רבה את מצבו של גוף נוסף באחריות משרד התחבורה – רשות שדות התעופה (רש"ת). ברש"ת מונה רק החודש מנכ"ל חדש לאחר יותר משנה וחצי ללא מנכ"ל, שבה התמודדה הרשות עם אחד המשברים החריפים ביותר בענף התעופה הישראלי. התפיסה הרווחת הייתה כי המנכ"ל הוקדם נדחק מתפקידו על ידי השרה רגב משום שהיה מינוי של מיכאלי, והעיכוב הארוך מניסיונה של השרה לקדם את מינויו של אחד ממקורביה.