
משרד התחבורה הודיע אמש (שלישי) כי כ-250,000 נוסעים בני 67 ויותר מימשו את זכאותם החדשה לכרטיס 'זהב קו', המקנה נסיעות חינם. המשרד מסר שמדובר במספר גדול מהצפוי, המעיד על הצלחת המהלך. לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ב-2022 היו בישראל כ-1.2 מיליון אזרחים בגילי 67 עד 75.
כאן ניתן למצוא את מדריך 'דבר' למימוש ההטבה
הפעימה השנייה של רפורמת 'צדק תחבורתי' שמקדמת שרת התחבורה מירי רגב נכנסה לתוקף ב-25 באפריל. כחלק ממנה, ובמקביל להתייקרות עבור רוב האוכלוסייה, הורחבה משמעותית הזכאות לנסיעות חינם לאזרחים ותיקים. כעת היא ניתנת החל מגיל 67, במקום החל מגיל 75 כפי שהיה קודם – הטבה בעלת משמעות כלכלית ניכרת עבור גמלאים רבים. שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי "אנו פועלים בכל הדרכים כדי להקל על האזרחים הוותיקים ולאפשר להם ניידות חופשית, וזוהי רק תחילת הדרך".
לפני כניסת הרפורמה לתוקף לא היה ברור כמה מהאזרחים הוותיקים, שחלק גדול מהם חסר אוריינות טכנולוגית, יצליחו בפועל לממש את ההטבה. רבים מהגמלאים גם משתמשים בכרטיס רב קו, שעבורו מימוש ההטבה מורכב יותר מאשר באפליקציות התחבורה. "בסבב הקודם שבו ניתנה הזכאות לבני 75 ומעלה היו עומסים כבדים, המוני מבוגרים שהגיעו לתחנות" אומר אייל זיו, מנהל הפעילות של מוביט-פנגו. "בסבב הנוכחי עשינו כל מה שיכולנו כדי להקל עליהם. היות שמבחינה משפטית אנחנו לא יכולים להשתמש בפרטי תעודת הזהות כדי לתת להם פטור אוטומטי, שלחנו הודעה מראש לכל מי שידענו שבגילאים 67 ומעלה ולא נרשם עדיין, והצענו להם לעדכן באופן מהיר ומראש".
אנשי משרד התחבורה והסתדרות הגמלאים עבדו יחד כדי להגדיר אנשי קשר במרחבים השונים של הסתדרות הגמלאים, ולהכשיר את המרחבים לסייע לזכאים. גם בחברות האוטובוסים ובתחנות הטעינה נערכו ליישום המהלך.
במשרד התחבורה מעודדים אזרחים ותיקים המתקשים לממש את זכאותם להטבה לפנות למשרד במספר 8787*.
גם הנוסעים בחינם נדרשים לתקף את הכרטיס, וחשופים לקנסות אם לא יעשו זאת.