דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 20.2°באר שבע
  • 22.0°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 18.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בטיחות בעבודה

בטיחות בעבודה / נוהל חדש יחדד את האחריות של מנהלי העבודה על אתרי הבנייה

מעתה, יעדכן מינהל הבטיחות והבריאות במשרד העבודה והרווחה על כל שינוי סטטוס של מנהלי העבודה באתרי הבנייה | "הרבה מנהלי עבודה פנו אלינו לאחר שמצאו עצמם חתומים על אתר, גם שנה אחרי שכבר עזבו אותו", אומרים בוועד מנהלי העבודה בהסתדרות עובדי הבנייין והעץ

פועל בניין. ארכיון (צילום: קובי גדעון / פלאש90).
פועל בניין. ארכיון (צילום: קובי גדעון / פלאש90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הישג לוועד הארצי של מנהלי העבודה בהסתדרות עובדי הבניין והעץ, החל מהיום (רביעי) יעדכן מינהל הבטיחות והבריאות במשרד העבודה והרווחה על כל שינוי סטטוס של מנהל העבודה, באשר לאחריותו על אתר בניה. על פי הנוהל החדש, יופעל אישור אוטומטי של מינוי וביטול מינוי של מנהל עבודה באתר, הכולל שיגור הודעה אוטומטית במייל, בפקס או בדואר לקבלן הביצוע עם העתק למנהל העבודה.

"הבעיה היתה שמנהל עבודה שעזב אתר בניה וביקש להסיר ממנו את אחריותו היה שולח בפקס הודעה, ואף אחד לא היה מחזיר לו תשובה, כך שהוא לא ידע אם הסירו אותו או לא. הרבה מנהלי עבודה פנו אלינו לאחר שמצאו עצמם חתומים על אתר, גם שנה אחרי שכבר עזבו אותו", סיפר ל'דבר ראשון' יו"ר ועד הפעולה של מנהלי העבודה אמנון שינדלר. "זה היה יוצר גם מצב של כפילויות – אותו מנהל העבודה היה מתחיל כבר עבודה באתר אחר, אבל עדיין מסומן כחתום על האתר הקודם מבחינת משרד העבודה. גם מנהל עבודה חדש באתר, היה ממלא טפסים במשרד העבודה, ולא מקבל הודעה אם זה נקלט או לא, ולכן הרישום במאגר של משרד העבודה היה גם לא מדוייק – באופן שבו בוודאי שהיו אתרים שבהם עבדו בלא מנהלי עבודה, על שם של מנהל עבודה שעזב".

"הרבה זמן ביקשנו את התיקון הזה מול משרד העבודה, מול ורדה אדוארדס, יו"ר מנהל הבטיחות. לא מזמן הגיע למשרד מתי רביבי, מנהל תחום הבטיחות בבנייה במשרד העבודה, ישבתי איתו, הסברתי לו – והוא ישב עם מחלקת המחשבים, תיקן וזה נכנס לתוקף. זה הישג אדיר, שישרת גם את הקבלנים באותה מידה, כי גם הם יקבלו אישור שמנהל עבודה התמנה או לא התמנה. עכשיו יתחיל להיות סדר". בהודעה על תחילת יישום הנוהל, בירך רביבי את שינדלר על יוזמתו והתעקשותו לקידום הנושא.

על פי חוק, מלבד אחריותו לביצוע העבודות השונות – מנהל העבודה הוא האחראי מבחינה בטיחותית על כלל הפעילות באתר הבנייה. לפיכך, העבודה באתר מותרת רק כאשר הוא נוכח בשטח. על כל קבלן מבצע לדווח למשרד העבודה והרווחה על מינוי כדין של מנהל עבודה לאתר, ושם המנהל אף צריך להופיע בשלט האתר.

מזה למעלה משנתיים פועלים בהסתדרות עובדי הבניין והעץ לאיגוד מנהלי העבודה בענף הבניין ברחבי הארץ. בימים אלה מנהלת הסתדרות עובדי הבניין והעץ מאבק, כנגד כוונת הממשלה לאפשר הבאת עובדים זרים לישראל לענף הבניה, גם במקצועות שכיום מבוצעים על ידי עובדים ישראלים בלבד כגון מנהלי עבודה, מנופאים, ממוני בטיחות, מהנדסים ועוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!