דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

סיום ארועי יום השנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין | המשך מאבקי עובדים ברחבי הארץ | דיור חלופי לתושבי גבעת עמל וכנס אקדמי ראשון מסוגו בנושא משבר הבטיחות בענף הבניין

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

ההסתדרות ועובדי קפה נואר תבעו השבוע את הנהלת המסעדה על סך למעלה מ-2 מיליון ש"ח בגין פגיעות בהתארגנות העובדים. בין היתר הודיעה הנהלת המסעדה על הרעה חד צדדית בתנאי העובדים כתגובה לצעדים הארגוניים שנקטו.

עובדי נגב קרמיקה ממשיכים במאבקם הנמשך זה שלושה שבועות כנגד סגירת המפעל. במהלך תקופה זו המפעל אינו עובד וכניסתם אליו נמנעת על ידי מאבטחים. בית הדין לעבודה הורה להנהלת המפעל לקיים עם העובדים מו"מ, והודיע כי לא יהסס להורות על פתיחת המפעל במידת הצורך. הרבנות בירוחם פתחה במגבית לסיוע למשפחות עובדי המפעל, ולאוהל המחאה מול שעריו מגיעים תלמידים לשיעורי אזרחות ולאות הזדהות.

על אף ההסכמות אליהן הגיעו נציגי הנכים, ההסתדרות ונציגי המדינה בנושא העלאת קצבאות הנכות – חלק מארגוני הנכים אינם מקבלים את ההסכמות. הנכים הקימו מאהל מחאה מול כנסת ישראל ומזמינים את הציבור להגיע ולתמוך במאבקם.

מטה המאבק למען השוטרים, הסוהרים וגמלאי המשטרה והשב"ס ממשיך בהפגנות ספונטניות מול הפקידות הבכירה בממשלה ובאוצר במאבק להשוואת תנאי השוטרים והסוהרים לאלו של אנשי הקבע – ויישום החלטת הממשלה בנושא.

4.11 – מוצאי שבת

19:30 – אנחנו עם אחד: עצרת ציון 22 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, ביוזמת תנועת 'דרכנו' ו'מפקדים למען בטחון ישראל'. העצרת תתקיים ללא מעורבות של מפלגות או נאומים של פוליטיקאים מכהנים. ותתמקד בשלושה נושאים מרכזיים – מנהיגות, שלמות העם והנצחת החזון הציוני לדורות. כיכר רבין, פרטים כאן.

19:30 – ערב ספוקן וורד בנושא דמוקרטיה בפאב המפלצת בקריית יובל, רחוב צ'ילה 8 ירושלים. פרטים כאן.

20:00 – "מוצ"ש מול היועמ"ש": מה שהתחיל כהפגנות קבועות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתיחת הליך פלילי כנגד ראש הממשלה בגין פרשת הצוללות, הפך בעקבות האיסור על קיום הפגנות מול בתיהם של אנשי ציבור, להפגנות על עצם זכות המחאה, וכנגד השחיתות השלטונית, הנערכות בשורת מוקדים ברחבי הארץ. מרכז המחאה בפתח תקווה מציין את ההפגנה ה-50 ברצף – העצמאות 65 קניון כפר גנים. מלבד זאת צפויות הפגנות גם בראש פינה – צומת ראש פינה, נהריה – צומת נהריה מול התותח, חיפה – מרכז חורב, עפולה – כיכר העצמאות בשדרות הנשיא, חדרה – כיכר המשטרה, נתניה – קניון עיר ימים, כפר סבא – ויצמן 63 קניון ערים, רמת גן – ביאליק 42, חולון – שדרות גולדה מאיר 6, ראשון לציון – מדרחוב רוטשילד, נס ציונה – צומת ויצמן בן גוריון, מודיעין – צומת שילת, ירושלים – כיכר פריז, קרית גת – צומת פלוגות, ערד – כיכר הכניסה לעיר על כביש 31.

5.11 – יום ראשון

דיון בבית הדין לעבודה בבקשת עובדי קפה נואר לסעד זמני, בטענה כי הנהלת החברה פוגעת בזכות ההתארגנות שלהם ובנציגות העובדים.

16:30 – מכון אלרוב לחקר הנדל"ן שבפקולטה למנהל באוניברסיטת תל אביב כנס אקדמי ראשון מסוגו שיעסוק במשבר הבטיחות בענף הבניין בישראל. את הכנס ינחה כתב העבודה של אתר 'דבר ראשון', ניצן צבי כהן. חדר 405 בפקולטה לניהול על שם קולר, פרטים והרשמה כאן.

20:00 – הפגנת מטה המאבק למען השוטרים והסוהרים מול ביתו של יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אמסלם, על רקע התבטאותו בוועדה וקריאתו לקיצוץ בדמי הכלכלה ובארוחות השוטרים.

6.11 – יום שני

11:00 – הכנה לקריאה ראשונה של הצעת החוק להבטחת דיור חלופי לתושבי גבעת עמל בוועדת הפנים

11:00 – דיון בוועדת החינוך על אי שוויון חינוכי ורב תרבותיות בחינוך הציבורי.

11:30 – דיון בוועדת העליה והקליטה על יחס מפלה לכאורה כלפי עולים מברית המועצות לשעבר מצד רשות האוכלוסין וההגירה.

12:00 – הוועדה לקידום מעמד האישה תדון בדו"ח מחלקת המדינה האמריקאית בנושא סחר בנשים וזנות.

12:30 – ועדת חוקה, חוק ומשפט תדון באי יישום בפועל של החוק לשילוב הולם של חרדים בשירות הציבורי.

7.11 – יום שלישי

9:00 – יום עיון של ארגון כל ישראל חברים בנושא כבוד האדם ויסודותיו ביהדות. כפר המכביה, כולל הקרנת הסרט 'סלאח פה זה ארץ ישראל' ושיחה עם הבמאי דוד דרעי. פרץ ברנשטיין 7 רמת גן – אולם ריימן מערב. פרטים כאן.

12:00 – דיון בוועדת העליה והקליטה על אפליית עולים במקומות עבודה.

14:00 – דיון בוועדת הכלכלה על הצעת רפורמה חדשה בחברת חשמל

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!