דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
19.9°תל אביב
  • 15.8°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 19.2°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.8°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 19.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 19.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחאה

מחאת הלהט"ב / שמונים אלף איש הפגינו בכיכר רבין במחאה על אפליית להט"ב: "נמשיך בכל הכוח"

חן אריאלי, יו"ר אגדות הלהט"ב: "אנחנו דורשות מעשים - בחקיקה, בתקציבים ובמדיניות" | | 40 חברי כנסת חתמו כדי לחייב את רה"מ נתניהו להגיע לדיון מיוחד במליאה בנושא חוק הפונדקאות

מחאת הלהט"ב בכיכר רבין, 22 ביולי 2018 (צילום: מיכאל לכיש)
מחאת הלהט"ב בכיכר רבין, 22 ביולי 2018 (צילום: מיכאל לכיש)

יום של הפגנות ומחאות כנגד אפליית קהילת הלהט"ב בחוק הפונדקאות ובתחומים נוספים הגיע לשיאו בהפגנת המונים בכיכר רבין, בה השתתפו לפי הערכות המארגנים כ-80 אלף בני אדם. בעצרת הופיעו האמנים ריטה, אורנה בנאי, עילי בוטנר, קורין אלאל ורונה קינן.

"אנחנו דורשות מעשים – בחקיקה, בתקציבים, במדיניות. בתכניות ארוכות טווח שנבנות יחד עם ארגוני הקהילה, לא מעל לראש שלנו. אנחנו שווי ושוות זכויות במדינה הזו, ואומרות 'כן לשוויון'. אני רוצה להודות לכל אחד ואחת שהגיעו לכאן הערב, שעזרה לנו להפוך את השבוע האחרון להיסטורי. תראו את העוצמה של הקהילה שלנו", אמרה חן אריאלי, יו"ר אגודת הלהט"ב.

חברת הכנסת לשעבר יעל דיין, שהיתה יו"ר השדולה למען הקהילה הגאה, אמרה בהפגנה כי "הערב מוצאי תשעה באב, חורבן הבית הראשון והשני, ואני כאן כדי למנוע את חורבן הבית השלישי. הבית השלישי הוא לא בהר הבית או בכותל – הוא מגילת העצמאות בישראל. הבית השלישי הוקם לפני 70 שנים גם כן בכיכר הזו. הממשלה רוצה להרוס את זכויות האדם, הקדמה, החינוך, הבריאות ובתי המשפט לכולם. חופש הדיבור הוא הבית השלישי שקיים 70 שנים, זו ישראל של כולנו. גם למשפחות של הומואים ולסביות יש זכות בלידה ובפונדקאות. לכל אחד ואחד זכות לשמוע מפי בנו את המילה אבא. לא ניתן להרוס בתשעה באב את הבית השלישי הזה שאנחנו אוהבים, זה בית השוויון, זה הבית של כולם".

במהלך היום נערכה שביתה יוצאת דופן בהובלת האגודה לזכויות הלהט"ב, ונערכו כינוסי מחאה במקומות שונים ברחבי הארץ.  האגודה רואה בחוק הפונדקאות שעבר בשבוע שעבר, המאשר לנשים הורות יחידנית אך לא לגברים, 'טריגר' לפעולת מחאה נרחבת כנגד האפליה הנהוגה בישראל כלפי הומואים, לסביות, טרנסקסואלים וביסקסואלים. למרות שאין להם חובה חוקית, גורמים עסקיים רבים הכריזו כי יאפשרו לעובדיהם הלהט"בים שלא לעבוד ולהשתתף באירועי המחאה שצפויים להתקיים במקביל.

בשעות הערב פורסם בחברת החדשות כי ראש הממשלה נתניהו מעוניין להיפגש עם ראשי קהילת הלהט"ב. חן אריאלי, דוברת האגודה למען הלהט"ב הגיבה כי הם שבעו מדיבורים ומעוניינים במעשים.

לצד השביתה, נערכו הפגנות ברחבי הארץ, כאשר פעילות המחאה המתוכננת כוללת אוהל מרכזי בשדרות רוטשילד, ובו משעה 10:00 יתקיימו עדכונים ושידורים ממוקדים אחרים בירושלים, בכיכר פריז, בבאר שבע, סמוך לקניון הנגב, בחיפה, ליד קריית הממשלה בעיר התחתית, בתל אביב, בצומת השלום, ובכרמיאל, בצומת כרמיאל.

צעדת מחאה למען זכויות הטרנס יצאה מגינת לוינסקי בתל אביב ב-18:30 והסתיימה בעצרת בכיכר רבין ב-20:30.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

רקטה פגעה במהלך הלילה בבניין בהליך בנייה בשדרות

שוטרי וחבלני משטרת ישראל הוזעקו אל זירת נפילה בבניין מגורים שבהליך בניה בעיר שדרות שם אותרה נפילת רקטה. כוחות משטרה במקום וחבלני המשטרה מטפלים בזירה תוך איסוף ממצאים.

זירת נפילה בבניין מגורים שבהליך בניה בעיר שדרות (צילום: דוברות המשטרה)

במשטרה שבים ומזכירים הבוקר לציבור:
לא להתקרב לזירות נפילה.
לדווח למוקד 100 של המשטרה על כל אירוע חריג.
יש להישמע להנחיות השוטרים, כוחות הביטחון החירום וההצלה ופיקוד העורף.

המשטרה: במהלך ההפגנה בכיכר רבין נעצרה צעירה עקב הפרת סדר ותקיפת שוטר

מהמשטרה נמסר כי במהלך האירוע נעצרה צעירה בגין הפרת הסדר ותקיפת שוטר והועברה לחקירה בתחנת המשטרה. לא נרשמו אירועים חריגים אחרים.

ההפגנה בכיכר רבין הסתיימה: "הגדולה ביותר בהיסטוריה של קהילת הלהט"ב בישראל"

הפגנת המחאה של קהילת הלהט"ב בכיכר רבין הסתיימה בדקות האחרונות. מהאגדוה למען הלהט"ב, שארגנה את ההפגנה, נמסר: "זו הייתה הפגנת המחאה הגדולה ביותר בהיסטוריה של הקהילה הלהט"בית בישראל. למעלה מ-100 אלף אישה ואיש עברו בכיכר רבין לאורך הערב. בו זמנית מעל 80 אלף מפגינות ומפגינים. גאות וגאים ביום ההיסטורי שעברנו, במפגינות ובמפגינים בכל רחבי הארץ ובכל השותפות והשותפים שלנו למאבק. נמשיך בכל הכוח."

הערכות המארגנים: 80 אלף מפגינים בכיכר

דניאל, מפגין בכיכר רבין: "זאת הממשלה הכי חשוכה, גזענית והומופובית שהיתה פה"

דניאל, 28, עובד סוציאלי מרחובות: "הגיעו מים עד נפש. ההחלטה הזאת היא עוד צעד בדרך להפיכתה של מדינת ישראל למדינת חושך לגויים. זאת הממשלה הכי חשוכה, גזענית והומופובית שהייתה פה מאז ומעולם. הגיע הזמן לצעוק "די!"."

חן אריאלי, יו"ר אגודת הלהט"ב: "אנחנו דורשות מעשים – בחקיקה, בתקציבים, במדיניות"

"אנחנו דורשות מעשים – בחקיקה, בתקציבים, במדיניות. בתכניות ארוכות טווח שנבנות יחד עם ארגוני הקהילה, לא מעל לראש שלנו. אנחנו שווי ושוות זכויות במדינה הזו, ואומרות 'כן לשוויון'. אני רוצה להודות לכל אחד ואחת שהגיעו לכאן הערב, שעזרה לנו להפוך את השבוע האחרון להיסטורי. תראו את העוצמה של הקהילה שלנו", אמרה חן אריאלי, יו"ר אגודת הלהט"ב.

המשטרה: כ-60 אלף מפגינים בכיכר רבין

המשטרה מעריכה את מספר המפגינים בכיכר רבין בכ-60 אלף בני אדם – כך הודיעו מארגני ההפגנה. מהמשטרה נמסר כי כוחות משטרה גדולים פרוסים בהיקף הכיכר על מנת לשמור על בטחונם של משתתפי המחאה וכן שומרים על הסדר הציבורי.
בד בבד פועלים שוטרי התנועה בצמתים וברחובות הסמוכים להכווין ולהזרים את התנועה כך במטרה לצמצם למינימום את הפגיעה בחיי התושבים.
המשטרה קוראת למארגני האירוע ולמשתתפים שהגיעו לשמור על הסדר הציבורי ולהשמע להנחיות המשטרה.
לכלל הציבור שאינו מבין באי האירוע מומלץ שלא להגיע לאזור ולנסוע בדרכים חלופיות.

אלפי מפגינים מכונסים בשעה זו בכיכר רבין לקראת העצרת המרכזית

אלפי בני אדם הגיעו לכיכר רבין בת"א לקראת שיא של אירועי המחאה שהתקיימו היום ברחבי הארץ. אליהם אמורים להצטרף אלפים נוספים שצועדים מגן לוינסקי במחאה על חוסר השוויון וחוסר הביטחון בו שרויה הקהילה הטראנסית.

מאיה, האשה הטרנסית שנדקרה בשבוע שעבר: "תראו כמה כוח יש לנו"

מאיה, האשה הטרנסית שנדקרה בשבוע שעבר בחרה לעלות לבמה בגן לוינסקי ולהודות לאלפים שהגיעו לקרוא לשוויון וביטחון לקהילה הטרנסית. "אני פונה לכולם, ואומרת די. אני עברתי את זה ברוך השם. הם הצילו אותי בדקה האחרונה. קוראים לנו קהילה גאה כי אנחנו גאים בעצמנו, אנחנו לא מתחבאים מאחורי ארונות".

אלישע אלכסנדר, מנכ"ל "מעברים", ארגון למען הקהילה הטרנסית, נשא דברים ואמר כי "אנחנו לא נאבקים פה על הורות. אנו נאבקים על החיים שלנו. על החופש שלנו. בשבוע שעבר מאיה נדקרה. למה יש כזו אלימות, עוני והסללה לזנות? איך יכול להיות שמתייחסים ככה לטרנסיות, שהן נשים פורצות דרך? נשים שורדות, נשים חזקות. למה הן משלמות מחיר כל-כך גבוה?".

אלכסנדר התייחס לנושא חוק הפונדקאות החדש שעורר את גל המחאה ואמר כי "נישואין והורות משמעותיים. אבל אם רוצים למגר את האלימות כלפי כלל הקהילה הגאה לא נוכל להתעלם מהנושא הזה. גם אם חוק הפונדקאות יעבור מחר ממש לא סיימנו את המאבק. אפילו לא התחלנו".

בקרוב יצאו המשתתפים בצעדה לעבר כיכר רבין שם תחל עצרת מרכזית.

רה"מ: "אפגש עם ראשי הקהילה הגאה" | יו"ר האגודה למען הלהט"ב: "מעשים ולא הודעות"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתכוון להיפגש בימים הקרובים עם ראשי קהילת הלהט"ב בתגובה לצעדי המחאה שמתרחשים היום ברחבי המדינה. כך פורסם לפני זמן קצר בהודעה שיצאה מלשכתו.

חן אריאלי יושבת ראש האגודה למען הלהט"ב: "לא מדברים איתנו בהודעות לתקשורת אלא במעשים. נראה מעשים ואז נחליט אם להיפגש. לא נעשתה פנייה רשמית לאף אחד מארגוני הקהילה. נמשיך להיאבק עד שנראה מעשים, זכויות וחקיקה. גמרנו עם פגישות ריקות מתוכן".

אלפים מכונסים בהפגנה למען הקהילה הטרנסית בגן לוינסקי בת"א

צעדה למען שוויון זכויות וביטחון לקהילה הטרנסית נערכת בשעה זו בגן לוינסקי שליד התחנה המרכזית בת"א בהשתתפות אלפים. המיקום לצעדה נבחר, בין היתר, לאחר שבשבוע שעבר נדקרה אישה טרנסג'נדרית בזנות על-ידי צעיר מחדרה לאחר ויכוח כספי ביניהם.

ירון, תל אביב, 34, הגיע לתמוך. "לא יתכן שדוקרים מישהי רק בגלל הזהות שלה. חייבים להפגין, אחרת זה לא יפסק לעולם". המשתתפות והמשתתפים בצעדה קוראים קריאות במחאה על מצב הביטחון האישי של קהילת הטרנס ובין היתר, "גם לטרנס וגם לסיס, ביטחון הוא הבסיס" ו"טרנספוביה, גזענות זאת אותה האלימות".

חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ), יו"ר שותפה בשדולה הגאה, משתתפת בצעדת המחאה ואמרה כי "הזכות לחיים בביטחון היא הבסיסית מכולן. טרנסים וטרנסיות בישראל חיים תחת איום יומיומי, וזו מציאות שאסור לנו לקבל. הרוח השלטת במסדרונות הממשלה שמפלה את הקהילה בחוק, מתורגמת בסוף לאלימות ברחוב, והתוצאות בשטח".

"יש עתיד": אספנו מספיק חתימות כדי לחייב את רה"מ להגיע לדיום על הפונדקאות

ממפלגת "יש עתיד" נמסר כי חברי המפלגה הצליחולארגן את החתימות הדרושות כדי שראש הממשלה יחוייב להגיע למליאה לדיון מיוחד בנושא אפליית הקהילה הלהט"בית וחוק הפונדקאות.

יו"ר הסיעה, חבר הכנסת עפר שלח, התייחס להודעה ואמר כי "לא ניתן לנתניהו להתחמק מתשובה על הקיפוח הבוטה של קהילת הלהט״ב בחוק הפונדקאות. ראש הממשלה יצטרך להתייצב בפני הכנסת והציבור ולהסביר למה הוא אומר דבר אחד ועושה את היפוכו".

גם חברת הכנסת יעל גרמן הגיבה לדברים ואמרה כי "לא ניתן לגזול זכויות של אזרחים שווי זכויות בגלל שיקולים אלקטוראליים, שראש הממשלה ידע שגם הקהילה היא שיקול פוליטי שלא תתן שירמסו את זכויותיה".

העצורים בהפגנה בירושלים שוחררו ממעצרם

אייל לוריא פרדס, מועמד ברשימת מרצ למועצת העיר ירושלים, בין העצורים.

 

מועמד מרצ למועצת העיר ירושלים נעצר לפני זמן קצר בהפגנה בעיר

אייל לוריא פרדס, מועמד ברשימת מרצ למועצת העיר ירושלים, אחד ממובילי מאבק הקהילה הגאה בירושלים, נעצר לפני זמן קצר בעת הפגנת הלהט"ב בכיכר פריז במסגרת ארועי המחאה של הקהילה הגאה כנגד חוק הפונדקאות אשר מתרחשים כעת בכל רחבי הארץ.

זמן קצר לפני מעצרו, אמר לוריא: "מאות אנשים הגיעו למחאה בירושלים מול בית ראש הממשלה למען שוויון זכויות לקהילה הגאה. נמאס לנו מהפער הבלתי נתפש בין התמיכה הציבורית הרחבה בקהילה הגאה לבין חוסר ההתקדמות בחקיקה. הפעם אנחנו ננצח."

ניתאי גירון, מנהל מטה מרצ בירושלים, אמר בתגובה: "מרצ ירושלים גאה להוביל את מאבק הקהילה הגאה בעיר לצד הובלת שימור על זכויות הפרט ומאבק נחוש כנגד הכפייה הדתית בעיר. מעצרו של אייל ממחיש עד כמה מרצ ירושלים היא הגורם היחיד אשר פועל ומוביל בעקביות כבר עשרות שנים במאבק נחוש למען, שיוויון, למען זכויות הפרט, למען הקהילה הגאה וכנגד כפייה ואפלייה – דתית או מכל סוג שהוא. חברי מרצ ירושלים עומדים איתנים במסגרת מאבקים צודקים למען החברה, הקהילה והעיר בנחישות וללא מורא אפילו ממחירים שלעיתים אנו נאלצים לשלם, כולל מעצרים כמו במקרה הזה. לצערי מדובר במעצר מיותר לחלוטין. מרצ ירושלים תמשיך לפעול לטובת זכויות הפרט ולמען שימור האנושיות וערכי הדמוקרטיה בחברה ישראלית".

בהודעה שהוציאה מפלגת מרצ הארצית בעקבות המעצר של אייל לוריא פרדס, המועמד למועצת העיר ירושלים מטעם מרצ, מסרה המפלגה:
״מרצ מחזקת את פעיליה בכל רחבי הארץ במאבק הצודק והחשוב למען שוויון זכויות לקהילת הלהט״ב. נמשיך לעמוד לצד הקהילה ולמען שוויון זכויות בכל מקום בארץ. חוסר הסובלנות של המשטרה והמעצר האלים מביישים את המאבק הנפלא הזה ואנחנו קוראים להם לגלות סובלנות יתרה היום״

העצורים בהפגנת הלהט"ב בירושלים: שח"כ מיכל רוזין שוחחה עם מפקד התחנה בדרישה לשחררם​

סתיו שפיר בהפגנת הלהט"ב: "אין שוויון כשהליכוד בשלטון"

חברת הכנסת סתיו שפיר השתתפה הבוקר בהפגנת הלהט"ב ואמרה:"ככה נראית קהילה שמתעוררת. אזרחים שמבינים את הכוח שלהם. ישראלים וישראליות שלא מוכנות יותר לשתוק על הפגיעה העמוקה שהממשלה הזו עושה בחופש שלהם לחיות את חייהם כפי שהם בוחרים. אין שוויון כשהליכוד בשלטןן – היום שביתה של קהילת הלהט"ב מעוררת ההשראה שאני גאה לקחת בה חלק. גאה בחברים ובחברות שלי שמובילים את המחאה הזו ובמסר החשוב כל כך שמזכיר לנו שמדינת ישראל נבנתה כדי לתת לכל אזרחית ואזרח – בית. בית אמיתי, שוויוני ובטוח"

אלפי מפגינים מתאספים בד' רוטשילד בתל אביב

האגודה למען הלהט"ב מפעילה דוכן התפקדות למפלגות

עמדת התפקדות למפלגות, עצרת מחאת להט"ב בתל אביב, 22 ביולי 2018. (צילום: ניצן צבי כהן)

ירושלים: מפגינים חוסמים ומשבשים את התנועה בכיכר פריז, שני מפגינים נעצרו חקירה

משטרת ישראל: חסימת איילון - בניגוד לסיכומים המוקדמים

דוברות המשטרה(מרחב ירקון): "המשטרה אפשרה למפגינים סמוך לקריית הממשלה בתא להתכנס ולהביע את מחאתם ואף נערכה בכוחות גדולים במטרה לאבטח אותם ולשמור על הסדר הציבורי. לצערנו בשעה זו בחרו חלק מהמפגינים להפר את הסיכומים המוקדמים ותנאי ההפגנה, וכעת הם מפרים את הסדר וחוסמים את איילון דרום באזור מחלף השלום.

"המשטרה חסמה את ירידת כלי הרכב לאיילון דרום בראש ובראשונה על מנת לשמור על ביטחונם של המפגינים ובמקביל שוטרי התנועה מבצעים הכוונה של התנועה לצירים חלופיים.

"אנו שבים וקוראים למפגינים לגלות אחריות ציבורית ולהפסיק את הפרות הסדר ולשוב ולקיים את המחאה על פי התנאים שאושרו"

מפגינים חוסמים את נתיבי איילון: "אין שוויון, חוסמים את איילון!"

מאות בני אדם חוסמים את נתיבי איילון לכיוון דרום. המפגינים מחו תחילה מול קרית הממשלה וחסמו את צומת עזריאלי, עד שהחלו לצעוד על איילון. המשטרה מאפשרת להם לחסום את הכביש בשלב זה.

מחאת הלהט"ב חוסמת את כביש איילון בת"א, 22 ביולי 2018 (צילום: ניצן צבי כהן)

בנוסף להפגנה ליד קרית הממשלה, חלק מהמפגינים הגיעו לאוהל מחאה בשדרות רוטשילד. המפגינים קראו קריאות בגנות הממשלה והכנסת וצעקו "הומו, לסבית, טראנס ובי, זו המדינה שלי". מפגין נוסף אמר: "מי שינסה לעצור את המאבק שלנו לשוויון יגלה שאנחנו נעצור את כל הארץ הזו".

 

עשרות מפגינים מול קרית הממשלה בתל אביב

["artimedia id="baf91eac-0f96-42e1-ba83-c733981f2091]

החלה הפגנת המחאה בצומת שילת

הפגנת מחאה במסגרת שביתת להט"ב, צומת שילת, 22 ביולי 2018. (צילום: גלעד שטרנשטיין)

אירועי המחאה המתוכננים היום

■אבן יהודה – משפחות אבן יהודה מפגינות תמיכה במשפחות הלהט"ביות! רחוב המייסדים 74, 17:00

■כוכב יאיר-צור יגאל – מחאה צבעונית לשוויון זכויות לקהילת הלהט"ב באמפי פארק, 19:00

■כפר סבא – הפגנה נגד אפליית הקהילה הגאה, רחבת קניון ערים, 13:00

■עפולה – העמק קורא לאהבת חינם, הפגנת מחאה בעד השוויון ונגד האפליה בכיכר העצמאות, 19:00

■פרדס חנה-כרכור – מפסיקים לשתוק מול האפליה, הלהטבופוביה וחוסר השוויון! רחוב הואדי, 17:00

■באר שבע – הפגנת מחאה בשעה 10:00 ולאחריה מאהל מחאה עד 17:00 במרכז המורים, שדרות רגר 85

■כרמיאל – הפגנה בצומת כרמיאל בשעה 10:00

■קריית שמונה – הפגנה בצומת רסקו בעיר, בעד השוויון ונגד האפליה, בשעה 17:00

■רעננה – רעננה אומרת כן! לשוויון זכויות לקהילה הלהט"בית רחבת העירייה, 18:00

■מודיעין – הפגנה בצומת שילת במחאה על היעדר שוויון לקהילה הלהט"בית, 08:00

■חיפה – קהילות הגאווה מפגינות בחיפה – הפגנת מחאה מתחת לקריית הממשלה (בניין הטיל) בשעה 10:00 ולאחריה מאהל מחאה בבית הקהילות בשעות 14:00-16:00

■ירושלים –
הפעם תורנו להגיד לא – שובתות ומפגינות בירושלים! כיכר פריז ב-10:00
מפגש חירום! – עושות מחאה בירושלים בשעה 14:00 בגן העצמאות

■תל אביב –
הקהילה הגאה מעירה את תל אביב | יום ראשון 10:00 מול קריית הממשלה

■​​לא תרכבו עלינו-רוכבות למען שיוויון – כינוס בכיכר המושבות בשעה 10:00

■מאהל מחאה בשדרות רוטשילד בשעות 10:00-17:00

■לקהילה הגאה נמאס: נלחמות על החיים – צעדת המחאה בפלורנטין – הצעדה תצא בשעה 18:00 משדרות וושינגטון ותסתיים בעצרת התחנה המרכזית הישנה

■מעגלי שיח לנוער להט"בי של IGY – ארגון נוער גאה – איגי – בשעה 14:00 במקומות הבאים:
תל אביב – שדרות רוטשילד
חיפה – בית הקהילות, רחוב מסדה 6
באר שבע – מרכז המורים, שדרות רגר 85

 

אירועי המחאה הנוספים:

  • ירושלים: מפגש מחאה בבית הפתוח, רחוב הסורג 2 החל מהשעה 14:00
  • חיפה: מפגש מחאה בבית הקהילות, רחוב מסדה 6 החל מהשעה 14:00
  • באר שבע: מפגש מחאה במרכז מורים החל מ-11:00
  • אבן יהודה: מפגש מחאה ברחבת הספרייה בשעה 17:00
  • עפולה: הפגנת מחאה בכיכר העצמאות בשעה 19:00
  • כפר סבא: הפגנה בקניון ערים ב13:00

 

משטרת ישראל תפרוס עשרות שוטרים במוקדים השונים שיאבטחו את משתתפי המחאה. בנוסף, יפרסו עשרות שוטרי תנועה אשר יעסקו בהכוונה ובהזרמה של התנועה באופן מיטבי.

מהמשטרה נמסר כי עקב המחאה החל משעה 18:30 יחסמו לתנועה הצירים הבאים:

  • אבן גבירול בין שאול המלך לארלוזורוב לשני הכיוונים.
  • בן גוריון משלמה המלך.
  • פרישמן מכיכר מסריק.
  • דוד המלך מויצמן.
  • בלוך מארלוזורוב.

הציבור מתבקש השמע להוראות השוטרים המוצבים בדרך. ניתן להסתייע באפליקציית וויז בכל הנוגע לחסימות ולדרכי נסיעה חלופיים. מומלץ שלא להגיע לאזור המחאה עם רכב פרטי ולהעדיף הגעה בתחבורה הציבורית.

האגודה לזכויות הלהט"ב קראה לשביתה כללית על רקע הרעת זכויות הקהילה, קיבוע האפליה בחוק הפונדקאות, הפגיעה בזכויות האימוץוהאלימות הלהט"בקפובית. ההסתדרות הביעה תמיכה במאבק, וקראה לוועדי העובדים לפעול מול ההנהלות על מנת לאפשר את היעדרותם של עובדים להט"בים מעבודתם.

חברות רבות במשק, ובהם גם אתר זה, הודיעו אף הן כי יאפשרו לעובדים שלא להגיע למקומות עבודתם. לא מדובר בשביתה מוגנת כהגדרתה בחוק – לפיכך עובדים המעוניינים להשתתף בה נדרשים לבקש לשם כך יום חופש או אישור היעדרות ממקומות עבודתם. בין מקומות העבודה שנרתמו למאבק נמצאות חברות תקשורת כגון פרטנר, סלקום ופלאפון, חברות התרופות טבע ונוברטיס, מלונות דן ופרימה, רשת האופנה FOX ואף גופים ממשלתיים כגון רשות הטבע והגנים ורשות שדות התעופה.

צעדת הקהילה הטרנסית ליד התחנה המרכזית בתל-אביב (צילום: יונתן קירשנבאום).
צעדת הקהילה הטרנסית ליד התחנה המרכזית בתל-אביב (צילום: יונתן קירשנבאום).

על פי הצהרות החברות הן הולכות לפעול כרגיל ולשרת את ציבור הלקוחות, אך יאפשרו שחרור של עובדים שיבקשו להשתתף במחאה. עם זאת, ועד עובדי רשות שדות התעופה בראשות פנחס עידן, שהודיע לעובדים כי יגבה את השתתפותם במחאה, הזהיר מפני עומסים אפשריים בנתב"ג. "בעקבות בקשתם של עובדים רבים ברש"ת להעדר מהעבודה ביום א׳ הקרוב בשל פעולות המחאה של הקהילה הלהט"בית, נוצר מחסור בכוח אדם. יובהר כי יום א' הוא יום עם עומס רב מהרגיל. אנו מתנצלים בפני ציבור הנוסעים ומבקשים לגלות סבלנות בשל עיכובים בטיסות".

במקביל פועלת האגודה לגיוס 40 חברי הכנסת הנחוצים על מנת לזמן דיון דחוף בנושא בהשתתפות ראש הממשלה, במהלך פגרת הקיץ של הכנסת. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר כי יתמוך בבקשת חבר הכנסת הגאה אמיר אוחנה (הליכוד) לתמוך בזכות הגברים לפונדקאות, אך לא מימש את הבטחתו ותמך בחוק פונדקאות מפלה.

ח"כ אוחנה (הליכוד) פרסם פוסט בפייסבוק לפיו במושב הכנסת הבא צפוי תיקון לחוק שיתקן את האפליה. בהמשך השבוע יתקיימו מספר דיונים משפטיים בעתירות הקשורות לזכויות של להט"ב ובני/בנות זוגם.

שביתה הלהט"ב תהווה תקדים ישראלי בו חקיקה מפלה מעוררת תגובת מחאה נרחבת, אשר אדוותיה כוללות סולידריות משמעותית בקרב גופים עסקיים וועדי עובדים, אשר לא עוסקים בסוגיית זכויות הלהט"ב כחלק עיקרי בסדר יומם.

העובדים תומכים

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הוציא חוזר לעובדי ההסתדרות בו הוא מאשר לעובדים הלהט"בים בארגון לקחת חלק במחאה המתוכננת ביום ראשון. בנוסף, הוציא חוזר לכלל הוועדים ברחבי הארץ בו הוא קרא לוועדים ולהנהלות לאפשר לעובדים, המשתייכים לקהילת הלהט"ב, לקחת חלק במחאה מבלי לפגוע בזכויותיהם.

פעילים להט"ב חוסמים את רחוב אבן גבירול במחאה על חוק הפונדקאות העתיד לעלות בקרוב להצבעה במליאת הכנסת (האגודה למען הלהט"ב)
פעילים להט"ב חוסמים את רחוב אבן גבירול במחאה על חוק הפונדקאות העתיד לעלות בקרוב להצבעה במליאת הכנסת (האגודה למען הלהט"ב)

בין ראשי הוועדים שהגיעו לסיכום מול ההנהלות על הצטרפות לשביתה: יו"ר ועד העובדים בקק"ל ישראל גולדשטיין, יו"ר ארגון עובדי תנובה אחיאב שמחי, יו"ר ועד עובדי פרטנר קרן אופק, יו"ר ועד עובדי פלאפון ברק לוי ונוספים. התאחדות המלונות, רשתות תקשורת רבות, מסעדות, משרדי פרסום, וחברות נוספות רבות במשק מאפשרות לעובדיהן הלהט"ב לשבות.

רשימה חלקית של מקומות העבודה שיאפשרו לעובדים למחות:

משרדי פרסום ויחסי ציבור – מקאן תל אביב, גיתם bbdo, בן חורין אלכסנדרוביץ, טוויסטד, י. נתנאל, לאופר גלאון, ג׳ינג׳ר, טינק, גו מובלין, הפפפי
אוסום, קבוצת דבי, בלודוט, כהן נאמן, בלינק, סטודיו בולד, ת.א.ר.א ייעוץ אסטרטגי, אדלר חומסקי, יהושע TBWA, אינטראקשן, פרו אסטרטגיה, פירמה חברה למיתוג.

הייטק וטכנולוגיה:Verint, מייקרוסופט, לוג׳יק, נטורל אינטליג׳נס, סייבריזן, נובוקיור, קלטורה, ריסקיפייד, מכלול, גיקטיים, סרוויספריינד, אייסטור, פיפל, זאפ גרופ, סימילארווב, גונג, סולוטו, IBM, מטריקס, מלנוקס, מינט מדיה, רדוקסיו, קלאודזון, אופטימל+, זירה, 888, סאפ, סנטינלוואן, ווקאטיב, אאוטבריין, סופטוויל, יוטפו, טאוואר ג׳ז, Trax, Wiser, Ironsource, ebay, אלברט ai,
Ohsnap, Fiverrr, Wibbitz, AeroCRS, ThetaRay, Oracle Israel, Dragontails,
פאיפאל, סינגולריטים קרן הון סיכון, Playtika, Gett, פייסבוק ישראל, אלטייר, אנסילו, וובפאלס, Dell, רד-גרין, Serviceapp, פורטר, דאטה פרו.

תקשורת: ידיעות אחרונות, מאקו (ערוץ 'גאווה' יוחשך), ערב טוב עם גיא פינס, Yes, רשת 13, קשת, קבוצת הארץ, כאן, וואלה!, דבר ראשון. בנוסף, אנשי התקשורת נדב בורנשטיין ולוסי אהריש (קשת 12) ייעדרו מהמסך.

סלולר וטלקום: ענני תקשורת, בזק, בזק בינלאומי, סלקום, הוט, פרטנר, פלאפון, AT&T, איגוד האינטרנט הישראלי.

משרדי עו״ד: אוסנת נוה ושות', גורניצקי, אפשטיין רוזנבלום מעוז, שיינפלד, הרצוג פוקס נאמן, בועז בן צור ושות', י.ד הופמן משרד עו״ד ומגשר, משרד עו״ד חגי קלעי, משרד עו״ד ויקטוריה גלפנד, משרד עו"ד גיל מזרחי נמרוד, קלעי רוזן ושות׳, טולצ'ינסקי, שטרן, מרציאנו, כהן לויצקי ושות', משרד עו"ד כבירי נבו קידר בלום ושות', משרד עו"ד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל.

משרדי אדריכליםראסט – rust, 1:1 ארדיכלות נוף ועיצוב אורבני.

מסעדנות: גל׳ס בייקרי, שפגאט – shpagat.

תיירות: מלונות דן, מלונות פרימה, נויה הולידייס, Agoda, בי האוס תל אביב, רשות הטבע והגנים, רשות שדות התעופה, אל על, ישראייר, דיזנהאוס, גוליבר תיירות

חברות תרופות: טבע, כצט, נוברטיס, פרוקטר אנד גמבל.

עסקים ומוסדות נוספים: נמל חיפה, שופרסלסודה סטרים,3 מקלות – הפקת אירועים, אלן קאר, ישראל חופשית, סער הוצאת ספרים, Medical vet – דיזנגוף סנטר, מועדון הפורום ב״ש, בילד, דיזנגוף סנטר, אסם, קבוצת אקטיבייטד, שופרסל, תמוז פונדקאות.

בנקים פיננסים וחברות אשראי: כאל, ישראכרט, לאומי קארד, כלל, דרך פוריה, מיטב דש, מיכפל, פרופימקס

רשויות מקומיות: כתל אביב, גבעתיים, קרית טבעון.

אופנה: פוקס, קום איל פו, חנות הוינטג' של איתי גונן.

מוסדות בריאות: מד"א, מרכז רפואי איכילוב ת"א

מוסדות אקדמיים וארגוני סטודנטים: מכון ויצמן ומכון דוידסון לחינוך מדעי, התאחדות הסטודנטים, מכון ירושלים למחקרי מדיניות, אגודת הסטודנטים בשנקר, אגודת הסטודנטים בדוד ילין.

ארגונים ועמותות: ההסתדרות הכללית, התנועה הקיבוצית, על"ם, עמותת הלל, המכון לאחריות תאגידית.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!