דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / ההפגנות, המפגשים, המחאות והדיונים החשובים של השבוע

עצרת מחאה של ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל נגד חוק הלאום | מאבק עובדי קריית הממשלה בתל אביב נמשך | ואחרי 52 שנות יצירה, הטלוויזיה החינוכית תפסיק את שידוריה

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

ביום שלישי השבוע, יפסקו שידורי הטלוויזיה החינוכית, תחנת הטלוויזיה הראשונה בישראל, אחרי 52 שנים. חוק השידור הציבורי, שהורה על סגירתה, נחקק בעצם ימי צוק איתן על ידי שר האוצר דאז יאיר לפיד ושר התקשורת גלעד ארדן, כששר החינוך דאז שי פירון שהחינוכית הייתה חלק ממשרדו לא התנגד. בחודשים האחרונים נאבקו העובדים כנגד הגזירה, ואף הועלו מספר הצעות חקיקה למניעת הסגירה – אך כולן נדחו על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו והקואליציה בראשה הוא עומד. הסכם פרישה על בסיס הסכם רשות השידור נחתם בסוף החודש שעבר, אך נדחה על ידי ועדי העובדים.

המדינה טרם הודיעה על פיטורי העובדים, שהם עובדי מדינה, אך עדיין לא הציגה בפניהם גם חלופות להמשך עבודתם בשירות המדינה. כ-140 עובדים עתרו לבג"ץ בדרישה לעכב את הפסקת השידורים עד הסדרת המשך העסקתם בשירות המדינה או החלטת המדינה על סגירת היחידה בה הם מועסקים בשירות המדינה ופיטוריהם. תאגיד השידור הציבורי כאן הציג עד כה בפני העובדים 26 משרות בלבד, עם חוזה לשנה, הכולל אפשרות לפיטורים בתקופה זו.

מזה כשבועיים שעובדי קריית הממשלה בתל אביב מקיימים עיצומים בשל זיהום האוויר החריף בחניון התת-קרקעי של המבנה, המעמיד את העובדים בסכנה בריאותית ממשית ונגרם כתוצאה מעומסי התנועה הכבדים ביציאה ממנו. בדיונים שנערכו בין ההסתדרות וועדי העובדים לבין נציבות שירות המדינה והממונה על השכר באוצר, לא הוצעו מצד המדינה פתרונות אשר יפחיתו את עומסי התנועה ואת הזיהום הנלווה להם. כחלק מהעיצומים לא מתקיימת קבלת קהל בכלל המשרדים, היחידות והרשויות בקריית הממשלה, בהם: משרד הפנים-הרשות לרישום אוכלוסין, מינהל מקרקעי ישראל, רשות המסים, משרד השיכון, המשרד להגנת הסביבה, שירות התעסוקה, משרד הכלכלה ועוד.

ארגון הכבאים החריף את הצעדים הארגוניים הננקטים בו על רקע הפגיעה בדמי השי לחג, והצעדים החד צדדיים שנוקט נציב הכבאות וההצלה דדי שמחי הפועל לביטול זכות ההתארגנות של עובדי מערך הכבאות. בין היתר הודיע ארגון הכבאים מראש כי לוחמי האש יסרבו לשמש כמוקדנים בתקופת העיצומים, החל מיום רביעי הקרוב, וזאת על מנת לתת זמן למערך להיערך לכך.

נמשכת שביתת הרעב של גמלאי המשטרה גיל רוטר ואשת הגמלאי שושי נובל, זה השבוע השביעי באוהל המחאה מול ביתו של שר האוצר משה כחלון, במחאה על כך שלא משולמות לשוטרים ולסוהרים תוספות השכר שניתנו בצה"ל ונמנעו מהם ב-12 השנים האחרונות. במקביל פתחו אנשי ארגון הוועד של השוטרים, הסוהרים והגמלאים אוהל מחאה גם מול בית ראש הממשלה בירושלים. ארגון הוועד של השוטרים והסוהרים מקיים הפגנות ספונטניות באתרים שונים ובכבישים. הדיון הבא בערעור המדינה כנגד מתן התוספות בבית הדין הארצי לעבודה נקבע רק ל-27 בנובמבר.

נמשכת המחאה נגד הקמת אסדת הגז מול חופי הכרמל.

11.8, מוצאי שבת

19:30 – עצרת מאבק המאורגנת על ידי ועדת המעקב של ערביי ישראל כנגד חוק הלאום.  فليسقط قانون القومية – نعم للمساواة יבוטל חוק הלאום – כן לשוויון. כיכר רבין, פרטים כאן.

20:00 – מחאת הנוער – צעדת לציון תשע שנים לרצח בברנוער. ברוטשילד-נחמני לכיכר הבימה. פרטים כאן.

20:00 – הפגנת תושבי הדרום כנגד אזלת ידה של הממשלה וסבבי האלימות החוזרים ונשנים. מחלף השלום מול עזריאלי, פרטים כאן.

12.8, יום ראשון

17:30 – הפגנה נגד טרנספוביה מול סניף קופת חולים כללית באופקים, לאחר שאישה טרנסית קיבלה בה יחס משפיל ומתעמר. א.נשים טרנסג'דנרים נתקלים תדיר ביחס מזלזל, משפיל ולעיתים אלים בבואם לקבל שירותים בסיסיים המגיעים לכל אזרח, ובפרט במערכת הבריאות. פרטים כאן.

13.8, יום שני

18:00 – לפטיבל – הכנס הבינלאומי השני לשמאליים לציון יום השמאליים הבינלאומי. מועדון הפאסג', אלנבי 94, תל אביב. פרטים כאן.

20:00 – הרצאה – נקמתו של דור הקנגרו. היכרות עם פרויקט קהילות הצעירים החברתיות רוג'ום. דרינק פוינט פתח תקווה, הסיבים 7. פרטים כאן.

14.8, יום שלישי

יום הפסקת שידורי הטלוויזיה החינוכית

לוחמי האש יפסיקו לבצע תפקיד מוקדנים במסגרת עיצומיהם.

שלישי עד חמישיפסטיבל הכליזמרים בצפת הופעות פתוחות של מוזיקת נשמה יהודית. פרטים כאן.

18:00 – בין עזה לשדרות بين غزة وسديروت –  האם אפשר לדמיין וליצור מרחב משותף בין שדרות לעזה? באולם צהלולים, ליד עיריית שדרות. פרטים כאן.

20:00 – הקרנת הסרט התיעודי "מותה וחייה של מרשה פי ג'ונסון" – פעילה להט"בית, אמריקאית, ופעילת המאבק במחלת האיידס. בית הקהילות לגאווה וסובלנות, מסדה 6 חיפה. פרטים כאן.

20:30 – אופרה בפארק – אריות של ורדי בביצוע פתוח לקהל הרחב בפארק הלאומי רמת גן. פרטים כאן.

15.8, יום רביעי

19:00 – צעדה ועצרת זיכרון לקורבנות הזנות. הצעדה תתחיל מהירקון 98, שם פעל בית הבושת שבו שמה ג'סיקה קץ לחייה, ותסתיים בעצרת בכיכר הבימה. פרטים כאן.

16.8, יום חמישי

20:00 – הפגנת שוכרי הדירות להורדת מחירי השכירות בישראל, בכיכר הבימה. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!