דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משחקי הכס

שיר של אש וקרח / עוד פחות מחצי שנה: כל מה שידוע עד כה על עונה 8 של "משחקי הכס"

בלי ספויילרים אך עם ספקולציות: עונה של ששה פרקים בלבד - אבל ארוכים במיוחד | דמויות אהובות ימותו (הפתעה!) ודמויות נשכחות יחזרו | העלילה הסבוכה מתכנסת אל הקרב הסופי בין החיים למתים ומי שמצפה לסיים בלי שאלות - כנראה יתבדה | נתראה באפריל

הולכים אל הלא נודע (באדיבות yes).
הולכים אל הלא נודע (באדיבות yes).
מור הופרט
יאיר ויטמן
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:
יאיר ויטמן
עורך ניו- מדיה
צרו קשר עם המערכת:

"כי הלילה ארוך, ומלא אימה", נוהגים לומר ונראה כי הלילה שבין עונה 7 של משחקי הכס לעונה 8 הוא ארוך ומלא אימה במיוחד. למעלה משנה עברה מאז שודר הפרק השביעי והאחרון של העונה השביעית ורק כעת, לאחר ש-HBO הודיעו באופן סופי כי הסדרה תשוב למרקע, ולחיים של כולנו, באפריל 2019, החלטנו להביא לכם את כל מה שידוע עד כה על העונה השמינית – והאחרונה בהחלט – של הסדרה. כאן המקום לציין שמעבר לספקולציות, לא יהיו כאן ספויילרים על העונה השמינית אבל אנחנו כן יוצאים מנקודת הנחה שאם קראתם עד כאן, ראיתם את כל העונה השביעית. ראו הוזהרתם!

נמשיך. כידוע, ההפקה מאד חשאית ודואגת לשמור את הקלפים קרוב לחזה, כדי למנוע הדלפות ואת אותם ספויילרים בטרם עת וכדי לשמור אותנו במתח. אולם מספר פרטים כן דלפו, או נחשפו במכוון. מכאן שייתכן שיסתובבו להם ספויילרים לעונה 8, אולם שום דבר לא בטוח ואולי זה סתם עוד "פייק ניוז".

ויסיריון. זוכרים מה קרה לו? (צילום באדיבות yes)
ויסיריון. זוכרים מה קרה לו? (צילום באדיבות yes)

מתי תשודר העונה החדשה?

קודם כל, קצת וודאות. החודש הודיעה HBO כי הצילומים של העונה השמינית הסתיימו באופן רשמי ועל כן תאריך השידור של העונה השמינית נקבע לחודש אפריל. תאריך מדויק עדיין לא נחשף. נזכיר כי הפרק הראשון של העונה הראשונה, שודר ב-17 באפריל 2011, אולי יוצרי הסדרה ייבחרו לסגור מעגל?

כמה פרקים ומה האורך שלהם?

העונה החדשים תכלול למרבה הצער ששה פרקים בלבד, אולם כל פרק יהיה באורך של מעל ל-70 דקות ואם להאמין לשמועות, הפרק האחרון יהיה באורך של שעה וחצי. כמעט סרט.

מי הבמאים של כל פרק?

לפי מה שידוע כרגע, דייוויד נאטר, שביים את פרק 9 של העונה השלישית ("החתונה האדומה", בטח שמעתם על זה), יחזור לביים שלושה פרקים בעונה האחרונה, ביניהם גם פרק הבכורה. מלבדו יחזור גם מיגל ספוצ'ניק שביים את קרב הממזרים בעונה 6. ספוצ'ניק צפוי לביים על-פי הערכות את הפרקים 3 ו-5. את פרק הסיום הגרנדיוזי השאירו על-פי השמועות יוצרי הסדרה, דיוויד בניוף ודן וייס, לעצמם. הפרוייקט הבא שלהם, למקרה שתהיתם, ככל הנראה יהיה קשור בסדרה חדשה של סרטים ביקום של "מלחמת הכוכבים", כך על-פי דיווח של "דיסני" מתחילת השנה.

תודו שהתגעגעתם. ג'ון סנואו ודאינריז טארגריאן (צילום: Helen Sloan, באדיבות yes)
תודו שהתגעגעתם. ג'ון סנואו ודאינריז טארגריאן (צילום: Helen Sloan, באדיבות yes)

דמויות חדשות?

כמו בכל עונה, ככל הנראה צפויות להופיע דמויות חדשות, כרגיל השחקנים שנבחרו לתפקידים מתבקשים לשמור על רמת סודיות גבוהה, אך מספר דברים דלפו דרך הרשתות החברתיות. אחת הדרכים על-פיהן ניתן ללמוד על דמויות חדשות שצפויות היא דרך הקריאות לליהוקים. בין התיאורים לדמויות שלוהקו נמצאות: נערה בעלות חזות שמתאימה לצפון ווסטרוז בגיל 8 בערך. הדמות מתוארת כעקשנית, עצמאית בעלות רוח לחימה. האם לליאנה מורמונט צפויה תחרות? דמות נוספת היא של ילד, גם הוא בגילאי 8-10, שצפוי להיות בעל חזות ענייה שמתאים לרחובות הסואנים של מעלה מלך. אחת השמועות המרגשות ביותר היא שבעונה האחרונה תופיע לראשונה דמותו של הארי סטריקלנד, מנהיג פלוגת הזהב שמופיע גם בספרים. כזכור, בעונה השביעית חשפה סרסיי בפני ג'יימי כי היא הזמינה את שירותיה של פלוגת הזהב הידועה כאחת מפלוגות שכירי החרב הטובות בהיסטוריה. את דמותו של מפקד פלוגת הזהב צפוי לשחק מארק ריסמן שאולי זכור לחלק מצופי "האיש במצודה הרמה" שם שיחק בכמה פרקים.

דמויות שיחזרו?

במשחקי הכס, כמו במשחקי הכס, קשה לדעת אילו מבין עשרות הדמויות שהופיעו בסדרה, ועדיין נותרו בחיים, יופיעו בעונה האחרונה. נזכיר את מקרה ג'נדרי שנשלח לחתור במשך כמה עונות, עד ששב לבסוף בעונה השביעית. מבין דמויות המשנה שתפקידם בעונה האחרונה מוטל בספק, הודיעו עד כה השחקנים שמשחקים את מירה ריד, אדמור טאלי ואליריה סאנד, כי דמותם לא תחזור לשחק תפקיד בעונה האחרונה. לעומתם, על-פי הערכות דמותה של מליסנדרה, שכזכור נעלמה במפתיע תוך כדי העונה השביעית, צפויה לחזור. לידיעת הקוראת בריאן מטארת, גם דמותו של טורמונד, שנראתה לאחרונה שומרת על החומה בזמן שמלך הלילה וויסריון הדרקון המומר הפילו אותה, צפויה לחזור, לצידו של בריק דונדריון שלאחר מותו של תורוס ממיר, ככל הנראה לא יזכה לחזור מן המתים אם ימות שוב.

האשה האחרונה שתישאר לעמוד? (צילום: Helen Sloan, באדיבות yes)
האשה האחרונה שתישאר לעמוד? (צילום: Helen Sloan, באדיבות yes)

אחת הדמויות האהובות שהיעלמותה גררה לא מעט שאלות היא גוסט, זאב הבלהות של ג'ון סנואו. כאמור מאז העונה השישית, דמותו של זאב הבלהות הנאמן די נעלמה מהמסכים ללא סיבה עלילתית מוסברת, והיעדרו, למשל מקרב הממזרים האפי, הותירה שאלות בקרב הצופים. את צמצום זמן מסך של גוסט ניתן להסביר על-ידי שיקולים כלכליים שכן עריכת האפקטים המיוחדים של גוסט כרוכה בכסף וזמן עריכה רבים, שיוצרי הסדרה העדיפו להשקיע בדברים אחרים, כגון זמן המסך הרב שקיבלו שלושת הדרקונים. אולם בעונה הזאת צפוי גוסט לחזור. כפי שאמר אחראי האפקטים של התכנית. "יש לו זמן מסך מכובד בעונה 8. יש לו עוד כמה דברים מגניבים לעשות". נקווה שאכן כך.

העימות הסופי?

לא הרבה ידוע על העונה השמינית ומה שיתרחש בה, אבל דבר אחד בטוח והוא שצפוי לנו עימות סופי, בין החיים לבין המתים, כמו שהתנבא בריק דונדריון. העימות, בין מלך הלילה לבין צבאות החיים בהובלת הנסיך/ה שהובטח/ה ייראה, כך ניתן לקוות, כהכלאה בין קרב הממזרים, הפשיטה על השיירה של הלאניסטרים בעונה הקודמת (זאת בה גילו בווסטרוז מחדש את אימת הדרקונים), החתונה האדומה וסופו העגום של הודור. לפחות בכל הקשור לסחטנות הרגשית ולתדהמה שנחוש. כל זה יתרחש בפרק האחרון ויותיר אותנו כבר בלי הרבה דמויות אהובות שיוותרו בחיים, אם בכלל (תלוי את מי אתם אוהבים, כן?). האם מלך הלילה יצליח לנצח את החיים ויביא עוד לילה ארוך על ווסטרוז, או שמא אחד או אחת מגיבורי הסדרה יתגלו כנסיכ/ה שהובטח/ה ויצליחו לעצור את אימת המתים המהלכים? ואם כן, באיזה מחיר? לכל זה ככל הנראה נאלץ לחכות עד ממש לפרק האחרון.

הימור מושכל: בכל מקרה, וללא קשר לזהות הצד המנצח, חי או מת, כס הברזל שהתיך אאייגון הכובש באמצעות דרקונו באלריון לפני שלוש מאות שנה מחרבות אויביו המובסים לא יסיים את העונה בשלמותו, ויותך כאקט סימבולי על-ידי אחד הדרקונים, חי או מומר. אקט שיביא לקיצו את המאבק הנצחי לכאורה שליווה את הסדרה ואת ווסטרוז, וגבה את חייהם של רבים מאזרחי הממלכה, "משחקי הכס".

סופים מזוייפים?

לטענת HBO, צולמו מספר סופים שונים לסדרה, זאת כדי למנוע הדלפות. לטענת שחקנים רבים, לאורך הצילומים זוהו לא מעט רחפנים שניסו לרגל אחרי אתרי הצילומים, ואפילו היו דיווחים כי ההפקה מפעילה אמצעים ליירוט ושיבוש רחפנים מעל שמי אזור הצילומים. הטענה על צילומי סופים מרובים היא ככל הנראה, מוגזמת ונועדה לבלבל את כל שמי שחושב שהשיג מידע על הסדרה, שכן צילומי העונה היו יקרים מאד, וקשה להניח שההפקה בזבזה כסף רב על צילומים רק לשם הטעייה. מצד שני די הרבה כסף הושקע בסדרה בכל מקרה ומספר פרקים מהעונה הקודמת כבר דלפו לרשת טרם השידור, ולכן זה גם סביר כי HBO החליטה כן לנקוט בצעד הדרסטי כדי למנוע הדלפות.

ומה עם שני אלה? ואריז וטיריון (צילום: Helen Sloan, באדיבות yes)
ומה עם שני אלה? ואריז וטיריון (צילום: Helen Sloan, באדיבות yes)

קשר לספרים?

בשלב זה, כבר די ברור כי הספרים והסדרה הלכו, לפחות בחלק מקווי העלילה, לכיוונים שונים, ולקוראי הספרים מובטחים עוד שנים של מתח עד שגורג' מרטין יתכבד לפרסם את שני הספרים שנותרו. סביר להניח (ויהיו שיאמרו כי יש לקוות) שהסופים של שניהם לא יהיו זהים.

מי יישארו בסוף?

אולי השאלה המסקרנת ביותר, ולא ניתן יד למידע שמתרוצץ לו סתם כך. נאמר רק שהשמועות שמייסי ויליאמס, המשחקת את אריה, הייתה בין האחרונות לסיים את צילומי הסדרה, ושאמיליה קלארק, המשחקת את דאינריז מלכת הדרקונים, סיימה כחודש לפניה לא אומרות דבר על עתידן של הדמויות, שכן הצילומים כידוע לא מתרחשים באופן כרונולוגי.

סרסיי וג'יימי לאניסטר בימים יפים יותר (צילום: Helen Sloan, באדיבות yes)
סרסיי וג'יימי לאניסטר בימים יפים יותר (צילום: Helen Sloan, באדיבות yes)

האם נקבל תשובות להכל?

למי שמצפה לקתרזיס שבסופו כל התעלומות של משחקי הכס, כמו מה קרה באמת בין ליאנה וראייגר? מי הוא מלך הלילה? מה נמצא בצפון הרחוק? מה הגיל האמיתי של מליסנדרה ומאיפה היא באה? ועוד – כנראה צפוי לאכזבה. מלבד ניסיון העבר של משחקי הכס שמלמד אותנו שעל כל שאלה שנפתרה צצות שתיים חדשות, חשוב לזכור כי HBO מתכננת מספר סדרות בת שונות כדי למקסם את הרווחים מהפרנצייז' המצליח ולכן סביר להניח שדווקא נישאר בסוף עם עוד הרבה מאד שאלות שייפתחו את הדרך לסדרות החדשות שייצאו בשנים הקרובות.

רק עוד חצי שנה – תחזיקו מעמד.


לסיקורים נוספים: לקראת העונה ה-7 | פרק 1 | פרק 2 | פרק 3 | פרק 4 | פרק 5 | פרק 6 | פרק 7 | סיכום עונה 7חידון "משחקי הכס" הגדול

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!