דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות

כלכלה ישראלית / הסכם היסטורי: ההסתדרות ומקורות חתמו על הסכם לרפורמה בחברה

ההסכם נחתם בהמשך להחלטת ממשלה שמטרתה להרחיב את תקציב הפיתוח והתשתיות של החברה, וכולל תנאים מיטיבים לעובדים שיפרשו, מענק חתימה לכלל העובדים ותוספת שקלית חודשית בגובה 500 ש"ח | ארנון בר-דוד: "ההסתדרות הייתה ותמשיך להיות שותפה מלאה לכל רפורמה גדולה וחשובה"

עובדי מקורות. ארכיון (צילום: משה שי/פלאש90)
עובדי מקורות. ארכיון (צילום: משה שי/פלאש90)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ומנכ"ל מקורות אלי כהן חתמו הלילה (שלישי) על הסכם שיוציא לדרך את התייעלותה של חברת המים, ויסלול את הדרך להרחבת הפיתוח והתשתיות שלה כחלק מהחלטת הממשלה בנושא. ההסכם שנחתם הלילה כולל מענק בגובה 25 אלף שקלים ל-2,000 עובדי החברה, תוספת שקלית חודשית של 500 שקלים ותנאי פרישה מיטיבים לעובדים שיפרשו.

"הלילה חתמנו על הסכם היסטורי שיאפשר את קידומו וייעולו של משק המים בישראל, במקביל לשמירה על מעמד עובדי מקורות" מסר בר-דוד, "ההסתדרות הייתה ותמשיך להיות שותפה מלאה לכל רפורמה גדולה וחשובה, וכיו"ר ההסתדרות אני גאה לקחת חלק במהלך יציאתה לדרך חדשה של מקורות. אני מברך על שיתוף הפעולה לו זכינו מצד ההנהלה במהלך הדיונים על ההסכם ומודה לכל המעורבים במשא ומתן".

חתימת הסכם הרפורמה ההיסטורי בחברת מקורות (מימין: יו"ר ארגון עובדי מקורות אילן הללי, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מנכ"ל מקורות אלי כהן, יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל). (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם הרפורמה ההיסטורי בחברת מקורות (מימין: יו"ר ארגון עובדי מקורות אילן הללי, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מנכ"ל מקורות אלי כהן, יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל). (צילום: דוברות ההסתדרות)

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל הוסיף כי "ההסכם יאפשר למקורות להתייעל אך גם לקבל מימון לצורך בניית תשתיות – ואנו מצפים שבעתיד, נוכח הפיתוח המואץ, כמות המשרות בקבוצה אף תגדל. אני מברך על ההסכם שיאפשר לעובדים ותיקים לפרוש בתנאים מיטיבים ולעובדים קיימים וחדשים לקבל הטבות שכר מרשימות. אני מבקש להודות להנהלת מקורות, באמצעות יחסי האמון החזקים בין הצדדים נסללה הדרך להסכם זה".

ההסכם שנחתם הלילה כולל הסכמה לרפורמה בחברת המים הלאומית ובחברת הבת שח"מ מקורות ביצוע (המתמחה בהקמה ובאספקה של תשתיות, מתקנים ומערכות מים, ביוב וקולחין), זאת בעקבות החלטת ממשלה בנושא מפברואר האחרון. במסגרת ההסכם, על פי החלטת הממשלה יצומצם הפטור ממכרזים הניתן כיום לשח"מ אך יורחב היקף הפרויקטים של החברה, שתוכל להתמודד בהם מול חברות ביצוע פרטיות. עוד יותר לשח"מ להתחרות במכרזים אחרים במשק, בהיקף של 100 מליון שקלים בשנה ב-2020 ובהדרגה לעלות עד ל-200 מליון שקלים בשנה.

משק המים הישראלי עובר בשנים האחרונות שינויים רבים. הגידול באוכלוסייה, לצד שינוי האקלים הגורם לשינוי במשטר הגשמים ולבצורות, מובילים גם לשינויים בתשתיות של משק המים. משק המים בישראל משלים מעבר להסתמכות על מקורות מים מותפלים, התפלה לבתים וקולחין לחקלאות, זאת על פני מקורות המים הטבעיים, הכינרת והאקוויפרים.

מתקן מקורות באשקלון (צילום: משה שי / פלאש 90).
מתקן מקורות באשקלון (צילום: משה שי / פלאש 90).

כחלק מההסכם, שיהיה בתוקף עד לסוף 2025, יצומצמו 140 תקנים בחברה בפריסה של חמש שנים, כשלעובדים הפורשים יינתנו תנאי פרישה מועדפים. כאמור, הסכמות נוספות בין הצדדים קובעות כי כלל העובדים יקבלו כעת תוספת שקלית למשכורתם בסך 500 שקל וכן מענק חד פעמי בגובה 25 אלף שקלים בשתי פעימות. כמאה הנדסאים וטכנאים יזכו לתוספת נוספת של 9% לשכרם, עובדים ותיקים יזכו לתוספת ל"דרגת שהייה" וכלל העובדים יקבלו זכאות לחברות בעמותות מקצועיות.

הרפורמה במקורות אמורה לאפשר לחברה להשקיע יותר בפיתוח תשתיות משק המים כנדרש על פי תכנית משרד האנרגיה למשק המים עד 2030. תהליכי הייעול לצד מכירת קרקעות באזורי ביקוש והנפקת אג"ח לציבור אמורים לספק למקורות את מקורות המימון להשקעות הנרחבות בתשתיות שדורשת הממשלה מהחברה, שבמסגרת עקרון 'המשק הסגור' מסרבת להשקיע כסף ממשלתי בתשתיות לאומיות.

ההסכם נחתם בבית ההסתדרות במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מנכ"ל מקורות אלי כהן, יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל, סמנכ"ל משאבי אנוש במקורות אשר בן שושן ויו"ר ארגון עובדי מקורות אילן הללי. ההסכם נחתם בברכתו של שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ, ובליוויו של אפי מלכין מהממונה על השכר באוצר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!