דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקשורת

רשת משובשת / "לא נשלם על מחדלי הניהול": עובדי סלקום עצרו את העבודה במטה החברה

במקביל הושבתו טיפול בתקלות והמרכז לוגיסטי, כמו גם שירותי תיקון מכשירים | יו"ר ועד העובדים מיה יניב: "לא יתקיים מו"מ עד שיוקפאו הצעדים החד-צדדיים והברוטליים של ההנהלה" | עיצומים גם בפלאפון, על רקע הפיטורים ההמוניים הצפויים בחברה

אסיפת עובדי סלקום במטה החברה בנתניה, ספטמבר 2019. (צילום: באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות)
אסיפת עובדי סלקום במטה החברה בנתניה, ספטמבר 2019. (צילום: באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי סלקום עצרו לחלוטין את העבודה במטה החברה בנתניה, והתכנסו לשיחת הסברה בלובי הבניין. יו"ר ועד העובדים מיה יניב מסרה כי "עובדי סלקום לא ישלמו על מחדלי הניהול של מנכ"ל ויו"ר החברה. לא יתקיים משא ומתן עד שתצא הודעה על הקפאת הצעדים החד-צדדיים והברוטליים של ההנהלה". במקביל משביתים עובדי סלקום את הטיפול בתקלות רשת ואת המרכז לוגיסטי (המרלו"ג), ואין קבלה והוצאה של מכשירים לתיקון.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "עולם התקשורת מתנהל בשנים האחרונות ביחסי עבודה טובים והסכמים קיבוציים, והחברות החליטו לשבור את הכלים"

גם עובדי פלאפון ממשיכים בעיצומים ומשבשים בין היתר את פעילות מוקדי השירות, על רקע דרישות ההנהלה לפטר עובדים ולסגור יחידות בחברה. מוקדי השירות הטלפוני (שירות הלקוחות ושירותי המכירה) יעבדו היום במתכונת מצומצמת, וכך גם מרכזי השירות הפרונטליים שייסגרו בשעה 17:00. כמו כן, בוטלה פעילות "לילה לבן" במרכזי השירות של פלאפון להשקת האייפון החדש. בנוסף, לא יינתן מענה לטיפול בתקלות רשת על ידי מחלקת הנדסה ומערכות מידע.

"ניתן את כל הגיבוי האפשרי לוועדים"

אמש, על רקע כוונת ההנהלות לפטר מאות עובדים בכל אחת מהחברות, התכנסו ראש הוועדים בחברות הסלולר ויו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בלשכתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. "במשמרת שלי כיו"ר הסתדרות לא אתן לפגוע במעמד העובדים, בטח לא בערב החג" אמר בר-דוד במסיבת עיתונאים שנתקיימה טרם הפגישה בבית ההסתדרות. "נעשה כל מאמץ על מנת לטפל במשבר הזה ובמהלך הפיטורין המתוכנן על ידי החברות. ניתן את כל הגיבוי האפשרי לוועדים. לא יעלה על הדעת שהחברה תבקש לפטר מאות עובדים והעובדים יישבו בבית. הם לא ישבו בבית. עולם התקשורת מתנהל בשנים האחרונות ביחסי עבודה טובים והסכמים קיבוציים, והחברות החליטו לשבור את הכלים".

כינוס חירום של ועדי ענף הסלולר בבית ההסתדרות בעקבות הכוונה לפטר מאות עובדים, 24 בספטמבר 2019 (צילום: דבר)
כינוס חירום של ועדי ענף הסלולר בבית ההסתדרות בעקבות הכוונה לפטר מאות עובדים, 24 בספטמבר 2019 (צילום: דבר)

בר-דוד קרא גם למשרד התקשורת להתערב במשבר: "הרגולציה הכבדה עשויה להקריס את עולם הסלולר, וכבר כעת אנחנו עדים למשבר בתחום התשתיות. חברות מדף מתלבשות על התשתיות שהשקיעו בהן המון כסף. זה לא יעלה על הדעת ומישהו צריך להתערב כדי שעולם התקשורת ימשיך להתפתח, אחרת לא נוכל להתקדם לעולם התקשורת של דור 5 כפי שקורה באירופה וב-OECD".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות יקי חלוצי הדגיש כי העובדים מתנגדים למדיניות משרד התקשורת שהולידה את הפיטורים – קידום התחרות באופן שפגע בהשקעה בתשתיות התקשורת. "פיטורי העובדים הם לא הפתרון, אלא חלק מהבעיה", אמר חלוצי, "אנחנו מתנגדים להם מאותה הסיבה שאנחנו מתנגדים לחוסר השקעה בשירות ובתשתיות. אנחנו בעד התחרות, אנחנו רוצים שתהיה תחרות, אבל היא צריכה להיות בעד האזרחים, לשפר את השירות. לא יכול להיות שתהיה אכיפה בררנית, צריך לדרוש ממשרד התקשורת שיקדם השקעה בתשתיות. לא יכול להיות שהאזרחים יסתובבו עם מכשירים באלפי שקלים שאינם יכולים ליהנות מהם, בשל תשתיות לקויות."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!