דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלון חסן

פלילים / גזר דין לאלון חסן: 3 חודשי מאסר על תנאי ו-150 שעות עבודות שירות

המחוזי בב"ש החליט שלא להטיל עונש מאסר על יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד לשעבר, שהורשע בעבירות מרמה והפרת אמונים | אם גזר הדין יהפוך לחלוט, חסן לא יוכל לשוב לעבודתו בנמל אשדוד

אלון חסן (צילום ארכיון: פלאש 90).
אלון חסן (צילום ארכיון: פלאש 90).
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר על אלון חסן, לשעבר יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד, שלושה חודשי מאסר על תנאי ו-150 שעות עבודות שירות בעקבות הרשעתו בעירות מרמה והפרת אמונים. הפרקליטות, שדרשה עונש של 9 עד 18 חודשי מאסר בפועל, תשקול לערער על העונש. השופט יואל עדן התלבט האם בכלל לבטל את ההרשעה. אם גזר הדין יהפוך לחלוט, חסן צפוי לאבד את הסיכוי לשוב לנמל אשדוד.

חסן הואשם בשורת עבירות שחיתות שעיקרן ניצול מעמדו בנמל לטובת עסקיו הפרטיים. בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה אותו מכלל האישומים נגדו, אך הוא הורשע במרמה ובהפרת אמונים בערעור שהגישה הפרקליטות לבית המשפט העליון. ההרשעה נגעה למסירת מסמכים פנימיים של הנמל לחברת "דנה לוגיסטיקה" שבבעלותו של חסן. בפרשה זו הורשעו האחים יניב בלטר ואורי בלטר בביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע (שוחד והלבנת הון), קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים ועוד.

אלון חסן בבית המשפט השלום בכפר סבא. יוני 2014 (צילום: פלאש90)
אלון חסן בבית המשפט השלום בכפר סבא. יוני 2014 (צילום: פלאש90)

בנוסף, יניב בלטר וחברת “דנה לוגיסטיקה” הורשעו גם בהלבנת הון, עבירות מס ועוד. הפרקליטות לא הצליחה להוכיח כי מנכ"ל הנמל דאז, שוקי סגיס, ואלון חסן, אז יו"ר ועד עובדי ציוד מכאני, היו שותפים לעבירות אלו. הרשעתו של חסן נגעה למעשים מועטים ונקודתיים ביחס לכתב האישום הנרחב במקור. הרשעה נוספת במרמה והפרת אמונים שנותרה על כנה היא בפרשת "יצואני הגרוטאות" בנמל, בה חסן היה מעורב, במסגרתה הוצע לחלק מלקוחות הנמל לשכור שירותים מחברת "דנה לוגיסטיקה", על מנת להבטיח, כביכול, הגנה מפני שביתות ועיצומים של עובדי הנמל ללקוחות של "דנה לוגיסטיקה".

במהלך הדיונים במחוזי בבאר שבע שקל השופט יואל עדן לבטל את הרשעתו של חסן, אולם לבסוף החליט להותיר אותה על כנה, לשם ההרתעה. "״להרשעה היבט הרתעתי, ולעבירות מסוג זה יש לתת את הדגש לאינטרס הציבורי לשמירה על טוהר המידות בשירות הציבורי, ולצורך להבטיח את אמון הציבור״.

אם ההרשעה וגזר הדין יהפכו לחלוטים, חסן לא יוכל לשוב בעתיד לעבודה בנמל אשדוד, ממנה הושעה.

לאחר מתן גזר הדין, אמר עורך דינו של חסן, אשר אוחיון: "המעשים של אלון חסן היו ברף הפלילי הנמוך ביותר, בית המשפט התלבט האם לבטל את ההרשעה, בטיעון של "הגנה מן הצדק", לאור התנהגות פוגענית של המשטרה וגם של הפרקליטות​. בפרקליטות הודיעו כי ישקלו לערער על גזר הדין בדרישה להחמרת העונש.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!