חמישה עובדי בניין נפצעו בנפילה מגובה של כתשע קומות, בקריסת פיגום זקפים באתר בניה בבית שמש. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו לבית החולים הדסה עין כרם צעיר בן 25 עם חבלת ראש כשהוא במצב קשה, מורדם ומונשם, ו-4 פצועים במצב בינוני, בהכרה מלאה עם חבלות.
התאונה אירעה באתר בנייה של חברת רימון בדעאן ברחוב רבינא ברמת בית שמש ד'. לפי מפקח העבודה הראשי וראש מנהל הבטיחות במשרד העבודה, חזי שוורצמן, "מדובר בחברה עם רקורד בטיחותי בעייתי ביותר, הכולל 20 צווי בטיחות [בשנת 2020], מתוכם 8 צווים לסגירת אתרים עד תיקון הליקויים".
שוורצמן ציין כי החברה הוגשה על ידי מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית לרשם הקבלנים ביולי האחרון, במטרה שינקוט נגדה סנקציות מנהליות. בין הסנקציות שבסמכות רשם הקבלנים: התליית רישיונה של החברה ואף שלילתו לגמרי. באתר התאונה נפתחה חקירה בסיוע מפקחי משרד העבודה, והוצא צו סגירה במקום.
מנהל הפרויקט מטעם חברת רימון בדעאן, ראמי בזיעא, אמר ל'דבר' כי התאונה נגרמה בשל פגיעת מנוף טלסקופי של קבלן משנה בפיגום, אירוע שלדבריו לא היה בשליטת החברה. "זו תאונה שיכולה הייתה לקרות אצל כל אחד".
עוד הוסיף כי הם שוללים לחלוטין את הטענות בדבר רקורד בטיחותי בעייתי בחברה. "החברה שלנו קיימת מזה 40 שנה, ולא הייתה בה אף תאונה. יש לנו מוניטין של עבודה בטוחה והקפדה על הנהלים. כולם מקבלים צווי בטיחות. כל פעם שמפקח בטיחות מגיע לאתר בניה הוא נותן צו – גם על מסמר בולט".
ביולי האחרון נכנסו לתוקפן התקנות הקובעות כי פיגומים מעל גובה 8 מטרים חייבים לעמוד בתקן הישראלי החדש המבוסס על התקן האירופי. אולם בפועל, מכון התקנים לא עמד בהתחייבויותיו מסוף שנת 2018 להעמיד בזמן את המערכות הנדרשות לבדיקת הפיגומים, כך שנכון להיום טרם אושר אף דגם פיגום לפי התקן החדש. השבוע הציג משרד העבודה טיוטאת תקנות שתאפשר פתיחת מסלול מקביל לאישור דיגמי פיגומים העומדים בתקן האירופי, באמצעות וועדת מומחים מייעצת – במטרה להאיץ את יישום רפורמת הפיגומים.