דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20.05.24
33.3°תל אביב
  • 32.1°ירושלים
  • 33.3°תל אביב
  • 29.6°חיפה
  • 32.0°אשדוד
  • 36.6°באר שבע
  • 42.0°אילת
  • 38.1°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 34.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נגיף הקורונה / אדלשטיין: בקרוב יחל פיילוט לקיצור הבידוד ל-12 ימים

לפי הודעת משרד הבריאות, הבידוד בישראל יקוצר מ-14 ל-12 יום במסגרת פיילוט עד סוף דצמבר | אדלשטיין: "המטרה שלנו היא לאפשר מקסימום חופש במינימום סיכון לבריאות הציבור"

שר הבריאות יולי אדלשטיין בתדרוך לתקשורת בבית החולים וולפסון. 4 באוגוסט 2020. (קרדיט: משרד הבריאות)
שר הבריאות יולי אדלשטיין בתדרוך לתקשורת בבית החולים וולפסון. 4 באוגוסט 2020. (קרדיט: משרד הבריאות)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע הערב (ראשון) על פיילוט לקיצור ימי הבידוד מ 14 ל-12 ימים. לפי הודעת משרד הבריאות, אנשי המקצוע יגבשו את המתווה המדויק בימים הקרובים. הפיילוט יתקיים עד ה-31 בדצמבר. "המטרה שלנו היא לאפשר מקסימום חופש במינימום סיכון לבריאות הציבור", אמר השר בהודעה לתקשורת. על סמך התבטאויות קודמות של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, המתווה יכלול ככל הנראה שחרור מהבידוד בכפוף לבדיקת קורונה שלילית שתיערך למבודד.

נושא קיצור ימי הבידוד נמצא בדיון בחודשים האחרונים, בין היתר בעקבות מאבק שהוביל יו"ר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ), בשיתוף ארגוני המעסיקים. האוזר קורא לקיצור משך הבידוד לעשרה ימים, בכפוף לביצוע שתי בדיקות קורונה, בדומה להסדר שחל כיום על עובדי מערכת הבריאות.

בשבועיים האחרונים התייחס פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, לקיצור ימי הבידוד כמהלך שיקרה בקרוב, אך נקב בשני מספרים שונים: לפני כשבועיים אמר גמזו כי ימליץ לממשלה לקצר את משך הבידוד ל-12 יום בכפוף לבדיקת קורונה אחת. ברביעי האחרון הודיע גמזו כי ימליץ על קיצור משך הבידוד לעשרה ימים בכפוף לשתי בדיקות. היום הודיע אדלשטיין על בחינת קיצור הבידוד ביומיים בלבד.

אדלשטיין לא התייחס בהודעתו למשבר סביב פיצוי העובדים שנדרשים לבידוד. החל מחמישי האחרון פג תוקפו של ההסדר לפיצוי עובדים בבידוד על חשבון ימי המחלה, בהוראת בג"ץ, והצעת חוק ממשלתית לעיגון הסדר חדש, שיכלול פיצוי לעובדים ע"י העובדים, ופיצוי ממשלתי למעסיקים.

לפי נתוני משרד הבריאות, נכון להיום (ראשון) 58,607 אנשים בישראל נמצאים בבידוד.

יו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, אמר בתגובה להודעת אדלשטיין: ״הכיוון הוא נכון, אבל משרד הבריאות מתעקש להציב את ישראל בראש טבלת שיאניות ימי הבידוד. איכוני השבכ מביאים למספר עצום של הודעות בידוד שמוכחות כשגויות ובזמן שבעולם מקצרים עוד את ימי הבידוד, כאן מורידים יומיים בלבד. המשק לא יכול לעמוד בכמות ההיעדרויות שתיווצר מבידודים שגויים ומהשפעת המתקרבת״.

ח"כ צבי האוזר בירך על ההחלטה: "מקווה שעם הצלחת הפיילוט יקוצר הבידוד לעשרה ימים. אמשיך להאבק בכל דרך כדי שהממשלה תקבל רק החלטות הגיוניות במאבק העיקש על הקורונה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!