דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים במאבק

קריית שמונה זועמת / נעצרו פיטורי 150 עובדי מאפיית "לחמנו" בקריית שמונה

מנכ"ל משרד הביטחון הודיע על דחיית מימוש המכרז בו הפסידה המאפייה, עד לבדיקת הנושא לעומק

עובדת 'לחמנו מאפייה מרחבית' מפגינה בירושלים (צילום: הדס יום טוב)
עובדת 'לחמנו מאפייה מרחבית' מפגינה בירושלים (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

מנכ״ל משרד הבטחון, אמיר אשל, הודיע על דחיית מימוש המכרז בו הפסידה מאפיית "לחמנו" בקרית שמונה. במכתב ששלח אשל למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, דוד לפלר, נכתב כי לאור חשיבות העניין, משרד הביטחון נכון לדחות את מימוש המכרז לטובת בדיקה נרחבת של הנושא.

המאפייה שמספקת לחם בעיקר לבסיסי צה"ל בצפון, היתה אמורה להסגר אחרי שהפסידה במכרז בתחילת דצמבר. כתוצאה מכך מאות עובדי המאפייה בקרית שמונה נמצאו בסכנת פיטורים.

מאז היוודע תוצאות המכרז, עובדי המאפייה המאוגדים בהסתדרות, יחד עם תושבים רבים בקרית שמונה, נאבקו על מטה לחמם. לפני כחודש נענה משרד הביטחון לבקשת חבר הכנסת, משה גפני (יהדות התורה), יושב ראש ועדת הכספים, ודחה בכחודש את מועד החלת המכרז.

במכתב ששלח ללפלר, ציין אשל כי על משרד הביטחון חלה חובת מכרזים, וכי במכרז המדור יש זוכים ועל כן הוא מבקש שהבדיקה תהיה "מהירה ככל הניתן" על מנת לא לפגוע בהם.

בעקבות פרסום המכתב, מנהל התפעול של המאפייה, גלעד אהרונסון, אמר ל'דבר': "חזר לנו הצבע ללחיים. ועדת הכספים והרב גפני באמת לחצו חזק כדי לעצור את המכרז. כולם הבינו שיש פה בעיה רגולטורית עם עניין מחירי הלחם. השר אמיר פרץ ומנכ"ל המשרד דוד לפלר הבינו את החשיבות ופעלו לעצירת המכרז הלא הוגן.

"יש פה באמת כשל בפיקוח המחירים, המחירים שהציעו המתחרים הגיעו ל50% מעלות הייצור, אלה מחירים טורפניים", אמר אהרונסון. "המאפיות הירושלמיות שולטות במעל 60% משוק הלחם בארץ והגיע באמת הזמן שמישהו יפעל לעצור את הניסיון הברור לחסל את התחרות".

במאםיית לחמנו מקווים כי במשרד הכלכלה יחליטו לייצר מנגנון לקיבוע מחירים שיאפשר במקביל גם הורדת המחירים לצרכן. "אם אכן מהלך כזה יצא אל הפועל, המרוויחה הגדולה תהיה מדינת ישראל, כי רשתות השיווק גוזרות קופונים של מעל 100% על חשבון המכולות הקטנות והצרכנים, וטורפות את היצרנים והמשווקים הקטנים", אמר אהרונסון.

"בעזרת השם, יהיה מחיר קבוע ללחם גם ליצרן וגם לקמעונאי, ומשרד הכלכלה יבין שצריך פה תיקון עמוק. אנחנו מקווים שהדברים ימשיכו לזוז, שתתכנס ועדת מחירים שממונה על ההגבלים, כדי שמשרד הביטחון יוכל גם הוא לתקן את המכרז".

יונה פרטוק יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות הכללית בירך על הצלחת המאבק של עובדי מאפיית לחמנו לעצירת הפיטורין: "לאחר ימים ולילות ארוכים ומייגעים הגיעה הבשורה המשמחת והעובדים יוכלו להמשיך להתפרנס בכבוד. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לאנשי משרד הכלכלה בראשות המנכל דוד לפלר, למנהל הרכש במשרד הבטחון וכמובן לחברי ועדת הכספים ברשות חבר הכנסת משה גפני.

"כולם כולל כולם ידעו להתעלות ברגע האמת ולהציל את פרנסתם של מאות משפחות בקריית שמונה. שוב הוכח כי עובדים מאוגדים וחזקים בהסתדרות הכללית יכולים עם הרבה נחישות להפוך עולמות. אנו במרחב גליל עליון בהסתדרות נמשיך לבצע את תפקידנו ונעשה הכל לשמור על פרנסתם של העובדים".

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) שמפלגתו שהוביל את הדיונים בנושא בוועדת הכספים אמר: "כנציג תנועת ש"ס שהדאגה לחלש והדאגה לערי הפרפריה היא חלק מרכזי מהעשייה היום יומית שלי, אני שמח שהצלחנו להציל את פרנסתם של עשרות משפחות בתקופת משבר כלכלי קשה. בעזרת ה׳ אמשיך לפעול למען המאפיה ולמען כלל ישראל.

"אני רוצה להודות ליו"ר ועדת הכספים הרב גפני שהובלנו ביחד את המאבק, על כל הסיוע בוועדה. כמו כן מגיעה תודה לידידיי חה"כ אופיר כץ ואופיר סופר שהצטרפו למאבק החשוב הזה ועזרו לכל אורך הדרך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!