דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רובין פוד

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים בכנסת, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

חיפה מסתמנת כמרכז של שווקי קח-תן, בקריית שמונה מוחים על היעדר הגליל מתקציב המדינה, באופקים פסטיבל תיאטרון רחוב, בכינרת יציינו 72 שנים לפטירתו של ברל כצנלסון ובדרום ת"א מתארגנים כדי לעזור לאסתר

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שבוע אחרון לחופש הגדול, עם אירועים מסכמים – שווקי קח תן, פסטיבלים והרצאות. במקביל – מאבק הגליל על תקציב המדינה, ומאבקם של העובדים המקומיים בחו"ל ביניהם; מאבטחי נציגויות, מנפיקי דרכונים, בעלי תפקידים במשלחות רכש ביטחוניות, יועצים מקצועיים מטעם המדינה בארגונים בינלאומיים, כלכלנים, אנשי אחזקה, משפטנים, אנשי מנהלה ועוד, אשר מקדמים את התרבות הישראלית ועושים הסברה, ומאוגדים בהסתדרות להסדרת זכויותיהם.

21.1 יום ראשון

9:00-14:00 – שוק קח-תנצ'יק לנשים, תינוקות וילדים עד גיל 10. בגדים, אקססוריז, מוצרים לתינוקות, משחקים וספרי ילדים. בגן האם בחיפה (רחוב מורד הזמיר). פרטים כאן.

20:00 – באים לשמור על אסתר – משמרת מחאה בחצר ביתה של קשישה בת 89 בשכונת נווה שאנן החוששת לצאת מביתה. במחאה על הזנחת תושבי דרום תל אביב ועל היעדר מדיניות בסוגיית המסתננים בישראל. רחוב בני ברק פינת יסוד המעלה תל אביב. פרטים כאן.

22.8 יום שני

עמ"י, העובדים המקומיים הישראליים בחו"ל, יקיימו שביתה במחאה על גרירת רגליים במו"מ עימם לקראת הסכם קיבוצי.

20:00 – הרצאה של ג'רמי פוגל על הפוליטיקה השטנית של מקיאוולי. בספרו "הנסיך" מסביר מקיאוולי איך להשיג ולשמר כוח פוליטי. אל מול הפילוסופיה הפוליטית הקלאסית, שחיפשה את צורת הממשל הטובה או הצודקת ביותר, ויתר מקיאוולי על רעיונות נשגבים מתוך הנחה שבני אדם הם כפויי טובה, הפכפכים, צבועים ותאבי בצע ועסק באפקטיביות הפוליטית של רוע ואכזריות. מחיר כניסה 20 ש"ח. מסעדת ננוצ'קה תל אביב. פרטים כאן.

23.8 יום שלישי

19:30 – הרצאה של הסוציולוג ערן חכים בעקבות תצפית בת 14 חודשים שערך בבית ספר יסודי בנושא חרמות בבית הספר היסודי. פאב אנה לולו, הפנינים 1 יפו. פרטים כאן.

20:30 – מחאת תושבי הגליל כנגד הזנחת האיזור בתקציב המדינה, על אף הבטחות חוזרות ונשנות לסיוע כלכלי לאיזור. אנשו פאב קריית שמונה, פרטים כאן.

24.8 יום רביעי

18:30 – רובין-פוד – נאבקים בבזבוז המזון! אירוע אוכל המבוסס על מוצרי מזון ש"הוצלו" מחנויות, שווקים ומשקים חקלאיים – במקום ללכת לפח, שפים וטבחים מקצועיים יבשלו לציבור הרחב. התשלום באירוע מתבסס על כך שכל סועד משלם כרצונו וכיכולתו, ההכנסות מהאירוע ישמשו להקמת בית קפה שיפעל על פי אותם העקרונות. רחוב החלוץ 39 (הרחבה החיצונית של הסוכה9 חיפה. פרטים כאן

20:00 – 'מאחדות כוחות' פאנל אקטיביסטי בארגון 'תנועת דרכנו' – פנינה פויפר – פעילה בארגון 'חרדים לשלום', חנין מג'דאלה – מקימת דף הפייסבוק ללימוד ערבית 'כִּלְמֶה/מילה אחת ביום' ועובדת ב'מרכז מיצוי זכויות בירושלים', ואייל אקרמן ממקימי ארגון 'ישראל חופשית'. אבן גבירול 65 ת"א. פרטים נוספים כאן

20:30 – הרצאה של ליהי שחר מ'מגמה ירוקה' על השפעת הרחבת בתי הזיקוק ונמל הדלקים בחיפה על תושבי טבעון והסביבה. רחוב הגומא 22 קריית טבעון. פרטים כאן.

18:00-22:00 – בימים רביעי וחמישי יתקיים בשעות הערב פסטיבל תיאטרוני רחוב באופקים. תיאטרון רחוב הופך את המרחב הציבורי לזירה של יצירה ותרבות. אמנים שונים מהארץ ומהעולם יופיעו ברחובות העיר, הכניסה חופשית. רחוב הרצל, אופקים. פרטים כאן.

25.8 יום חמישי

17:00 – טקס של קרן ברל כצנלסון לציון 72 שנים לפטירתו, מראשי תנועת העבודה הציונית ומייסד עיתון 'דבר'. הטקס יערך בבית העלמין כינרת. ניתן להירשם להסעה מאורגנת שתצא בשעה 14:30 מרכבת ארלוזורוב בתל אביב. פרטים כאן.

20:00 – מסה קריטית – מחאת רוכבי האופניים. נסיעה משותפת בגוש גדול בכביש, באיזורים בהם אין שבילי אופניים על מנת לחזק את הצורך במענה לרוכבים, ולאמצעי תחבורה ירוקים. נפגשים בכיכר רבין מול תולעת ספרים. פרטים כאן.

25-27.8 – סמינר סוציאליזם של תנועת 'מאבק סוציאליסטי' – סמינר שטח המשלב סדנאות ודיונים פוליטיים יחד עם פעילויות נופש וכיף. ניתן להירשם גם לחלק מהימים. פרטים כאן.

26.8 יום שישי

10:30 – הפנינג שכונתי בהדר בגן קסל (גן נתן). שוק קח תן, מתחם משפחות, הרצאות וסדנאות של פעילים מהשכונה, כינוס של מועצת הדר על השיקום העתידי בבן יהודה, שיחה עם פעילי רובין פוד ודוכני מכירה של תוצרת השכונה. הכניסה מרח' מסדה 4 או מרח' קסל 11, שכונת הדר, חיפה. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!