דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אולימפיאדת ריו

פרידה מריו / הרגעים היפים של המשלחת הישראלית

למרות שלא עמדה בכל הציפיות, סיפקה לנו המשלחת הישראלית לא מעט רגעים מרגשים. מדודי סלע ועד נבחרת ההתעמלות האמנותית. נפרדים מריו ומתחילים לספור את הימים לטוקיו 2020.

  • המתעמלות הישראליות בעת ביצוע תרגיל הסרטים בשלב הגמר באולימפיאדת ריו (צילום: סוכנות AP).
    המתעמלות הישראליות בעת ביצוע תרגיל הסרטים בשלב הגמר באולימפיאדת ריו (צילום: סוכנות AP).
  • אורי ששון חוגג את הזכיה במדליית הארד באולימפיאדת ריו (צילום: סוכנות AP)
    אורי ששון חוגג את הזכיה במדליית הארד באולימפיאדת ריו (צילום: סוכנות AP)
  • ירדן ג'רבי ומדליית הארד. צילום: AP
    ירדן ג'רבי ומדליית הארד. צילום: AP
  • קופצת המשולשת חנה קנייזבה-מיננקו (צילום: סוכנות AP).
    קופצת המשולשת חנה קנייזבה-מיננקו (צילום: סוכנות AP).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שתי מדליות ארד, שלושה גמרים אולימפיים, ארבעה מתמודדים ישראלים בענפים חדשים והמון גאווה ותקוות לעתיד. אולימפיאדת ריו אנחנו נתגעגע. המשחקים האולימפיים מאחורינו וכבר אפשר להתחיל לסכם את מה שעשו הספורטאים והספורטאיות הישראלים שלנו בשבועיים וחצי האחרונים בריו.

אז נכון, המשלחת הישראלית לא עמדה בכל הציפיות שהניחו על כתפייה והיו לנו כמה רגעי אכזבה מהדהדים כמו של המתעמל אלכס שטילוב שלא העפיל לגמר בתרגיל הקרקע, נטע ריבקין שפספסה עלייה לגמר בתחרות היחידות בהתעמלות אומנותית, אילנה קרטיש שהודחה מוקדם מזירת ההיאבקות ונבחרת השחייה שלא שברה אף שיא ישראלי ורשמה לזכותה חצי גמר בודד של יעקב טומרקין ב-200 מטר גב.

משלחת ישראל בטקס פתיחת המשחקים האולימפיים. צילום: סוכנות AP
משלחת ישראל בטקס פתיחת המשחקים האולימפיים. צילום: סוכנות AP

אבל אולימפיאדת ריו תיצרב בזיכרון הספורטיבי שלנו בזכות רגעים מרגשים במיוחד של ספורטאים וספורטאיות ישראלים שהתעלו על עצמם והגיעו להישגים מעוררי כבוד גם כשזה לא נגמר במדליות. ואפילו היו שתי מדליות.

נטע רבקין מבצעת תרגיל במוקדמות האולימפיאדה בריו (צילום: AP).
נטע רבקין מבצעת תרגיל במוקדמות האולימפיאדה בריו (צילום: AP).

קיבצנו את מצעד הרגעים שריגשו אותנו בריו (לפי סדר כרונולוגי ולא לפי חשיבות)

  • דודי סלע מנצח בסיבוב הראשון בריו – הטניסאי הישראלי הבכיר של ישראל הפגין טניס נהדר בסיבוב הראשון כשניצח את דאמיר דז'והמור הבוסני 4-6, 4-6 אבל הפסיד לגופן הבלגי (13 בעולם) והודח.
  • שני בלוך בהשתתפות ראשונה ומרגשת של רוכבת אופני כביש  ישראלית באולימפיאדה – שני בלוך בת ה-37 כבר הספיקה במהלך הקריירה הארוכה שלה לפרוש ולחזור, בריו בלוך נתנה מרוץ נהדר מבחינתה וסיימה במקום ה48 מתוך 68 רוכבות.
  • שגיא מוקי נוגע במדליה – אחרי הזכיות בארד של ירדן ג'רבי ואורי ששון, אסור לנו לשכוח את שגיא מוקי שהגיע ביום השלישי של האולימפיאדה הכי קרוב שיש למדליה, שגיא שמתחרה בקטגוריית המשקל עד 73 ג"ק הגיע לריו פצוע ולמרות זאת ניצח בכל הקרובות המוקדמים ונעצר רק בחצי הגמר מול רוסטם אורוז'וב האוזבקי. שגיא עלה לקרב על מדלית הארד שם התייצב מול שבדטושווילי הגאורגי והפסיד לו את המדליה בקרב צמוד שהגביר את הלחץ במשלחת הישראלית.
  • ירדן ג'רבי מרגשת מדינה שלמה – מי שנדרשה להתמודד עם הלחץ הכבד שהונח על כתפיה היא הג'ודוקא הישראלית הבכירה – ירדן ג'רבי. זוכת המדליה הראשונה של ישראל באולימפיאדת ריו נתנה את כל מה שיש לה ואלמלא שיפוט ביתי בקרב מול הברזילאית הייתה יכולה להיאבק על מדליית הזהב. ג'רבי עלתה בבית הניחומים לשני קרבות גדולים ולבסוף ניצחה בקרב על המדליה ושחררה את הפקק לכל דמעות האושר וההקלה שלה ושל המשלחת הישראלית. יש מדליה ראשונה!
  • לינדה בולדר מסמנת עוד תקווה – ג'ודוקא נוספת שקיוותה להשיג מדליה היא לינדה בולדר, הישראלית שהתחרתה בקטגוריה עד 70 ק"ג, הציגה יכולת טובה והעפילה עד רבע הגמר בשני קרבות אותם ניצחה די בקלות, אך לא הצליחה לעלות לקרב על המדליה וסיימה במקום ה7 והמכובד.
  • אורי ששון מראה את "ישראל היפה" בדרך למדליה שניה – כשהתחילה האולימפיאדה נזהרנו מלפנטז על שחזור ההישג של יעל ארד ואורן סמדג'ה בברצלונה 92' שם זכו השניים במדליות. הג'ודוקא הבכיר של ישראלי, אורי ששון, עלה ליום האחרון של תחרויות הג'ודו בקטגוריה של מעל 100 ק"ג עם אמונה שהוא מסוגל לשחזר את ההישג של מאמנו אורן סמדג'ה. ששון עלה בנחישות והביס את יריביו באיפון כשהוא לא מותיר להם סיכוי, בקרב הראשון מל המתמודד המצרי הוא הראה אופי רב ורוח ספורטיבית כשניגש ללחוץ את ידו של המצרי למרות שידע שיסרב. התקרית הזו זיכתה את אורי באהדה רבה של הקהל. ששון הגיע עד לקרב חצי הגמר שם היווה יריב שווה לצרפתי הבלתי מנוצח טדי רינר שניצח אותו רק בשנייה האחרונה ושלח את ששון לקרב על הארד. ששון לא נתן לעייפות להשפיע עליו וניצח בקרב המכריע על מדליית הארד את מנדוזה הקובני – מדליה שנייה לישראל!!
  • חנה קנייזייבה מיננקו גאווה ישראלית באתלטיקה – קופצת המשולשת והאתלטית הבכירה של ישראל רצתה מאוד לזכות במדליה אולימפית ראשונה לישראל באתלטיקה במשחקים האולימפיים. במקודמות חנה פסלה בשתי הקפיצות הראשונות ובקפיצה השלישית והמכרעת היא הצליחה לעשות תוצאה יפה של 14.20 מ' שהעלתה אותה לגמר מהמקום השמיני. בגמר חנה הצליחה בקפיצה הרביעית להשיג תוצאה נפלאה של 14.68 מ' שהציבה אותה במקום ה-5, בו גם סיימה את התחרות עם הישג מרשים לישראל.
  • מישה זילברמן בניצחון היסטורי – זילברמן עלה לקרב השני בתחרות הבדמינטון והשיג ניצחון היסטורי לישראל באולימפיאדה בקרב הירואי מול יריב בלגי. זה לא הספיק לו כדי לעלות שלב מהבית המוקדם.
  • מעיין דוידוביץ' הייתה כל כך קרובה, אבל עדיין רעבה – גולשת הRS:X הישראלית סיפקה תחרות נהדרת כאשר שמרה על יציבות לאורך כל 12 שיוטי התחרות והתברגה לשיוט המדליות מהמקום החמישי. בשיוט המדליות סבלה דוידוביץ' מחוסר מזל וסיימה אחרונה אבל עם הרבה מחמאות ותקוות לעתיד.
  • רון דרמון מרשים בטריאתלון – הטריאתלט בן ה-23 , היה הישראלי הראשון שקבע את הקריטריון האולימפי בטריאתלון. דרמון הגיע לריו כמדורג במקום ה-44 וקיווה להשיג תוצאה מכובדת בפעם הראשונה בה משתתף מתחרה ישראלי בתחרות מאז ומעולם, אבל אפילו הוא לא ציפה שיסיים במקום ה-26 הכללי בזמן מעולה של 1:48:41 שעות.
  • לטיסיה בק הראתה אופי ונחישות – משחקי הגולף נעדרו מהאולימפיאדה מאז המשחקים שנערכו בשנת 1904, בזמן הזה ישראל הצליחה לגדל שחקנית גולף מהמדרגה הראשונה. לטיסיה בק סיפקה הופעה מכובדת במהלך ארבעת ימי התחרות בריו וסיימה במקום ה-31 הכללי כשהיא מראה שיפור גדול בכל יום. היא החלה את יום התחרות הראשון במקום ה-48 , ביום התחרות השני עלתה למקום ה-43 והיום השלישי היה הטוב ביותר שלה כשהיא טיפסה עד המקום ה-34. אתמול, ביום התחרות הרביעי והאחרון בק המשיכה להשתפר וסיימה במקום ה-31 בסיכום ארבעת ימי התחרות. זהו הישג נפלא לישראלית שחולמת כבר על טוקיו.
  • שלומי חיימי נופל וקם – רוכב אופני ההרים שהיה גם הוא הנציג הראשון של ישראל בענף זה באולימפיאדה רכב נהדר בפתיחה וכמעט הפתיע את המובילים עד שהפנצ'רים הכניעו אותו, אבל שלומי לא ויתר ושינס מותניים בדרך לסיים במקום ה29 והמכובד מאוד.
  • נבחרת ההתעמלות האומנותית, רק רוצות לרקוד ועושות הרבה כבוד – כמה קיווינו לזכות במדליה הזאת ביום האחרון של האולימפיאדה. נבחרת המתעמלות המצויינת של ישראל עמדה בציפיות ועלתה לגמר אבל הגמר היה אופרה אחרת, המתעמלות נתנו את כל מה שיש להן והקפיצו כל בית בישראל עם התרגילים המיוחדים והעבודה הקבוצתית הנהדרת שלהן, אבל לא הצליחו להרשים את השופטות שנתנו להן ניקוד נמוך משציפו שמיקם אותן במקום השישי הסופי עם המון כבוד וגאווה לאומית.

לסיכום לא נותר לנו אלא להוריד את הכובע בפני הספורטאים והספורטאיות שלנו שרצו להגשים את החלומות שלהם, התאמנו כל כך קשה בשבילם וקיוו לגרום למדינה שלמה לשמוח.

דמעות של התרגשות: ירדן ג'רבי לאחר זכייתה במדליית הארד באולימפיאדת ריו, אמש. (צילום: AP)
דמעות של התרגשות: ירדן ג'רבי לאחר זכייתה במדליית הארד באולימפיאדת ריו. (צילום: AP)

כעת נותרו ארבע שנים עד לטוקיו 2020 ואנחנו פותחים אותן בתחושה שיש תקווה ושצריך להמשיך לעבוד קשה ולהאמין.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!