דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 20.2°באר שבע
  • 22.0°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 18.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

משרד העבודה האמריקאי אישר: עובדי סטארבאקס באריזונה יוכלו להקים איגוד משותף עם העובדים בניו יורק

ההצבעה על הקמת האיגוד באריזונה תחל בשבוע הבא | מהלכים דומים נעשים בבוסטון, שיקגו, נוקסוויל וסיאטל | נשיא החברה אמנם הביע את התנגדותו לאיגוד המשותף, אבל החברה הודיעה שתכבד את ההליך המשפטי ותקיים משא ומתן בתום לב עם העובדים

עובדי סטארבקס ותומכים בהקמת איגוד ברשת בתי הקפה בבאפלו, ניו יורק, ביום ההצבעה על הקמת האיגוד (צילום: AP Photo/Joshua Bessex)
עובדי סטארבקס ותומכים בהקמת איגוד ברשת בתי הקפה בבאפלו, ניו יורק, ביום ההצבעה על הקמת האיגוד (צילום: AP Photo/Joshua Bessex)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משרד העבודה האמריקאי אישר את בקשת עובדי רשת בתי הקפה סטארבאקס לערוך בחירות בסניפי החברה באריזונה לצורך הרחבת היציגות של האיגוד שהקימו העובדים באחד הסניפים בבאפלו, ניו יורק, בחודש שעבר. עובדי הסניפים באריזונה יקבלו ב-14 בינואר פתקי הצבעה ויוכלו להצביע על הקמת האיגוד באמצעות הדואר עד 28 בינואר.

בהחלטה שהתקבלה אתמול (שישי), דחה המנהל האזורי של המועצה הלאומית ליחסי עבודה את טענות החברה נגד עריכת ההצבעות בסניפיה באריזונה, כך לפי הדיווח בסוכנות הידיעות בלומברג. המנהל קבע שמאחר שאין לחברה פיקוח מרוכז, ובשל התחלופה של העובדים בין הסניפים במדינה, אין למועצה סיבה לסטות מהעמדה הקבועה שלה, שלפיה העובדים מהווים יחידת מיקוח אחת שיכולה להצביע על הקמת האיגוד.

עובדי סטארבאקס באריזונה מבקשים להצטרף למהלך ההתאגדות שהחלו עובדי החברה בניו יורק, שזכו בהצבעה דומה בחודש שעבר בסניף החברה בבאפלו, ניו יורק, והקימו את איגוד העובדים הראשון בחברה שמחזיקה באלפי סניפים ברחבי ארצות הברית. במקביל, פועלים עובדים בערים נוספות, בהן בוסטון, שיקגו, נוקסוויל, וכן במדינת סיאטל שבה ממוקם מטה החברה, ומחתימים עצומות שקוראות להתאגד תחת איגוד אחד.

איגוד עובדי השירותים הבינלאומי SEIU, שבו מבקשים העובדים להתאגד, אף מנהל ערעור על תוצאות ההצבעה בסניף אחר בניו יורק, בטענה להתנהלות בלתי הולמת מצד החברה, ובסניף שלישי שבו ישנה מחלוקת בנושא מספר הזכאים להצבעה.

בדוברות סטארבאקס הפנו למכתב של נשיא החברה רוסן וויליאמס שנשלח לעובדי החברה בצפון אמריקה בדצמבר, שבו כתב: "איננו מעוניינים באיגוד בינינו כשותפים", אבל הוסיף שהחברה "מכבדת את ההליך המשפטי", ותישא ותיתן בתום לב עם העובדים שהתאגדו בסניף בניו יורק.

האיגוד בסניף בבאפלו כבר נאבק למען זכויות העובדים

עובדי הסניף המאוגד של סטארבאקס בניו יורק פתחו ביום רביעי בצעדים ארגוניים בטענה שהחברה אינה עושה די כדי להגן עליהם מפני הקורונה. בסטארבאקס טענו שהם מצייתים להנחיות המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

Workers United, זרוע של איגוד עובדי השירותים, הוא האיגוד שעומד מאחורי תנועת המחאה האמריקאית 'נלחמים על ה-15' שנאבקה בשנים האחרונות על העלאת שכר המינימום בארצות מ-7.25 דולר לשעה כיום, ל-15 דולר לשעה. התנועה נחלה עד כה הצלחה בהעלאת שכר המינימום בחלק מהמדינות ומהערים בארצות הברית.

המגפה והמחסור בכוח האדם העניקו לעובדים בארצות הברית מנוף למאבק לשיפור תנאי עבודתם. מלבד עובדי סטארבאקס, נאבקים גם עובדי המחסנים של ענקית המשלוחים אמזון באלבמה להתאגד.

לאחרונה שבתו גם עובדי מפעלי חברת הדגנים קלוגס, והביאו לחתימה על הסכם קיבוצי חדש והעלאות שכר. מאבק עובדים נוסף שנשא פרי לאחרונה הוא מאבקם של עובדי תעשיית הטלוויזיה והקולנוע בארצות הברית שחתמו אף הם על הסכם קיבוצי חדש לאחר שנים ארוכות, ולאחר שאיימו להשבית את הוליווד.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!